Coraz więcej kierowców nie opłaca polisy OC. W 2019 roku karę za brak polisy otrzymało ponad 90 tysięcy osób.

Przez trzy kwartały 2019 roku wystawionych zostało o ponad jedną trzecią więcej wezwań do zapłacenia kary za brak OC. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny stwierdza, że zanotował wzrost nieopłaconych polis o blisko 25 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. „Warto zaznaczyć, że działalność kontrolna Funduszu ma charakter prewencyjny. Jazda bez obowiązkowego OC jest bowiem ogromnym zagrożeniem zarówno dla finansów sprawcy szkody, jak i dla nieubezpieczonego posiadacza pojazdu. W razie wypadku muszą oni z własnej kieszeni, solidarnie, oddać wszystkie świadczenia wypłacone przez Fundusz ofiarom takiego wypadku” – wskazał Hubert Stoklas, wiceprezes UFG.

W ciągu trzech kwartałów 2019 roku większa ilość wezwań o zapłacenie kary za brak OC to efekt wzrostu o 24 procent liczby zawiadomień od policji. Zanotowano też wzrost o 52 procent liczb nowych spraw dotyczących braku ochrony ubezpieczeniowej OC, które zostały wykryte na podstawie informacji z ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych UFG. Pod koniec września br. prowadzonych było łącznie blisko 175 tysięcy spraw o zapłacenie kary za brak komunikacyjnej polisy OC.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja mPojazd: Dowód rejestracyjny może zostać w domu

Jak informuje UFG rekordzista ma do zwrotu ponad 1,4 miliona złotych za wypadek spowodowany nieubezpieczonym motocyklem, w którym potrącił rowerzystkę. W wyniku odniesionych obrażeń kobieta zmarła. Kolejny sprawca ma do oddania UFG 1,37 miliona złotych za wypadek, w wyniku którego pasażer nieubezpieczonego pojazdu doznał złamania kręgosłupa i jest sparaliżowany. Według szacunków Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego około 0,4 procent wszystkich jeżdżących pojazdów, mogących brać udział w ruchu, nie posiada na stałe lub czasowo obowiązkowej polisy OC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG: Pierwszy samochód, który stworzyłem był elektryczny

W przyszłości elektryczne modele Mercedesa będą modyfikowane tak, żeby stały się prawdziwymi AMG - ...

Niemcy przejęli akcje rosyjskiego Kamaza

Niemcy przejmują należące już do nich akcje w rosyjskim Kamazie. Spółka należąca do Daimlera ...

Diesle podbiły w lutym polski rynek używanych aut

Aż 11 lat liczył średni wiek używanego samochodu wystawianego do sprzedaży w lutym. Według ...

Aurus Senat: Rosyjski konkurent dla Bentleya i Rollsa

Rosja ma nową limuzynę. Aurus Senat ma konkurować z Bentleyem i Rolls Roycem. Nową ...

Moment tuż przed eksplozją Tesli

Tesla spłonęła na parkingu w Szanghaju

Tesla bada wideo na którym widać, jak Model S zaczyna się palić i eksploduje ...

Polska bez TIR-ów?

TIR-y o standardowym nacisku na oś mają prawo dostępu do całej sieci drogowej w ...