Wyniki raportu: W ciągu dwóch dekad auta elektryczne będą dominować

Według raportu Element Energy i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w 2030 r. auta elektryczne będą stanowiły ok. 50 proc. samochodów sprzedanych w Europie. W 2040 r. ich udział zwiększy się do ok. 70 proc.

Publikacja: 18.05.2022 07:48

Wyniki raportu: W ciągu dwóch dekad auta elektryczne będą dominować

Foto: mat. prasowe

Raport „Elektromobilność: Czy to jedyna droga?” zawiera szereg scenariuszy rozwoju rynku pojazdów w zakresie popytu na poszczególne rodzaje napędów do 2050 r. na siedmiu europejskich rynkach (Hiszpania, Francja, Włochy, Niderlandy, Niemcy, Wielka Brytania, Polska), na których w ciągu roku rejestruje się łącznie ok. 80 procent nowych samochodów w Europie.

Od 2025 r. popyt wśród europejskich klientów na nowe pojazdy całkowicie elektryczne (BEV), które w 2020 r. stanowiły ok. 5 proc. sprzedaży, przewyższy inne układy napędowe, a do roku 2030 i 2040 osiągnie odpowiednio poziom ok. 50 i 70 proc. Klasyczne hybrydy (HEV) osiągną swój szczyt rynkowy w 2024 r., a ich udział zmniejszy się poniżej 10 proc. do 2040 r. W przypadku hybryd typu plug-in (PHEV) największe zainteresowanie będzie w 2025 r. (20 proc.). W 2050 r. ich sprzedaż zmniejszy się do 10 proc. – wynika z raportu.

mat. prasowe

– Wyniki badania obalają tezy mówiące, że europejscy nabywcy nowych pojazdów nie chcą kupować elektryków. Kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe pozostaje niezmiennie cena pojazdu, którą w głównej mierze determinuje koszt akumulatorów trakcyjnych. Tu oczekujemy utrzymania trendu spadkowego, który obserwujemy od 2010 r. Z raportu wynika, że koszty produkcji pojazdów BEV zostaną obniżone o 25 proc. do 2028 r. – komentuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

Czytaj więcej

Chińska marka samochodowa wchodzi na polski rynek z elektrycznym SUV

– Wyniki badania obalają tezy mówiące, że europejscy nabywcy nowych pojazdów nie chcą kupować elektryków. Kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe pozostaje niezmiennie cena pojazdu, którą w głównej mierze determinuje koszt akumulatorów trakcyjnych. Tu oczekujemy utrzymania trendu spadkowego, który obserwujemy od 2010 r. Z raportu wynika, że koszty produkcji pojazdów BEV zostaną obniżone o 25 proc. do 2028 r. – komentuje Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).

Czytaj więcej

Aston Martin startuje z elektryczną ofensywą

Raport „Elektromobilność: Czy to jedyna droga?” zawiera szereg scenariuszy rozwoju rynku pojazdów w zakresie popytu na poszczególne rodzaje napędów do 2050 r. na siedmiu europejskich rynkach (Hiszpania, Francja, Włochy, Niderlandy, Niemcy, Wielka Brytania, Polska), na których w ciągu roku rejestruje się łącznie ok. 80 procent nowych samochodów w Europie.

Od 2025 r. popyt wśród europejskich klientów na nowe pojazdy całkowicie elektryczne (BEV), które w 2020 r. stanowiły ok. 5 proc. sprzedaży, przewyższy inne układy napędowe, a do roku 2030 i 2040 osiągnie odpowiednio poziom ok. 50 i 70 proc. Klasyczne hybrydy (HEV) osiągną swój szczyt rynkowy w 2024 r., a ich udział zmniejszy się poniżej 10 proc. do 2040 r. W przypadku hybryd typu plug-in (PHEV) największe zainteresowanie będzie w 2025 r. (20 proc.). W 2050 r. ich sprzedaż zmniejszy się do 10 proc. – wynika z raportu.

Na prąd
Akumulator z gwarancją przebiegu 1,5 mln km. Przełom w świecie elektromobilności
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Na prąd
Volvo doczeka się vana. Skonstruuje go wspólnie z Renault
Na prąd
AFIR - to może być jedno z większych motoryzacyjnych wyzwań dla Polski
Na prąd
Chiny dotują 99 proc. swoich spółek giełdowych. Marki motoryzacyjne na czele
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Na prąd
Xiaomi SU7 stał się hitem, ale na każdym egzemplarzu firma traci ok. 40 tys. zł