Naciągająca zima to nie łatwy okres dla aut elektrycznych. Wszystko co nas rozgrzewa wewnątrz auta pobiera cenny prąd i sprawia, że kurczy się zasięg elektryka. Goodyear w swoim portfolio ma oponę dedykowaną dla aut elektrycznych o nazwie UltraGrip Performance+. To opona wykorzystywana przez takich producentów pojazdów elektrycznych, jak np. Volkswagen, Audi, Porsche czy Tesla. W modelu Volkswagen ID.3 stanowią nawet wyposażenie standardowe. - Oprócz zwiększonej trakcji, lepszej skuteczności hamowania i znakomitego przebiegu, osiągają one niskie opory toczenia, co oznacza niższe zużycie energii, a więc większy zasięg auta elektrycznego w trudnych warunkach zimowych – mówi Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technicznych w pionie opon osobowych w regionie EMEA.
Czytaj więcej
Goodyear zaprezentował prototyp koncepcyjnej opony sferycznej Eagle 360, zaprojektowanej specjalnie dla nowego samochodu w ramach projektu Citroën Autonomous Mobility Vision.
Opony stanowią jednak półśrodek do zachowania odpowiednich zasięgów samochodów elektrycznych. Ich użytkownicy powinni pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim, gdy jest zimno, ładowanie akumulatorów pojazdów elektrycznych trwa dłużej. Dlatego nie powinno rozładowywać akumulatora do przysłowiowego zera. Przy ostrzejszych mrozach, proces nagrzewania samochodu wykorzysta sporo zapasu energii. Z tego względu w okresie zimowym warto rozgrzać auto przed startem, a to można zrobić z domu. Jeśli samochód jest podłączony do ładowania można w nim uruchomić nagrzewanie wnętrza. Dzięki temu elektryk będzie zużywał znacznie mniej cennej energii z akumulatora. - Nowoczesnymi samochodami elektrycznymi można w dużym stopniu zarządzać z poziomu dedykowanej aplikacji. W modelach Volkswagena za jej pośrednictwem (We Connect ID.) można nie tylko zarządzać procesem ładowania, ale też m.in. zadać odpowiadającą kierowcy temperaturę wnętrza. Tym samym wychodząc z domu nie musimy martwić się o zamarznięte szyby czy chłód panujący we wnętrzu pojazdu. To pokazuje, jak duży komfort daje obcowanie z zaawansowanymi technologiami – wskazuje Hubert Niedzielski, PR manager marki Volkswagen.
Czytaj więcej
VinFast, producent aut i motocykli z Wietnamu, który w Europie będzie oferował e-samochody ogłasza partnerstwo z AutoBest i organizuje „EcoBest Challenge 2021” – pierwszy test mający na celu zbadanie rzeczywistego zasięgu samochodów elektrycznych.
Trzeba też pamiętać by w zimowym okresie jeździć płynniej. Szczególnie elektrykiem, który natychmiast przyspiesza po wciśnięciu pedału przyspieszenia. Tu mogą pomóc odpowiednie opony. Dzięki nim auto elektryczne z wysokim momentem obrotowym, jest w stanie utrzymać stabilność na śliskiej nawierzchni. - Samochody elektryczne dysponują maksymalnym momentem obrotowym dostępnym niemal od startu. To powoduje, że w okresach gorszej pogody, tj. deszczu lub śniegu, łatwiej w nich zerwać przyczepność. Trzeba pamiętać, że auto elektryczne przez swoją dynamikę we wspomnianych warunkach wymaga więcej uwagi, ale oprócz tego warto zaopatrzyć się w wysokiej jakości opony, ponieważ to one stanowią jedyny łącznik między nadwoziem, a nawierzchnią – komentuje Łukasz Lewandowski z EV klub Polska.