Chiny kontrolują światowy rynek  magnezu. Chińska Republika Ludowa ma obecnie udział w produkcji wynoszący ponad 80 procent tego pierwiastka, który jest wykorzystywany np. w budowie lekkich elementów konstrukcji samochodów lub przy budowie komputerów. „W sumie ponad 50 krajów na całym świecie jest zależnych od importu z Chin” – poinformowała agencja DERA w Berlinie, która jest częścią Niemieckiego Federalnego Instytutu Nauk o Ziemi i Zasobów Naturalnych. Przygotował on na zlecenie Niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki analizę zaopatrzenia w surowce. W motoryzacji najczęściej, magnez jest wykorzystywany do produkcji elementów wewnętrznych, takich jak: szkielet siedzeń, kierownice, elementy deski rozdzielczej, elementy dekoracyjne, konstrukcja drzwi czy klapy tylnej. Ponadto, stosuje się go również na części silnika oraz osłon: osłona chłodnicy, wału, elementy skrzyni biegów czy pokrycia głowicy cylindrów.

""

Elementy silnika wykonane z magnezu pozwalają zaoszczędzić masę własną auta.

moto.rp.pl

W przypadku magnezu wykazano, że nawet jeśli produkcja zostanie zmniejszona, Chiny powinny nadal mieć decydujący wpływ na dostawy do innych krajów – w tym na ustalanie cen. „Chiny będą nadal dominować na rynku światowym”, powiedział ekspert DERA Martin Schmitz. Oprócz Chin tylko Izrael eksportuje obecnie więcej magnezu niż importuje. Wszystkie pozostałe kraje produkujące są zależne od dodatkowego importu. Związki magnezu są stosowane głównie w celu oszczędności masy i energii, ale są również potrzebne do wielu procesów w przemyśle chemicznym. „W szczególności inżynieria motoryzacyjna może nadal napędzać popyt na magnez”, oczekują analitycy surowców. Oczekuje się, że zapotrzebowanie na magnez wkrótce wzrośnie.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

""

moto.rp.pl