Reklama

Volvo sprzedaje głównie modele SUV i coraz więcej hybryd

Volvo broni się przed spadkami sprzedaży w Chinach. Szwedzi sprzedają głównie modele SUV i coraz więcej hybryd plug-in.

Publikacja: 09.03.2020 20:37

Volvo sprzedaje głównie modele SUV i coraz więcej hybryd

Foto: moto.rp.pl

Volvo w lutym sprzedało 39 742 samochody, co oznacza 8 procent spadku w porównaniu do lutego 2019 roku. Niższa sprzedaż związana jest z sytuacją na rynku chińskim, który skurczył się z powodu koronawirusa. W lutym widać było lekki wzrost sprzedaży w Europie i znaczący wzrost w USA. Szwedzi chcą do końca roku nadrobić utraconą sprzedaż i pobić ubiegłoroczny rekord sprzedaży.

""

Foto: moto.rp.pl

W porównaniu do lutego 2019, w zeszłym miesiącu sprzedaż w Europie urosła o 1,9 procent, a w USA – o 18,2 proc. W lutym SUV-y stanowiły aż 69,2 procent sprzedaży Volvo, co przekłada się na 27 518 aut. Klienci najczęściej wybierali model XC40, potem XC60. Na podium zmieścił się jeszcze XC90. Wersje plugin-in zanotowały wzrost sprzedaży aż o 88,4 procent (luty 2020 vs. Luty 2019). To modele hybrydowe, które ładowane są z gniazdka. W lutym Amerykanie wybierali najczęściej model XC90. Wiceliderem marki za oceanem jest XC60. Wzrost sprzedaży marki o 18,2 procent częściowo łagodzi dla Volvo skutki zaistniałej sytuacji na rynkach azjatyckich.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volvo S90 D5 AWD: Ceniąc wygodę, styl i święty spokój

""

Volvo XC 40.

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

W Europie na pozycji lidera nastąpiła zmiana. Model XC40 wyprzedził popularnością swojego większego brata – XC60. Za to w Chinach rynek praktycznie zamarł. Wiele salonów było zamkniętych. Spadek sprzedaży w lutym wyniósł kolosalne 81,5 proc. W lutym 2019 roku sprzedano w Chinach 6516 aut, w lutym 2020 roku tylko 1205 egzemplarzy.

CZYTAJ TAKŻE: Niesamowita reklama nowych ciężarówek Volvo

""

Volvo XC60.

Foto: moto.rp.pl

Volvo w lutym sprzedało 39 742 samochody, co oznacza 8 procent spadku w porównaniu do lutego 2019 roku. Niższa sprzedaż związana jest z sytuacją na rynku chińskim, który skurczył się z powodu koronawirusa. W lutym widać było lekki wzrost sprzedaży w Europie i znaczący wzrost w USA. Szwedzi chcą do końca roku nadrobić utraconą sprzedaż i pobić ubiegłoroczny rekord sprzedaży.

W porównaniu do lutego 2019, w zeszłym miesiącu sprzedaż w Europie urosła o 1,9 procent, a w USA – o 18,2 proc. W lutym SUV-y stanowiły aż 69,2 procent sprzedaży Volvo, co przekłada się na 27 518 aut. Klienci najczęściej wybierali model XC40, potem XC60. Na podium zmieścił się jeszcze XC90. Wersje plugin-in zanotowały wzrost sprzedaży aż o 88,4 procent (luty 2020 vs. Luty 2019). To modele hybrydowe, które ładowane są z gniazdka. W lutym Amerykanie wybierali najczęściej model XC90. Wiceliderem marki za oceanem jest XC60. Wzrost sprzedaży marki o 18,2 procent częściowo łagodzi dla Volvo skutki zaistniałej sytuacji na rynkach azjatyckich.

Reklama
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama