Popyt na samochody z silnikami diesla wciąż wykazuje ogólnie w Europie tendencję spadkową. W krajach Unii Europejskiej udział diesli w rynku spadł w czerwcu rok do roku z 17,4 proc. do 13,4 proc. Słabszy popyt pozwolił po raz pierwszy w historii pojazdom czysto elektrycznym prześcignąć diesle. Auta bezemisyjne stanowiły 15,1proc. całkowitego udziału w rynku i zanotowały wzrost z 10,7 proc., jaki to wynik odnotowano w czerwcu 2022 r. Hybrydy (HEV) były również bardziej popularne niż diesle dzięki udziałowi w rynku na poziomie 24,3proc. Hybrydy typu plug-in (PHEV) stanowiły 7,9 proc. całkowitej sprzedaży i zanotowały spadek z poziomu 8,2 proc., jaki odnotowano w czerwcu 2022 r. Badanie ACEA pokazuje, że silniki benzynowe królują i stanowią ponad jedną trzecią całej sprzedaży (36,3 proc.). To przekłada się na 379 067 samochodów, czyli o 11 procent więcej niż w czerwcu 2022 r. Mimo że wyniki sprzedaży rosną, udział w rynku faktycznie spadł z 38,5 procent do 36,3 procent ze względu na wzrost liczby sprzedanych aut elektrycznych.

Czytaj więcej

Za niecałe pięć lat nie kupisz Opla z silnikiem spalinowym

Ogółem sprzedaż nowych samochodów wzrosła w UE w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2023 r. o 17,9 proc. do 5,4 mln pojazdów, ale to wciąż o 21 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2019 r., przed pandemią. Mimo że diesle stopniowo wypadają z łask w całej Unii Europejskiej, są rynki takie jak choćby Niemcy, czy kraje Europy Środkowej gdzie udział diesli znacznie wzrósł. W Niemczech odnotowano wzrost sprzedaży diesli o 10,3 proc. a w Rumuni aż o 22,4 proc. Norma Euro 7 ma wejść w życie w 2025 r. co najprawdopodobniej spowoduje spadek oferowanych przez producentów samochodów z napędem czysto spalinowym. VW ostrzega również, że samochody segmentu B są zagrożone wyginięciem, ponieważ dostosowywanie ich silników do zaostrzonych przepisów może spowodować, że staną się nieatrakcyjne cenowo.

Czytaj więcej

Będzie nowy Volkswagen Tiguan. Przechodzi ostatnie testy, premiera jesienią