Citroen Autonomous Mobility Vision to wizja dotyczącą przyszłości miejskiej, autonomicznej mobilności. Dziwny pojazd Citroena bazuje na autonomicznej, elektrycznej wielokierunkowej platformie nazwanej „The Citroen Skate”, która może obsługiwać szereg różnych modułów, umożliwiając korzystanie z usług związanych z mobilnością. Goodyear opracował do tego pojazdu prototyp sferycznej opony koncepcyjnej nazwanej Eagle 360.
Citroen Skate i koncepcja modułów zostały zainspirowane projektem The Urban Collectif, realizowanym przez francuskiego producenta pojazdów we współpracy z międzynarodową grupę hotelarską Accor i koncernem medialnym JCDecaux. Pojazd i opony zostały zaprezentowane w Paryżu. - Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić prototyp naszej koncepcyjnej opony sferycznej jako integralną część projektu Citroen Autonomous Mobility Vision. Jej kształt sprawia, że prototyp Eagle 360 jest kompaktowy, zwinny i zwrotny, idealny dla przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności miejskiej i autonomicznej - wyjaśnia Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. oryginalnego wyposażenia.
Goodyear po raz pierwszy zaprezentował koncepcyjną oponę Eagle 360 w 2016 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a w 2017 r. przedstawił jej drugą wersję - Eagle 360 Urban. Magazyn Time uznał koncepcję Eagle 360 za jedną z 25 najlepszych innowacji 2016 roku. Dzięki kulistemu kształtowi ta prototypowa opona może poruszać się we wszystkich kierunkach, zapewniając zarówno zwrotność, jak i komfort pasażerom. Ponadto płynne ruchy poprzeczne umożliwiają stabilną jazdę, co pozwala platformie Citroën Skate z łatwością wyprzedzać przeszkody. Eagle 360 to opona niepneumatyczna. Nie wymaga monitorowania ciśnienia i nie ulega przebiciom, co minimalizuje czas przestojów systemu Citroën Autonomous Mobility Vision. Dzięki czterokrotnie większej powierzchni bieżnika niż w przypadku standardowej opony, prototyp Eagle 360 zużywa się czterokrotnie wolniej niż tradycyjna opona, co oznacza rzadszą wymianę.