Aktualizacja: 30.06.2025 23:47 Publikacja: 25.09.2021 14:51
Foto: Jaguar
Pod koniec 2020 roku wartość eksportu baterii litowo-jonowych sięgnęła ok. 400 mln euro miesięcznie, a obecnie stanowią one aż 2 proc. całego polskiego eksportu. To prawie jedna trzecia europejskiego zapotrzebowania na akumulatory do pojazdów elektrycznych – wylicza opiniotwórczy serwis Politico. Według Bloomberg New Energy Finance (BNEF) nasz kraj zajmuje obecnie pierwsze miejsce w Europie i piąte na świecie wśród państw szczególnie zaangażowanych w budowę europejskiego i światowego łańcucha wartości sektora bateryjnego i ma szansę na to, aby utrzymać wiodącą pozycję w tym obszarze co najmniej do 2025 r.
Auta elektryczne dobrze radzą sobie w Chinach, ale w Europie ich sprzedaż spadła. Są jednak trzy europejskie kra...
5000 km przejechane na jednym ładowaniu akumulatora brzmi nieco absurdalnie, ale koreańscy naukowcy twierdzą, że...
Ferrari jeszcze nie zaprezentowała swojego pierwszego modelu elektrycznego, a już wie, że nie chce kolejnego. To...
Co czwarty punkt szybkiego ładowania w Polsce należy do Powerdot. Operator uruchomił 830 tego typu punktów, wska...
Ministerstwo Klimatu i Środowiska przedstawiło projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności, którym ma przyspi...
Gościem dzisiejszego podcastu moto.rp.pl jest Krzysztof Leszczyński, ekspert do spraw elektromobilności z Volksw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas