Polski klient zamawia auta na "pełnym wypasie". Szał w segmencie premium

Motoryzacyjna Polska to kraj przeciwności. Z jednej strony mamy park jednych z najstarszych samochodów w Europie, z drugiej Polska jest drugim co do wielkości w Europie rynkiem Mercedesa-Maybacha Klasy S. Auta, które kosztuje co najmniej milion złotych.

Publikacja: 12.02.2023 17:06

Polski klient zamawia auta na "pełnym wypasie". Szał w segmencie premium

Foto: mat. prasowe

Polski klient lubi samochody na "pełnym wypasie". Polska jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży Mercedesa Klasy S oraz drugim Mercedes-Maybacha. Również Mercedes AMG G bije nad Wisłą rekordy sprzedaży. W 2022 roku zarejestrowano w Polsce niemal 93 tys. modeli z segemntu premium, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej (89,8 tys. egz.). W tym punkcie rok 2022 był rekordowy. Dane Samaru pokazują, że modele premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii.

Mercedes Maybach S 680

Mercedes Maybach S 680

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-Maybach S 680: Luksus i styl legendy

W 2022 r. sprzedano 5365 egzemplarzy Volvo XC60, więcej niż Volkswagena Tiguana czy Skody Kodiaq. Przy czym Tiguan na pozostałych europejskich rynkach sprzedawał się ponad dwa razy lepiej od szwedzkiego SUV-a. W Polskim Top10 sprzedaży aut w 2022 roku znajdują się aż trzy marki premium - Audi, BMW i Mercedes, które wyprzedzają wiele wolumenowych firm takich jak Renault, Ford czy Fiat. Sumarycznie marki premium notowane w Top20 sprzedały więcej aut niż lider rynku Toyota. Trend kupowania drogich aut nie ustaje. Lexus w styczniu 2023 r. zaliczył 231 proc. wzrostu rejestracji.

Lexus RX

Lexus RX

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lista wszystkich nowych modeli aut, które pojawią się w 2023 r.

Polski klient lubi samochody na "pełnym wypasie". Polska jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży Mercedesa Klasy S oraz drugim Mercedes-Maybacha. Również Mercedes AMG G bije nad Wisłą rekordy sprzedaży. W 2022 roku zarejestrowano w Polsce niemal 93 tys. modeli z segemntu premium, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej (89,8 tys. egz.). W tym punkcie rok 2022 był rekordowy. Dane Samaru pokazują, że modele premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii.

Czym jeździć
Czy opony całoroczne mają sens? Europejscy kierowcy dzielą się swoimi opiniami
Czym jeździć
Wycofane modele aut bez następcy. Kupisz je tylko na rynku wtórnym
Materiał Promocyjny
Doskonały rocznik w doskonałej cenie. Przegląd ofert flagowych modeli Lexusa
Czym jeździć
Cupra. O krok przed konkurencją
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie