Volvo w lutym sprzedało 39 742 samochody, co oznacza 8 procent spadku w porównaniu do lutego 2019 roku. Niższa sprzedaż związana jest z sytuacją na rynku chińskim, który skurczył się z powodu koronawirusa. W lutym widać było lekki wzrost sprzedaży w Europie i znaczący wzrost w USA. Szwedzi chcą do końca roku nadrobić utraconą sprzedaż i pobić ubiegłoroczny rekord sprzedaży.
W porównaniu do lutego 2019, w zeszłym miesiącu sprzedaż w Europie urosła o 1,9 procent, a w USA – o 18,2 proc. W lutym SUV-y stanowiły aż 69,2 procent sprzedaży Volvo, co przekłada się na 27 518 aut. Klienci najczęściej wybierali model XC40, potem XC60. Na podium zmieścił się jeszcze XC90. Wersje plugin-in zanotowały wzrost sprzedaży aż o 88,4 procent (luty 2020 vs. Luty 2019). To modele hybrydowe, które ładowane są z gniazdka. W lutym Amerykanie wybierali najczęściej model XC90. Wiceliderem marki za oceanem jest XC60. Wzrost sprzedaży marki o 18,2 procent częściowo łagodzi dla Volvo skutki zaistniałej sytuacji na rynkach azjatyckich.
CZYTAJ TAKŻE: Test | Volvo S90 D5 AWD: Ceniąc wygodę, styl i święty spokój
Volvo XC 40.