Seres amerykańsko-chiński producent samochodów elektrycznych rusza ze sprzedażą póki co jednego modelu na polskim rynku. Marka obecna jest już na rynkach Litwy, Łotwy i Estonii, ale również w Niemczech, Hiszpanii, Holandii, Włoszech, Norwegii. Marka działa od 2016 roku należy do chińskiego koncernu Dongfeng Sokon Automobile (DSFK).
Seres 3
W polskiej ofercie znajdzie jeden model, to elektryczny crossover Seres 3. Auto o długości 4385 mm, z akumulatorem o pojemności 53 kWh i silnik o mocy 162 KM. Maksymalny zasięg producent określa na 405 km (wg. NEDC - New European Driving Cycle), a podczas jazdy w trybie komfortowym na jednym ładowaniu można przejechać 329 km.
Czytaj więcej
Na koniec kwietnia w Polsce zarejestrowanych było 46 552 aut elektrycznych, co daje 88 proc. wzrostu rok do roku – wynika z Licznika Elektromobilności przygotowanego przez PSPA i PZPM.
Seres 3 wyposażony jest w bezkobaltowe baterie litowo-żelazowo-fosforanowe. To jeden z najbardziej bezpiecznych typów baterii litowych, która zapewnia stabilność, długowieczność i minimalną różnicę pomiędzy pojemnością netto i brutto. Model 3 obsługuje szybkie ładowanie - od 20 do 80 proc. w czasie 30 minut. Czas ładowania z konwencjonalnego gniazdka wynosi 8 godzin. Seres oferuje pięcioletnią gwarancję (do max. 150 000 km), a akumulator objęty jest ośmioletnim czasem gwarancyjnym (do 120 000 km).
Seres 3
Firma planuje na terenie polski około 16 punktów sprzedaży rozsianych po niemal wszystkich większych miastach. Seres 3 ma kompletne wyposażenie i nie ma listy opcjonalnych dodatków. Klient wybiera jedynie jeden z czterech dostępnych kolorów nadwozia. W przyszłości planowane jest wprowadzenie na rynek kolejnych modeli. Seres 3 na polskim rynku wyceniono na kwotę 169 900 zł.
Seres 3
Dostępna paleta kolorów Seres 3
Czytaj więcej
Do końca 2025 r. użytkownicy elektryków będą mogli podróżować po buspasach, o ile wcześniej nie dojdzie do zmiany prawa. Jest to ostatni moment żeby przesiąść się do e-auta i w pełni skorzystać z przywileju omijania korków.