Dramatyczne prognozy stały się faktem. Koronawirus daje o sobie znać w branży automotive. Większość fabryk na terenie Europy wstrzymało produkcję, a rynki zaczęły to odczuwać. Również w Polsce dealerzy zauważają coraz gorszą sytuację. Sprzedaż dosłownie pikuje w dół.

IBRM Samar opublikował wyniki sprzedażowe za okres 20 dni marca tego roku. Są one dramatyczne. Przez ten okres udało się zarejestrować 25 191 pojazdów. Tym samym rynek ogółem zmniejszył się o -21,43 proc. w stosunku do tego samego okresu sprzed roku (dalej jako r/r). Samochodów osobowych przybyło 22 188 sztuk, co oznacza spadek o -22,73 proc. r/r. Nie lepiej jest w odniesieniu do aut dostawczych (3003 szt.), które również pikują wynikami w dół i to o -10,28 proc. r/r.

 

W rankingu TOP20 przygotowanym przez IBRM Samar praktycznie każdy producent zalicza straty. Lider – Skoda – zanotowała o -41,8 proc. gorszy wynik niż rok wcześniej. Druga w zestawieniu Toyota ma o -34,2 proc. gorszy rezultat, a trzeci Volkswagen o -58,6 proc. W Top 20 największe straty odnotował Ford spadek aż o 81,1 procent. Najmniej stracił Lexus – 29,5 proc.

Ford Focus ST.

Jak to wygląda dla pozostałych? Podajemy poniżej w odniesieniu to tego samego okresu rok wcześniej:

1. Skoda (3406 szt.) -41,8 proc.
2. Toyota (3302 szt.) -34,2 proc.
3. Volkswagen (1945 szt.) -58,6 proc.
4. KIA (1396 szt.) -40,8 proc.
5. Hyundai (1047 szt.) -51,3 proc.
6. Mercedes (1038 szt.) -37,8 proc.
7. Dacia (991 szt.) -71,1 proc.
8. BMW (922 szt.) -51,1 proc.
9. Renault (907 szt.) -62,8 proc.
10. Audi (885 szt.) -50,9 proc.
11. Volvo (827 szt.) -46,7 proc.
12. Seat (644 szt.) -36,7 proc.
13. Opel (585 szt.) -81,8 proc.
14. Nissan (535 szt.) –55,7 proc.
15. Ford (503 szt.) -82,1 proc.
16. Peugeot (484 szt.) -62,4 proc.
17. Citroen (475 szt.) -53,2 proc.
18. Fiat (425 szt.) -66,6 proc.
19. Honda (300 szt.) -61,4 proc.
20. Lexus (258 szt.) -29,5 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Pół miliona SUV-ów Lexusa na europejskim rynku

Lexus RX.

Równie nieciekawie wygląda sprzedaż samochodów dostawczych, choć z małymi wyjątkami. W tym przypadku Toyota uzyskała dodatnie wartości (+88,7 proc.).

1.  Volkswagen (372 szt.) -40,7 proc.
2.  Renault (362 szt.) -64,3 proc.
3.  Ford (362 szt.) -56,9 proc.
4.  Fiat (344 szt.) -63,5 proc.
5.  Mercedes (331 szt.) -45,8 proc.
6.  IVECO (267 szt.) -49,3 proc.
7.  Toyota (234 szt.) +88,7 proc.
8.  Peugeot (213 szt.) -64,3 proc.
9.  Citroen (184 szt.) -34,5 proc.
10. Opel (132 szt.) -61,4 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Wielka Brytania przyspieszy zakaz sprzedaży aut spalinowych

Toyota ProAce City Verso.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Infiniti Q60S: Wyższa szkoła Gran Turismo

Długa maska, opadająca linia dachu i krótki tył. Do tego kilka stylistycznych akcentów – ...

Top 5 aut elektrycznych w Niemczech

Tesla model 3 wskoczyła po premierze na pierwsze miejsce elektrycznych modeli na rynku niemieckim. ...

SARS-CoV-2 infekuje europejski przemysł motoryzacyjny

European Automotive Manufacturers Association (ACEA) stworzyło interaktywną mapę, która obrazuje wpływ koronawirusa na przemysł ...

Nowy Opel Corsa zdobył tytuł auta roku

Opel Corsa zwyciężył tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu AutoBest na najlepszy samochód w cenie do ...

Stolicą unijnej motoryzacji jest Luksemburg

Największa w UE liczba samochodów osobowych jeździ w Niemczech, najstarszymi autami poruszają się Litwini, ...

Wodorowe Toyoty w parku taksówek w Kopenhadze

Osiem wodorowych Toyot Mirai trafiło do firmy taksówkowej DRIVR w Kopenhadze. Ta flota to ...