Tylko Porsche 911 ocaleje z napędem spalinowym

Można się spodziewać, że z pomocą e-paliw, które Porsche produkuje już teraz w Chile spalinowy model 911 pozostanie w ofercie bardzo długo. Prawdopodobnie będzie ostatnim w całej gamie Porsche modelem z silnikiem spalinowym.

Publikacja: 25.08.2023 09:42

Tylko Porsche 911 ocaleje z napędem spalinowym

Foto: mat. prasowe

Paliwa syntetyczne produkowane w chilijskiej fabryce Porsche są neutralne pod względem emisji CO2, co oznacza, że samochody, które z nich skorzystają będą mogły pozostać w obrocie po roku 2035. Karl Dums, który jest odpowiedzialny za rozwój e-paliw w Porsche, przyznał, że „strategią jest przede wszystkim przejście na elektryczną mobilność”. Powiedział też, że marka będzie produkować model 911 z silnikiem spalinowym „tak długo, jak to możliwe”. Jeszcze w tym roku Porsche 911 przejdzie lifting. W planach jest również wersja hybrydowa. Znając pasję ludzi z Porsche można się spodziewać, że nowy napęd nie zniszczy niepowtarzalnego charakteru kultowego modelu.

Produkcja paliw syntetycznych w Chille

Produkcja paliw syntetycznych w Chille

mat. prasowe

Jak donosi Reuters, Porsche chce, aby do 2030 r. samochody elektryczne stanowiły 80 proc. sprzedaży tej marki. Model 911 w 2022 r. stanowił 13 proc. sprzedaży Porsche, więc ten cel brzmi wiarygodnie, biorąc pod uwagę, że wszystkie inne modele będą w 2030 roku pojazdami elektrycznymi. Kolejnym elektrycznym Porsche po Taycanie stanie się 718 Boxster/Cayman, a niedługo po nim zelektryfikowane zostaną SUV-y Macan i Cayenne, które obecnie są bestsellerami. Porsche planuje utrzymać w produkcji modele Macan i Cayenne z silnikiem spalinowymi przez kilka następnych lat, niemniej jednak nie dłużej niż do 2030 r.

Czytaj więcej

Powstało tylko w jednym egzemplarzu. Porsche w hołdzie Sobiesławowi Zasadzie
Porsche Macan

Porsche Macan

mat. prasowe

Porsche chcąc przedłużyć życie spalinowego silnika zainwestowało w fabrykę e-paliw w Chile. Producent zakłada, że po 2035 r. Unia Europejska utrzyma możliwość sprzedaży pojazdów spalinowych zasilanych e-paliwami. Syntetyczne paliwa produkowane w fabryce Porsche w Chile są neutralne pod względem emisji CO2. Wynika to z faktu, że w procesie produkcji dwutlenek węgla pozyskiwany jest z atmosfery więc jego obieg jest zamknięty.

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

mat. prasowe

Porsche zainwestowało już ponad 100 mln dolarów w firmę energetyczną HIF Global z Chile, która w 2024 roku w Matagordzie w Teksasie ma rozpocząć budowę największej na świecie fabryki e-paliw. Marki z wyższej półki, takie jak Porsche, Ferrari, czy Lamborghini z pewnością będą zainteresowane taką alternatywą dla napędu elektrycznego. Nie zmienia to faktu, że producenci samochodów zainwestowali już 1,2 biliona dolarów w elektryfikację, podczas gdy start-upy związane z e-paliwami przyciągnęły poniżej miliarda dolarów.

Czytaj więcej

Najlżejsza i najbardziej dzika wersja na 60 urodziny Porsche 911

Paliwa syntetyczne produkowane w chilijskiej fabryce Porsche są neutralne pod względem emisji CO2, co oznacza, że samochody, które z nich skorzystają będą mogły pozostać w obrocie po roku 2035. Karl Dums, który jest odpowiedzialny za rozwój e-paliw w Porsche, przyznał, że „strategią jest przede wszystkim przejście na elektryczną mobilność”. Powiedział też, że marka będzie produkować model 911 z silnikiem spalinowym „tak długo, jak to możliwe”. Jeszcze w tym roku Porsche 911 przejdzie lifting. W planach jest również wersja hybrydowa. Znając pasję ludzi z Porsche można się spodziewać, że nowy napęd nie zniszczy niepowtarzalnego charakteru kultowego modelu.

Ekologia
Chińczycy mają sposób na tani wodór. To wywróci rynek do góry nogami
Ekologia
Silnik diesla zasilany wodorem. To osiągnięcie Politechniki Krakowskiej
Ekologia
Strefy Czystego Transportu – spójrzmy na fakty
Ekologia
Nowe badanie UE. Przez ostatnie 12 lat nie odnotowano redukcji emisji CO2
Ekologia
Miłosz Jakubowski: Strefa Czystego Transportu – nie taka straszna, jak ją malują
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił