Chiny mają globalny udział w produkcji magnezu przekraczający 80 procent . Niemal wszyscy producenci samochodów elektrycznych są zdane na te złoża i cenowe kaprysy Chińczyków.

Chiny kontrolują światowy rynek  magnezu. Chińska Republika Ludowa ma obecnie udział w produkcji wynoszący ponad 80 procent tego pierwiastka, który jest wykorzystywany np. w budowie lekkich elementów konstrukcji samochodów lub przy budowie komputerów. „W sumie ponad 50 krajów na całym świecie jest zależnych od importu z Chin” – poinformowała agencja DERA w Berlinie, która jest częścią Niemieckiego Federalnego Instytutu Nauk o Ziemi i Zasobów Naturalnych. Przygotował on na zlecenie Niemieckiego Federalnego Ministerstwa Gospodarki analizę zaopatrzenia w surowce. W motoryzacji najczęściej, magnez jest wykorzystywany do produkcji elementów wewnętrznych, takich jak: szkielet siedzeń, kierownice, elementy deski rozdzielczej, elementy dekoracyjne, konstrukcja drzwi czy klapy tylnej. Ponadto, stosuje się go również na części silnika oraz osłon: osłona chłodnicy, wału, elementy skrzyni biegów czy pokrycia głowicy cylindrów.

Elementy silnika wykonane z magnezu pozwalają zaoszczędzić masę własną auta.

W przypadku magnezu wykazano, że nawet jeśli produkcja zostanie zmniejszona, Chiny powinny nadal mieć decydujący wpływ na dostawy do innych krajów – w tym na ustalanie cen. „Chiny będą nadal dominować na rynku światowym”, powiedział ekspert DERA Martin Schmitz. Oprócz Chin tylko Izrael eksportuje obecnie więcej magnezu niż importuje. Wszystkie pozostałe kraje produkujące są zależne od dodatkowego importu. Związki magnezu są stosowane głównie w celu oszczędności masy i energii, ale są również potrzebne do wielu procesów w przemyśle chemicznym. „W szczególności inżynieria motoryzacyjna może nadal napędzać popyt na magnez”, oczekują analitycy surowców. Oczekuje się, że zapotrzebowanie na magnez wkrótce wzrośnie.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rząd zapowiada budowę stu obwodnic

Program ma kosztować blisko 28 mld zł. Inwestycje będą finansowane z Krajowego Funduszu Drogowego, ...

Nowy Hyundai i30 ma szansę stać się jednym z najbardziej popularnych samochodów flotowych w polskich firmach

Firmy będą powiększać swoje floty – prognozy fleet menedżerów w Polsce

W najbliższych 3 latach wzrosną zakupy hybryd, rozwinie się firmowy car sharing. Przeszło jedna ...

Pikes Peak 2018: To od teraz góra Volkswagena. Padł nowy rekord

Volkswagen pokonał wszystkich i ustanowił nowy rekord. Lekki karbonowy, elektryczny VW I.D. R pokonał ...

Suzuki Jimny wśród kandydatów do tytułu Car of the Year 2019

Wyłoniono listę 42 oficjalnych kandydatów do tytułu Samochód Roku 2019. Wśród nich znalazł się ...

Korona Kielce będzie grać na Suzuki Arena

Tego jeszcze w świecie sportu ani w motoryzacji w Polsce nie było. Stadion piłkarski ...

Volkswagen w sojuszu z Fordem

We wtorek, 15 stycznia Volkswagen porozumiał się z Fordem. Koncerny połączą siły w produkcji ...