Tylko Porsche 911 ocaleje z napędem spalinowym

Można się spodziewać, że z pomocą e-paliw, które Porsche produkuje już teraz w Chile spalinowy model 911 pozostanie w ofercie bardzo długo. Prawdopodobnie będzie ostatnim w całej gamie Porsche modelem z silnikiem spalinowym.

Publikacja: 25.08.2023 09:42

Tylko Porsche 911 ocaleje z napędem spalinowym

Foto: mat. prasowe

Paliwa syntetyczne produkowane w chilijskiej fabryce Porsche są neutralne pod względem emisji CO2, co oznacza, że samochody, które z nich skorzystają będą mogły pozostać w obrocie po roku 2035. Karl Dums, który jest odpowiedzialny za rozwój e-paliw w Porsche, przyznał, że „strategią jest przede wszystkim przejście na elektryczną mobilność”. Powiedział też, że marka będzie produkować model 911 z silnikiem spalinowym „tak długo, jak to możliwe”. Jeszcze w tym roku Porsche 911 przejdzie lifting. W planach jest również wersja hybrydowa. Znając pasję ludzi z Porsche można się spodziewać, że nowy napęd nie zniszczy niepowtarzalnego charakteru kultowego modelu.

Produkcja paliw syntetycznych w Chille

Produkcja paliw syntetycznych w Chille

Foto: mat. prasowe

Jak donosi Reuters, Porsche chce, aby do 2030 r. samochody elektryczne stanowiły 80 proc. sprzedaży tej marki. Model 911 w 2022 r. stanowił 13 proc. sprzedaży Porsche, więc ten cel brzmi wiarygodnie, biorąc pod uwagę, że wszystkie inne modele będą w 2030 roku pojazdami elektrycznymi. Kolejnym elektrycznym Porsche po Taycanie stanie się 718 Boxster/Cayman, a niedługo po nim zelektryfikowane zostaną SUV-y Macan i Cayenne, które obecnie są bestsellerami. Porsche planuje utrzymać w produkcji modele Macan i Cayenne z silnikiem spalinowymi przez kilka następnych lat, niemniej jednak nie dłużej niż do 2030 r.

Czytaj więcej

Powstało tylko w jednym egzemplarzu. Porsche w hołdzie Sobiesławowi Zasadzie
Porsche Macan

Porsche Macan

Foto: mat. prasowe

Porsche chcąc przedłużyć życie spalinowego silnika zainwestowało w fabrykę e-paliw w Chile. Producent zakłada, że po 2035 r. Unia Europejska utrzyma możliwość sprzedaży pojazdów spalinowych zasilanych e-paliwami. Syntetyczne paliwa produkowane w fabryce Porsche w Chile są neutralne pod względem emisji CO2. Wynika to z faktu, że w procesie produkcji dwutlenek węgla pozyskiwany jest z atmosfery więc jego obieg jest zamknięty.

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Foto: mat. prasowe

Porsche zainwestowało już ponad 100 mln dolarów w firmę energetyczną HIF Global z Chile, która w 2024 roku w Matagordzie w Teksasie ma rozpocząć budowę największej na świecie fabryki e-paliw. Marki z wyższej półki, takie jak Porsche, Ferrari, czy Lamborghini z pewnością będą zainteresowane taką alternatywą dla napędu elektrycznego. Nie zmienia to faktu, że producenci samochodów zainwestowali już 1,2 biliona dolarów w elektryfikację, podczas gdy start-upy związane z e-paliwami przyciągnęły poniżej miliarda dolarów.

Czytaj więcej

Najlżejsza i najbardziej dzika wersja na 60 urodziny Porsche 911

Paliwa syntetyczne produkowane w chilijskiej fabryce Porsche są neutralne pod względem emisji CO2, co oznacza, że samochody, które z nich skorzystają będą mogły pozostać w obrocie po roku 2035. Karl Dums, który jest odpowiedzialny za rozwój e-paliw w Porsche, przyznał, że „strategią jest przede wszystkim przejście na elektryczną mobilność”. Powiedział też, że marka będzie produkować model 911 z silnikiem spalinowym „tak długo, jak to możliwe”. Jeszcze w tym roku Porsche 911 przejdzie lifting. W planach jest również wersja hybrydowa. Znając pasję ludzi z Porsche można się spodziewać, że nowy napęd nie zniszczy niepowtarzalnego charakteru kultowego modelu.

Ekologia
Warszawska strefa czystego transportu działa tylko na papierze
Ekologia
W 20 z 37 miast powyżej 100 tys. mieszkańców nie ma stacji mierzącej jakość powietrza
Ekologia
Używany jak nowy. Pierwsze w Polsce miejsce renowacji używanych samochodów
Ekologia
Tesla handluje emisją CO2. Zarobi miliard dolarów dzięki normom wdrożonym przez UE
Ekologia
Rewolucyjny patent chemiczny. Silniki spalinowe przekształcają metan w ekologiczne paliwo