Rosjanie zmodernizowali Ładę Nivę. Wrócił system ABS i norma Euro 5

Ładzie udało się dokonać modernizacji technicznej swojego weterana - Łady Niva. Do tego modelu wracają funkcje, które gdzie indziej są uważane za oczywiste.

Publikacja: 13.12.2023 06:16

Łada chwali się modernizacją Nivy. Wrócił ABS i norma Euro5

Łada chwali się modernizacją Nivy. Wrócił ABS i norma Euro5

Foto: mat. prasowe

Łada Niva zniknęła z rynków Europy Zachodniej i Środkowej na długo przed rozpoczęciem przez Rosję wojny z Ukrainą. Głównie za sprawą braków w zakresie bezpieczeństwa i emisji spalin. Sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu po inwazji Rosji na zachodnich sąsiadów. Po przerwie w produkcji terenowego weterana wznowiono dostawy na rynki krajowe i do zaprzyjaźnionych sąsiadów, ale były to egzemplarze bez takich dodatków jak ABS czy poduszki powietrzne. Teraz Avtovaz, państwowy producent modeli Łady, odświeża Nivę.

Łada Niva Legend

Łada Niva Legend

mat. prasowe

Rosjanie chwalą się reliktami przeszłości - ABS-em i normą Euro5

Zarówno Niva Legend o klasycznym wyglądzie, jak i bardziej nowoczesna Niva Travel będą ponownie wyposażone w układ ABS. Co więcej, Rosjanie chwalą się, że ich silniki spełniają teraz normę emisji spalin Euro 5. Dzieje się tak dzięki rekalibracji jednostki napędowej i sterowników silnika. Zostały one opracowane w Rosji, co według oświadczenia świadczy o „suwerenności technologicznej Łady”. Warianty Łady Nivy Legend i Travel są oczywiście dalekie od miana „high-tech”, nawet dzięki swoim "innowacjom". ABS jest używany w motoryzacji od 1978 roku, a od 2004 roku jest obowiązkowym wyposażeniem standardowym we wszystkich modelach sprzedawanych w UE. Norma Euro 5 była wymagana przez Unię Europejską od września 2009 r., a dla wszystkich nowych samochodów od początku 2011 r.

Łada Niva Travel

Łada Niva Travel

mat. prasowe

Topowe wersje Łady Niva Travel posiadają także tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, podświetlany zestaw wskaźników oraz dwukolorowe felgi ze stopów lekkich. Ceny zaczynają się od 927 500 rubli (około 40 tys. zł) za wersję Legend i nieco poniżej 1,22 miliona rubli (około 53 tys. zł) za wersję Travel.

Czytaj więcej

Na premierze nowej Łady nie odpalił silnik

Czytaj więcej

"Polski" model nowej Alfy Romeo. Włosi sugerują jak będzie się nazywać

Czytaj więcej

Internauci twierdzą, że wyścig Tesli Cybertruck z Porsche 911 był sfałszowany

Łada Niva zniknęła z rynków Europy Zachodniej i Środkowej na długo przed rozpoczęciem przez Rosję wojny z Ukrainą. Głównie za sprawą braków w zakresie bezpieczeństwa i emisji spalin. Sytuacja uległa dalszemu pogorszeniu po inwazji Rosji na zachodnich sąsiadów. Po przerwie w produkcji terenowego weterana wznowiono dostawy na rynki krajowe i do zaprzyjaźnionych sąsiadów, ale były to egzemplarze bez takich dodatków jak ABS czy poduszki powietrzne. Teraz Avtovaz, państwowy producent modeli Łady, odświeża Nivę.

Pozostało 80% artykułu
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów
Premiery
Opel Frontera powraca. Ale w zamian żegnamy Crosslanda
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił