Popyt na samochody z silnikami diesla wciąż wykazuje ogólnie w Europie tendencję spadkową. W krajach Unii Europejskiej udział diesli w rynku spadł w czerwcu rok do roku z 17,4 proc. do 13,4 proc. Słabszy popyt pozwolił po raz pierwszy w historii pojazdom czysto elektrycznym prześcignąć diesle. Auta bezemisyjne stanowiły 15,1proc. całkowitego udziału w rynku i zanotowały wzrost z 10,7 proc., jaki to wynik odnotowano w czerwcu 2022 r. Hybrydy (HEV) były również bardziej popularne niż diesle dzięki udziałowi w rynku na poziomie 24,3proc. Hybrydy typu plug-in (PHEV) stanowiły 7,9 proc. całkowitej sprzedaży i zanotowały spadek z poziomu 8,2 proc., jaki odnotowano w czerwcu 2022 r. Badanie ACEA pokazuje, że silniki benzynowe królują i stanowią ponad jedną trzecią całej sprzedaży (36,3 proc.). To przekłada się na 379 067 samochodów, czyli o 11 procent więcej niż w czerwcu 2022 r. Mimo że wyniki sprzedaży rosną, udział w rynku faktycznie spadł z 38,5 procent do 36,3 procent ze względu na wzrost liczby sprzedanych aut elektrycznych.
Czytaj więcej
Nie ma już odwrotu od elektryfikacji u Opla. W 2024 roku każdy z modeli marki będzie można kupić w odmianie EV, a już w 2028 roku klient nie będzie miał wyboru - każdy Opel będzie sprzedawany tylko w wersji na prąd. Powoli musimy żegnać się z benzynową Corsą czy Astrą z silnikiem diesla.
Ogółem sprzedaż nowych samochodów wzrosła w UE w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2023 r. o 17,9 proc. do 5,4 mln pojazdów, ale to wciąż o 21 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2019 r., przed pandemią. Mimo że diesle stopniowo wypadają z łask w całej Unii Europejskiej, są rynki takie jak choćby Niemcy, czy kraje Europy Środkowej gdzie udział diesli znacznie wzrósł. W Niemczech odnotowano wzrost sprzedaży diesli o 10,3 proc. a w Rumuni aż o 22,4 proc. Norma Euro 7 ma wejść w życie w 2025 r. co najprawdopodobniej spowoduje spadek oferowanych przez producentów samochodów z napędem czysto spalinowym. VW ostrzega również, że samochody segmentu B są zagrożone wyginięciem, ponieważ dostosowywanie ich silników do zaostrzonych przepisów może spowodować, że staną się nieatrakcyjne cenowo.
Czytaj więcej
Kompaktowy SUV Volkswagena, czyli Tiguan, doczeka się lada chwila swojej trzeciej odsłony. Zamaskowane egzemplarze przechodzą ostatnie testy. Wiadomo już, jak będzie wyglądać wnętrze nowego modelu.