Sprzedaż Tesli w górę o ponad tysiąc procent

Tesla z największym wzrostem, Mini z największym spadkiem, Volkswagen z największą wielkością sprzedażą – unijny rynek samochodów osobowych w styczniu właśnie podsumowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA.

Publikacja: 22.02.2023 09:40

Sprzedaż Tesli w górę o ponad tysiąc procent

Foto: mat. prasowe

Pierwszy miesiąc 2023 r. okazał się szóstym, już kolejnym z rzędu miesiącem poprawiającej się sprzedaży, ugruntowującej wyczekiwane odbicie europejskiej branży motoryzacyjnej. 760 tys. zarejestrowanych aut oznacza przeszło 11-procentowy wzrost w porównaniu r/r. - Ten wzrost jest w dużej mierze spowodowany skromną bazą porównawczą z 2022 r., kiedy to osiągnięto najniższą w historii styczniową wielkość sprzedaży – zaznacza ACEA. Ale mimo to, perspektywa – nawet uwzględniając ciągnące się kłopoty z dostawami komponentów do produkcji – wydaje się optymistyczna. Lider producentów – Grupa Volkswagena – sprzedała 197,5 tys. samochodów, poprawiając wynik sprzed roku o nieco ponad jedną dziesiątą. Największą dynamikę wzrostu w grupie osiągnęła Cupra (27,4 proc.), następnie Audi (15,4 proc.). Drugi pod względem wielkości sprzedaży Stellantis musiał zadowolić się już tylko niespełna 1-procentowym, wzrostem (141,2 tys. aut), do czego przyczyniły się spadki sprzedaży Peugeota i Opla, choć w górę ciągnęła rejestracje Alfa Romeo (3,3 tys. sprzedanych aut ze wzrostem o 116,3 proc.) Za to trzecia Grupa Renault pochwaliła się z wynikami lepszymi r/r o jedną czwartą (88,6 tys.), bazując na wysokim popycie na Dacię, której rejestracje poszybowały o 42,6 proc.

Cupra Formentor

Cupra Formentor

mat. prasowe

Czytaj więcej

Jest nowy król importu. Jakie auta Polacy najchętniej sprowadzają z zagranicy

Absolutnym rekordzistą wzrostu okazała się jednak Tesla, która w styczniu sprzedała w UE 8,7 tys. samochodów, co w ujęciu rocznym daje wzrost o prawie 1100 proc. . Powody do zadowolenia ma także Mazda (prawie 12 tys. sprzedanych aut i wzrost o 48 proc.), a także Land Rover (4,3 tys. i 45,8 proc.). Z kolei po dnie szoruje sprzedaż Mini, które odnotowało przeszło 35-procentowy spadek, podobnie jak Mitsubishi, które zmniejszyło sprzedaż o ponad 32 proc. Choć w rodzajach preferowanych przez Europejczyków napędów wciąż niezagrożone są silniki benzynowe – w styczniu udział takich aut w łącznej liczbie rejestracji wyniósł 37,9 proc., to nadal rosła sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym, osiągając poziom odpowiednio 9,5 proc. oraz 26 proc. Zmalała natomiast sprzedaży hybryd plug-in – o prawie jedną dziesiąta, co przełożyło się na rynkowy udział tych napędów wynoszący już tylko 7,1 proc. w porównaniu do 8,7 proc. przed rokiem. Z kolei auta z dieslem stanowiły w styczniu już tylko 15,9 proc. rynku.

Mazda CX-60

Mazda CX-60

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota wszystkich zaskoczyła. Nowy Prius z najbardziej wydajnym napędem w historii

Pierwszy miesiąc 2023 r. okazał się szóstym, już kolejnym z rzędu miesiącem poprawiającej się sprzedaży, ugruntowującej wyczekiwane odbicie europejskiej branży motoryzacyjnej. 760 tys. zarejestrowanych aut oznacza przeszło 11-procentowy wzrost w porównaniu r/r. - Ten wzrost jest w dużej mierze spowodowany skromną bazą porównawczą z 2022 r., kiedy to osiągnięto najniższą w historii styczniową wielkość sprzedaży – zaznacza ACEA. Ale mimo to, perspektywa – nawet uwzględniając ciągnące się kłopoty z dostawami komponentów do produkcji – wydaje się optymistyczna. Lider producentów – Grupa Volkswagena – sprzedała 197,5 tys. samochodów, poprawiając wynik sprzed roku o nieco ponad jedną dziesiątą. Największą dynamikę wzrostu w grupie osiągnęła Cupra (27,4 proc.), następnie Audi (15,4 proc.). Drugi pod względem wielkości sprzedaży Stellantis musiał zadowolić się już tylko niespełna 1-procentowym, wzrostem (141,2 tys. aut), do czego przyczyniły się spadki sprzedaży Peugeota i Opla, choć w górę ciągnęła rejestracje Alfa Romeo (3,3 tys. sprzedanych aut ze wzrostem o 116,3 proc.) Za to trzecia Grupa Renault pochwaliła się z wynikami lepszymi r/r o jedną czwartą (88,6 tys.), bazując na wysokim popycie na Dacię, której rejestracje poszybowały o 42,6 proc.

Czym jeździć
Najszybciej i najdłużej sprzedające się używane samochody
Czym jeździć
Drożeją auta spalinowe, elektryki z obniżkami cen. Volvo i Mercedes ze wzrostami
Czym jeździć
Toyota uciekła konkurentom, ceny wyhamowały, Polacy polubili używane auta z USA
Materiał Promocyjny
Toyota Camry - hybrydowa limuzyna to najlepsza wizytówka Twojej firmy
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Czym jeździć
Wiemy, jakie auta lubią i najczęściej kupują kobiety
Czym jeździć
Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium