W połowie 2014 roku Elon Musk, szef Tesli zapowiedział pojawienie się Tesli na brytyjskim rynku z kierownicą po prawej stronie. Tak też się stało i w tym samym roku sprzedano 698 egz. Modelu S. Aktualnie jednak zrezygnowano z produkcji Tesli z kierownicą po prawej stronie, rzekomo z powodu problemów logistycznych. Na niektórych dotkniętych rynkach Tesla oferuje zwrot kaucji lub rabaty za zamówione modele. Jako alternatywę na rynkach w Wielkiej Brytanii i Japonii Tesla dostarcza aktualnie wersje z kierownicą po lewej stronie z niecodziennym dodatkowym wyposażeniem. To specjalny chwytak o nazwie Reacher, który ma ułatwić np. pobieranie biletów przy wjazdach do płatnych parkingów.

Czytaj więcej

Całkowicie spalona Tesla trafiła na aukcję

Reacher jest podobny do chwytaka, który pomaga np. do zbierania śmieci bez potrzeby schylania się. W przypadku Tesli ma pomóc kierowcy siedzącemu po lewej stronie pojazdu, np. wyjąć lub włożyć bilet parkingowy do automatów po prawej stronie pojazdu podczas wyjazdu z parkingu. Wymaga to trochę praktyki, ale ma być mniej kłopotliwe niż wysiadanie, podchodzenie do automatu i wkładanie karty i powrót do auta przed zamknięciem szlabanu. Taka metoda jest od dawna znana na rynku japońskim. W kraju kwitnącej wiśni Japońscy kierowcy uwielbiają europejskie modele, ale z kierownicą po lewej stronie. To symbolem statusu, ma być widać na pierwszy rzut oka, że auto jest importowane. I właśnie dla takich klientów Mercedes od dawna umieszcza podobny chwytak w samochodach płynących do japońskich klientów.

Wracając do Tesli niektórzy klienci w Wielkiej Brytanii czekają na swój samochód od dwóch lat. Teraz mogą dostać egzemplarz z kierownicą po lewej stronie, który jest w wielu sytuacjach niepraktyczny na ich rynku, dodatkowo szybciej traci na wartości. Według brytyjskich mediów część klientów wybrała zamiast Tesli z kierownicą "po złej stronie" przesiąść się na konkurencyjne modele Mercedesa i Porsche.

Czytaj więcej

Tesla Model 3 po modernizacji. Dłuższa, bardziej sportowa i tańsza w produkcji