To coś więcej niż kolejna ewolucja modelu GSX-S1000F wprowadzonego na rynek w 2015 roku. Nowa odsłona przedstawia całkowitą zmianę podejścia do podróży o sportowym zacięciu. I to bez względu na to, czy to dłuższa podróż z pasażerem czy sportowa jazda w pojedynkę.
Koncepcja modelu GSX-S1000GT zakłada, że w gamie Suzuki pełni rolę motocykla typu Grand Tourer. Nowy model to mieszanka osiągów, zwrotności, stateczności przy wysokich prędkościach jazdy, komfortu, kontroli, łączności i przyciągającej wzrok stylistyki. Suzuki chwali się, że jest to prawdziwe "GT".
GSX-S1000GT napędzane jest 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999cm3. Funkcja wyboru trybu jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) pozwala na wybór jednej z trzech charakterystyk silnika, żeby skuteczniej wspierać kierowcę w różnych warunkach jazdy, np. podczas dynamicznej jazdy turystycznej, w czasie krótkiej i intensywnej jazdy po drogach o kiepskiej nawierzchni lub kiedy kierowca jest zmęczony po długiej podróży. Układ kontroli trakcji STCS (Suzuki Traction Control System) oferuje pięć ustawień z możliwością wyłączenia. Większa liczba pośrednich ustawień pozwala lepiej dostosować działanie układu do różnych warunków drogowych.