To była pierwsza decyzja nowego prezesa Grupy Renault, Luki de Meo. Nie będzie już podziału na regiony geograficzne, ale na marki należące do grupy.

Oprócz już istniejących trzech marek zostanie stworzona jeszcze czwarta — „nowej motoryzacji”, pod którą będą pojawiały się nowinki technologiczne Grupy Renault. Jego szefową została była wiceprezes ds. finansowych i p.o prezesa grupy Clotilde Delbos. Wcześniej konkurowała ona z Luką de Meo o stanowisko prezesa.

CZYTAJ TAKŻE: Transfer z Seata do Renaulta, który zmieni wygląd przyszłych francuskich modeli

Będą więc cztery marki : Renault, Dacia i Alpine oraz nowa, której nazwę zapewne wkrótce poznamy. Luca de Meo, oprócz stanowiska prezesa, pokieruje jeszcze flagową marką Renault. Ten Włoch , który kierował również markami niemieckimi i hiszpańskim Seatem ma ogromne doświadczenie nie tylko w cięciu kosztów, ale i w promocji marek. Największym wyzwaniem dla niego będzie jednak przywrócenie zyskowności samego Renaulta (marka poniosła stratę w wysokości 7,29 mld euro w I połowie 20120 i skorzystała ze wsparcia publicznego na kwotę 5 mld euro) i całej grupy, ale i naprawienie bardzo napiętych stosunków z japońskim Nissanem. Tym bardziej, że strata japońskiej części Sojuszu Renault Nissan Mitsubishi mocno pogorszyła wyniki Grupy Renault.

Luca De Meo.

De Meo na europejskim rynku motoryzacyjnym uznawany jest niemal za cudotwórcę. Wzmocnił Audi, a potem doprowadził Seata do rekordowych wyników sprzedażowych. W wywiadzie, jakiego udzielił francuskiemu dziennikowi „Le Point” wyraźnie widać, że podobną strategię chciałby mieć dla Renaulta. Już zapowiedział, że francuska marka odejdzie od pomysłu jak największego wzrostu sprzedaży, którą promował były prezes Carlos Ghosn, na rzecz wzmocnienia marki, a tym samym i lepszej marży przy sprzedaży. – Chodzi o to, byśmy nie szukali możliwości sprzedaży jak największej liczby aut, ale poszukali tego, co ma dodać wartości i zyskowności – mówił de Meo w rozmowie z „Le Point”. Zdaniem de Meo to ułatwi pracę, która będzie prostsza do wykonania, bo będzie polegała na skoncentrowaniu się na poszczególnych rykach i konsumentach.

Renault Captur.

Marką Dacia zajmie się Denis Le Vot, który wcześniej odpowiadał za regiony, sprzedaż i marketing w całej Grupie Renault. Cyril Abiteboul, który dotychczas zajmował się sportami motorowymi przejmie markę Alpine, Clotilde Delbos obejmie bardzo ważną obecnie motoryzację przyszłości, w tym elektryfikacją i jazdą autonomiczną. Grupa Renault nie zrezygnuje z usług car-sharingu do którego została stworzona sieć Zity i sukcesów, jakie zapewnia dzięki niej elektryczny Zoe.

Dacia Lodgy Stepway.

Nie zmieni się też plan oszczędności, przewidujący cięcie zatrudnienia na świecie o 14,6 tys. pracowników, ograniczenie mocy produkcyjnych o prawie 20 proc. Te posunięcia powinny przynieść oszczędności w wysokości ok 2 mld euro i tylko w tym roku o 600 mln euro. Zdaniem de Meo, Renault powinien zrezygnować z produkcji najmniejszych samochodów, bo na nich marża zysku jest najniższa i skupić na modelach droższych z wyższych segmentów rynku. W rozmowie z „Le Point” jednak nie był w stanie podać terminu, kiedy Renault miałby szansę powrócić do zysku, ale nie ukrywał, że chce teraz popracować nad wyglądem aut z grupy i że na przykład Alpine nie będzie już wyłącznie w stylu retro.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Renault ZOE Z.E. 50: Dobra zmiana

Alpine A110.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Austria zakazuje motocyklom wjazdu na górskie trasy Tyrolu

Już 10 czerwca wejdą w życie przepisy zakazujące wjazdu na niektóre trasy w regionie ...

Nowe drogi: „Zakopianka” ruszyła!

W sobotę przed południem do ruchu włączony został nowy, przeszło 6-kilometrowy fragment zakopianki. Odcinek ...

Porzucone Ferrari, Corvette i rzadkie Porsche w Chinach

James Wan mieszka w Szanghaju i pracuje jako prawnik. W wolnym czasie robi zdjęcia. ...

Jakimi nowymi drogami pojedziemy w 2020 roku

Sieć drogowa w Polsce cały czas się rozwija. W zeszłym roku otwarto 460 km ...

Powypadkowy czy nie? Każdy będzie mógł to sprawdzić

Historia pojazdu ma być w przyszłości rozszerzona o informacje dotyczące wypadków. Tego chce Ministerstwo ...

Infiniti zwiększa sprzedaż, też w Polsce

Luksusowa marka Nissana, Infiniti zwiększyła w maju sprzedaż na świecie o 9 proc., a ...