Toyota rozbudowuje infrastrukturę produkcji samochodów elektrycznych

Toyota uruchomi nowy zakład produkcji części do samochodów elektrycznych, zwiększając poziom inwestycji w Indiach o 624 miliony dolarów. To element strategii osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.

Publikacja: 16.06.2022 11:03

Toyota rozbudowuje infrastrukturę produkcji samochodów elektrycznych

Foto: mat. prasowe

Toyota podpisała porozumienie z władzami stanu Karnataka na południu Indii, które otwiera drogę do uruchomienia produkcji komponentów do samochodów elektrycznych. Inwestycja warta 624 miliony dolarów (48 mld rupii) pomoże Toyocie realizację planu, by w ciągu najbliższych 8 lat radykalnie poszerzyć gamę modelową do 30 samochodów elektrycznych oraz zwiększyć światową sprzedaż bezemisyjnych samochodów do 3,5 miliona egzemplarzy. Według prognoz indyjskiej firmy analitycznej Crisil, rynek pojazdów elektrycznych w Indiach od 2022 do 2026 roku będzie wart 20 milionów dolarów przychodów, a według BloombergNEF do 2040 r. 53% sprzedaży nowych samochodów w tym kraju będzie miało napęd elektryczny.

Czytaj więcej

Eleketryczna strategia Toyoty. 30 modeli do 2030 roku

W projekt zaangażowane są trzy indyjskie firmy Toyoty – Toyota Kirloskar Motor, Toyota Kirloskar Auto Parts i Toyota Industries Engine India. Toyota Kirloskar Motor powstała 25 lat temu dzięki współpracy Toyoty z indyjską firmą Kirloskar Systems Limited. Indyjskie przedstawicielstwo japońskiej marki ma dwie fabryki, w których produkowane są modele Camry Hybrid (na lokalne rynki), Innova i Fortuner. Nowa inwestycja to element rozbudowy gamy bezemisyjnych modeli Toyoty. Obecnie składa się ona z kilku lokalnie sprzedawanych samochodów elektrycznych, takich jak Toyota C-HR EV w Chinach czy Proace Electric i Proace City Electric w Europie. W tym roku dołącza do nich pierwszy globalny elektryczny model marki zasilany bateriami (BEV), Toyota bZ4X.

Czytaj więcej

Znamy ceny pierwszej w pełni elektrycznej Toyoty

Nowa inwestycja Toyoty ma znaczenie także dla gospodarki Indii, a w szczególności ich południowej części i stanu Karnataka, gdzie bezpośrednio w zakładach Toyoty pracę znajdzie dodatkowe 3500 osób, a w ich biznesowym otoczeniu zapewne kilka razy więcej pracowników. Toyota zamierza wspierać lokalną gospodarkę i angażować się w rozbudowę miejscowej sieci poddostawców, a to oznacza dalszy wzrost inwestycji i większą dostępność nowoczesnych miejsc pracy w przemyśle i usługach. Potwierdza to prezes Toyota Kirloskar Motor, Vikram Gulati. Toyota jest jednym z niewielu producentów, którzy mogą oprzeć swoją strategię dochodzenia do neutralności klimatycznej na kilku dekadach doświadczeń w sprzedaży zelektryfikowanych samochodów. Od premiery Priusa w 1997 roku minęło 25 lat, a w tym czasie Toyota opracowała cztery generacje napędu hybrydowego (piąta wejdzie na rynek jeszcze w tym roku), dwie generacje elektrycznego napędu na ogniwa paliwowe, dwie generacje hybryd plug-in oraz kilka różnych modeli elektrycznych, z których pierwszy – Toyota RAV4 EV – wszedł na rynek w 1997 roku, czyli równo z Priusem. Do dziś Toyota oddała do użytku klientom na całym świecie 20 milionów hybryd i innych zelektryfikowanych aut co przełożyło się ogromny zbiór wiedzy oparty na wieloletnim użytkowaniu tych technologii przez zwykłych ludzi pod każdą szerokością geograficzną. Efektem są bardzo zaawansowane i sprawdzone rozwiązania, które Toyota przenosi do swoich elektryków – silniki elektryczne, baterie, konwertery, jednostki sterujące, a nawet precyzyjnie zaprojektowane okablowanie.

Elektryczna Toyota bz4x

Elektryczna Toyota bz4x

mat. prasowe

Ogromny własny zasób wiedzy nie przeszkadza jednak Toyocie wchodzić we współpracę z innymi firmami. W 2020 roku razem z Panasonikiem założyła spółkę joint venture do produkcji baterii w Japonii i Chinach oraz prowadzenia badań nad nowymi technologiami akumulatorów. Rok wcześniej w tym samym celu nawiązała współpracę z chińską firmą CATL. Toyota zamierza także w 2025 roku rozpocząć budowę fabryki baterii w USA. Do 2030 roku Toyota zamierza wydać na inwestycje w zelektryfikowane pojazdy 60 miliardów euro, w tym 30 miliardów euro przeznaczy na rozwój i produkcję samochodów elektrycznych.

Toyota podpisała porozumienie z władzami stanu Karnataka na południu Indii, które otwiera drogę do uruchomienia produkcji komponentów do samochodów elektrycznych. Inwestycja warta 624 miliony dolarów (48 mld rupii) pomoże Toyocie realizację planu, by w ciągu najbliższych 8 lat radykalnie poszerzyć gamę modelową do 30 samochodów elektrycznych oraz zwiększyć światową sprzedaż bezemisyjnych samochodów do 3,5 miliona egzemplarzy. Według prognoz indyjskiej firmy analitycznej Crisil, rynek pojazdów elektrycznych w Indiach od 2022 do 2026 roku będzie wart 20 milionów dolarów przychodów, a według BloombergNEF do 2040 r. 53% sprzedaży nowych samochodów w tym kraju będzie miało napęd elektryczny.

Pozostało 84% artykułu
Na prąd
Nieudana strategia Mercedesa. Sprzedaż flagowej limuzyny poniżej oczekiwań
Na prąd
Szef koncernu Stellantis oddaje głos przeciwko totalnej elektromobilności
Na prąd
Absurdalne kary Tesli. Ładujesz powyżej 90 procent poj. baterii, płacisz karę
Na prąd
Ze względu na niski popyt kolejna marka ogranicza produkcję elektrycznych modeli
Na prąd
Nowy chiński model trafi na polski rynek. Ma być klasa premium i napęd spalinowy
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?