Aktualizacja: 19.05.2025 00:06 Publikacja: 25.09.2021 14:51
Foto: Jaguar
Pod koniec 2020 roku wartość eksportu baterii litowo-jonowych sięgnęła ok. 400 mln euro miesięcznie, a obecnie stanowią one aż 2 proc. całego polskiego eksportu. To prawie jedna trzecia europejskiego zapotrzebowania na akumulatory do pojazdów elektrycznych – wylicza opiniotwórczy serwis Politico. Według Bloomberg New Energy Finance (BNEF) nasz kraj zajmuje obecnie pierwsze miejsce w Europie i piąte na świecie wśród państw szczególnie zaangażowanych w budowę europejskiego i światowego łańcucha wartości sektora bateryjnego i ma szansę na to, aby utrzymać wiodącą pozycję w tym obszarze co najmniej do 2025 r.
Prawie w tym samym czasie BMW i BYD budują swoje nowe fabryki. Ku zaskoczeniu Chińczycy nie są tutaj liderami. B...
BYD rozbudowuje swoją fabrykę w chińskim mieści Zhengzhou. Już niedługo jej obszar będzie tak duży, jak całe mia...
Używane elektryki to nadal temat, do którego nie może się przekonać większość szukających samochodu z drugiej rę...
Założyciel Amazona, Jeff Bezos, potajemnie zainwestował w start-up zajmujący się produkcją samochodów elektryczn...
Zaostrzający się spór taryfowy między Chinami i USA wpływa również na dostępność modeli Tesli na rynku chińskim....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas