Żeby stworzyć nowy produkt McLaren współpracuje z firmą obuwniczą Athletic Propulsion Labs (APL). To pierwszy taki produkt, zdecydowanie spoza branży motoryzacyjnej, ale w ten sposób sięgając do branży modowej Brytyjczycy chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność. Edycja butów jest oczywiście limitowana, nazywa się HySpeed i jest oferowana w pięciu kolorach, takich samych, jak auta McLarena. Obuwie ma wiele elementów przypominających samochody, w tym specjalnie zaprojektowane podeszwy. Jak teraz ujawnili przedstawiciele marki projekt powstawał od początku i od pomysłu, do chwili gdy marka była gotowa do sprzedaży obuwia, minęły 2 lata. Buty wyceniono na 450 dolarów (ok. 2080 zł).
Czytaj więcej
McLaren F1 to nie tylko niezwykle szybki samochód sportowy, ale także poszukiwane auto kolekcjone...
Starannie wybrano także miejsce, gdzie będzie można kupić te wyjątkowe buty. Dla APL jest to najdroższy produkt, który kiedykolwiek u nich powstał i będzie oferowany we flagowym sklepie w Los Angeles. Oprócz tego pojawi się jeszcze w sieci oferującej luksusowe produkty — Net-A-Porter, we włoskiej sieci Luisa Via Roma, Pedder Group w Hongkongu oraz Level Shoes w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Większość luksusowych marek samochodowych ma własne kolekcje odzieży i akcesoriów i własne sieci sklepów. Stworzenie marki HySpeed jest w McLarenie kolejnym sygnałem jak bardzo marka się zmienia. Wcześniej McLaren współpracował z Belstaffem i Rhude i nadal sprzedaje okulary słoneczne pod marką SunGod.
McLaren HySpeed
Teraz Gareth Dunsmore, odpowiadający za marketing w McLarenie nie ukrywa, że marka gotowa jest na współpracę także z producentami odzieży, pod warunkiem jednak, że będzie to zgodne z wizerunkiem firmy. McLaren mocno ucierpiał z powodu pandemii, a popyt na jego luksusowe auta spadł, opóźniła się również premiera jego najnowszego modelu Artura. W lipcu firma pozyskała od swoich akcjonariuszy 150 mln dolarów. Ale nie należą oni do ubogich. Są nimi m.in. fundusz inwestycyjny Ares Management Corp., państwowy fundusz inwestycyjny z Bahrajnu Mumtalakat oraz saudyjski Public Investment Fund. Dzięki Formule 1 McLaren jest również dobrze znany w Stanach Zjednoczonych.