Polski klient zamawia auta na "pełnym wypasie". Szał w segmencie premium

Motoryzacyjna Polska to kraj przeciwności. Z jednej strony mamy park jednych z najstarszych samochodów w Europie, z drugiej Polska jest drugim co do wielkości w Europie rynkiem Mercedesa-Maybacha Klasy S. Auta, które kosztuje co najmniej milion złotych.

Publikacja: 12.02.2023 17:06

Polski klient zamawia auta na "pełnym wypasie". Szał w segmencie premium

Foto: mat. prasowe

Polski klient lubi samochody na "pełnym wypasie". Polska jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży Mercedesa Klasy S oraz drugim Mercedes-Maybacha. Również Mercedes AMG G bije nad Wisłą rekordy sprzedaży. W 2022 roku zarejestrowano w Polsce niemal 93 tys. modeli z segemntu premium, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej (89,8 tys. egz.). W tym punkcie rok 2022 był rekordowy. Dane Samaru pokazują, że modele premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii.

Mercedes Maybach S 680

Mercedes Maybach S 680

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes-Maybach S 680: Luksus i styl legendy

W 2022 r. sprzedano 5365 egzemplarzy Volvo XC60, więcej niż Volkswagena Tiguana czy Skody Kodiaq. Przy czym Tiguan na pozostałych europejskich rynkach sprzedawał się ponad dwa razy lepiej od szwedzkiego SUV-a. W Polskim Top10 sprzedaży aut w 2022 roku znajdują się aż trzy marki premium - Audi, BMW i Mercedes, które wyprzedzają wiele wolumenowych firm takich jak Renault, Ford czy Fiat. Sumarycznie marki premium notowane w Top20 sprzedały więcej aut niż lider rynku Toyota. Trend kupowania drogich aut nie ustaje. Lexus w styczniu 2023 r. zaliczył 231 proc. wzrostu rejestracji.

Lexus RX

Lexus RX

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lista wszystkich nowych modeli aut, które pojawią się w 2023 r.

Polski klient lubi samochody na "pełnym wypasie". Polska jest trzecim co do wielkości europejskim rynkiem sprzedaży Mercedesa Klasy S oraz drugim Mercedes-Maybacha. Również Mercedes AMG G bije nad Wisłą rekordy sprzedaży. W 2022 roku zarejestrowano w Polsce niemal 93 tys. modeli z segemntu premium, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej (89,8 tys. egz.). W tym punkcie rok 2022 był rekordowy. Dane Samaru pokazują, że modele premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii.

Czym jeździć
Rekordowa podaż samochodów, ale auta sprzedają się wolniej
Materiał Promocyjny
Suzuki S-Cross SP – zalety kompaktowego SUV-a
Czym jeździć
Najszybciej rdzewiejące auta świata. Włoska marka na czele. Zgadniecie która?
Materiał Promocyjny
Toyoty Plug-in Hybrid podbijają świat
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć