W połowie 2014 roku Elon Musk, szef Tesli zapowiedział pojawienie się Tesli na brytyjskim rynku z kierownicą po prawej stronie. Tak też się stało i w tym samym roku sprzedano 698 egz. Modelu S. Aktualnie jednak zrezygnowano z produkcji Tesli z kierownicą po prawej stronie, rzekomo z powodu problemów logistycznych. Na niektórych dotkniętych rynkach Tesla oferuje zwrot kaucji lub rabaty za zamówione modele. Jako alternatywę na rynkach w Wielkiej Brytanii i Japonii Tesla dostarcza aktualnie wersje z kierownicą po lewej stronie z niecodziennym dodatkowym wyposażeniem. To specjalny chwytak o nazwie Reacher, który ma ułatwić np. pobieranie biletów przy wjazdach do płatnych parkingów.
Czytaj więcej
Używana Tesla Model S z australijskiego portalu może być obecnie jednym z najtańszych ofert na rynku samochodów elektrycznych. Jest tylko jeden problem. Auto jest całkowicie spalone.
Reacher jest podobny do chwytaka, który pomaga np. do zbierania śmieci bez potrzeby schylania się. W przypadku Tesli ma pomóc kierowcy siedzącemu po lewej stronie pojazdu, np. wyjąć lub włożyć bilet parkingowy do automatów po prawej stronie pojazdu podczas wyjazdu z parkingu. Wymaga to trochę praktyki, ale ma być mniej kłopotliwe niż wysiadanie, podchodzenie do automatu i wkładanie karty i powrót do auta przed zamknięciem szlabanu. Taka metoda jest od dawna znana na rynku japońskim. W kraju kwitnącej wiśni Japońscy kierowcy uwielbiają europejskie modele, ale z kierownicą po lewej stronie. To symbolem statusu, ma być widać na pierwszy rzut oka, że auto jest importowane. I właśnie dla takich klientów Mercedes od dawna umieszcza podobny chwytak w samochodach płynących do japońskich klientów.
Wracając do Tesli niektórzy klienci w Wielkiej Brytanii czekają na swój samochód od dwóch lat. Teraz mogą dostać egzemplarz z kierownicą po lewej stronie, który jest w wielu sytuacjach niepraktyczny na ich rynku, dodatkowo szybciej traci na wartości. Według brytyjskich mediów część klientów wybrała zamiast Tesli z kierownicą "po złej stronie" przesiąść się na konkurencyjne modele Mercedesa i Porsche.
Czytaj więcej
Tesla dokona wizualnej i technicznej rewizji Modelu 3 na rok modelowy 2024. Poinformowała o tym agencja informacyjna Reuters już pod koniec 2022 roku, powołując się na osoby, którym powierzono projekt. Teraz te informacje się potwierdziły.