Żeby stworzyć nowy produkt McLaren współpracuje z firmą obuwniczą Athletic Propulsion Labs (APL). To pierwszy taki produkt, zdecydowanie spoza branży motoryzacyjnej, ale w ten sposób sięgając do branży modowej Brytyjczycy chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność. Edycja butów jest oczywiście limitowana, nazywa się HySpeed i jest oferowana w pięciu kolorach, takich samych, jak auta McLarena. Obuwie ma wiele elementów przypominających samochody, w tym specjalnie zaprojektowane podeszwy. Jak teraz ujawnili przedstawiciele marki projekt powstawał od początku i od pomysłu, do chwili gdy marka była gotowa do sprzedaży obuwia, minęły 2 lata. Buty wyceniono na 450 dolarów (ok. 2080 zł).
Czytaj więcej
McLaren F1 to nie tylko niezwykle szybki samochód sportowy, ale także poszukiwane auto kolekcjonerskie. W 2021 był najdroższym samochodem sprzedanym na aukcji.
Starannie wybrano także miejsce, gdzie będzie można kupić te wyjątkowe buty. Dla APL jest to najdroższy produkt, który kiedykolwiek u nich powstał i będzie oferowany we flagowym sklepie w Los Angeles. Oprócz tego pojawi się jeszcze w sieci oferującej luksusowe produkty — Net-A-Porter, we włoskiej sieci Luisa Via Roma, Pedder Group w Hongkongu oraz Level Shoes w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Większość luksusowych marek samochodowych ma własne kolekcje odzieży i akcesoriów i własne sieci sklepów. Stworzenie marki HySpeed jest w McLarenie kolejnym sygnałem jak bardzo marka się zmienia. Wcześniej McLaren współpracował z Belstaffem i Rhude i nadal sprzedaje okulary słoneczne pod marką SunGod.
McLaren HySpeed
Teraz Gareth Dunsmore, odpowiadający za marketing w McLarenie nie ukrywa, że marka gotowa jest na współpracę także z producentami odzieży, pod warunkiem jednak, że będzie to zgodne z wizerunkiem firmy. McLaren mocno ucierpiał z powodu pandemii, a popyt na jego luksusowe auta spadł, opóźniła się również premiera jego najnowszego modelu Artura. W lipcu firma pozyskała od swoich akcjonariuszy 150 mln dolarów. Ale nie należą oni do ubogich. Są nimi m.in. fundusz inwestycyjny Ares Management Corp., państwowy fundusz inwestycyjny z Bahrajnu Mumtalakat oraz saudyjski Public Investment Fund. Dzięki Formule 1 McLaren jest również dobrze znany w Stanach Zjednoczonych.