Drogie stawki ubezpieczeniowe dla kierowców Tesli są cierniem w oku Elona Muska. Dlatego producent samochodów elektrycznych chce w wielu krajach zaoferować własne, znacznie niższe stawki ubezpieczenia. Podstawą do ich obliczenia mają być zebrane dane dotyczące zachowania kierowcy.

Elon Musk jest w trakcie zakładania własnej firmy ubezpieczeniowej o nazwie „Tesla Insurance Services, Inc”. Dlaczego nagle chce sprzedać polisy, jest oczywiste: obecne stawki ubezpieczenia dla pojazdów Tesli są w USA (i nie tylko) zbyt drogie. Szef Tesli chce, żeby nowa oferta była „bardziej przekonująca niż cokolwiek innego, co jest obecnie na rynku”. Nie potwierdzono jeszcze, z którymi partnerami finansowymi chce współpracować.

Elon Musk.

Ostateczna cena nowej polisy będzie obliczana na podstawie danych, które każda Tesla zbiera podczas podróży. Według Muska to o wiele lepsze i dokładniejsze informacje o tym jak, jak duże ryzyko trzeba podjąć przy konkretnym kierowcy od danych tradycyjnie zbieranych przez firmy ubezpieczeniowe. Zatem o wiele łatwiej będzie zaproponować odpowiednią wysokość składek.

Pomysł własnego ubezpieczenia ma – biorąc pod uwagę najnowszą aktualizację autopilota – podwójne znaczenie. Jeśli, zgodnie z zapowiedzią, Tesla faktycznie uruchomi od 2020 roku flotę samochodów autonomicznych Robotaxi, pojazdy te muszą być odpowiednio ubezpieczone. A – póki co – żadne z towarzystw nie ubezpiecza autonomicznych pojazdów.

Idea własnego ubezpieczenia to klasyczny pomysł Elona Muska. Jeśli nie znajdzie na rynku tego, czego szuka, zrobi to sam, bez względu na to, co mówią analitycy, a ci ostrzegają przed ogromnym ryzykiem finansowym i radzą szefowi Tesli skupienie się na głównej działalności. Jeśli zatem kierowca ubezpieczony w Tesla Insurance Services wykaże się bezpieczną jazdą, zapłacił mniej. Z drugiej strony to koszmar dla zwolenników prywatności…

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault Kangoo Z.E.: Towar z prądem wiozę

Jeden z wielu blaszanych dostawczaków przemierzających ulice Warszawy. Białe Renault Kangoo na pierwszy rzut ...

Ford pracuje nad rozwiązaniem „problemu ostatnich 50-metrów”

Ford pracuje nad sposobem rozwiązania tego, co inżynierowie pracujący nad autonomicznymi samochodami nazywają „problemem ...

Honda CR-V: Dwa lata czekania, ale nareszcie jest

Honda CR-V to jeden z prekursorów modeli SUV. Teraz na europejski i polski rynek ...

Nissan e-NV200: Elektryczny lider w Europie

Nissan donosi, że elektryczny Nissan e-NV200 uzyskał rekordowe wyniki sprzedaży w Europie. Wszystko dzięki ...

Bentley Bentayga Black Edition: Jeden z najlepszych

Jak pogodzić jazdę po pustyni w Utah i szpan na Rodeo Drive? Odpowiedzi nie ...

Tesla Model 3 w Europie bez funkcji autopilota

Do Europy trafiły pierwsze modele Tesli Model 3. Jednak w odróżnieniu od innych rynków, ...