Potwierdza również, że wybudowanie fabryki w Karolinie Północnej w USA było w pełni uzasadnioną decyzją. Najlepiej sprzedającym się globalnie samochodem pozostaje SUV XC60. W 2019 roku auta tej marki znalazło 705,4 tys nabywców (705,452), a wzrost w porównaniu z 2018 wyniósł 9,8 proc. Hakan Samuelsson, cytowany w komunikacie prasowym nie ukrywa swojego zadowolenia i obiecuje, że sprzedaż będzie rosła dalej. Największym rynkiem dla szwedzkiej marki pozostaje Europa ze sprzedażą na poziomie 340,6 tys. w 2019 , a po niej Chiny — 154,6 tys. Rośnie także sprzedaż na rynku amerykańskim, gdzie szwedzka marka już mocno usadowiła się w segmencie premium. W USA w 2019 Volvo sprzedało 108,2 tys. aut , co oznacza 10,1 proc. wzrostu.
Volvo XC60.
— W Polsce cieszy nas to, że już w ubiegłym roku osiągnęliśmy wynik, jaki planowaliśmy dopiero w 2020, czyli sprzedaż prawie 11 tys. . samochodów – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Poland i odpowiedzialny za EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Jego zdaniem 10,975 tys. aut bardzo dobry rezultat. —Rokrocznie już wielkością sprzedaży wyprzedzamy kolejne kraje w Europie. W 2019 znaleźliśmy się przed Rosją – dodaje Arkadiusz Nowiński. Nie ukrywa, że za sukcesem marki w Polsce stoi także przebudowana w ostatnim roku sieć dilerska.
Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Cars Poland i odpowiedzialny za EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Najlepiej w Polsce sprzedają się SUVy Volvo. Liderem w naszym kraju, podobnie jak na świecie pozostaje XC60. Jest to auto najczęściej wybierane w segmencie samochodów premium i wyprzedziło w Polsce BMW x3. — Ale już na drugim miejscu wskoczył XC40, który niedawno wszedł do sprzedaży. Naszym zdaniem pozycja XC40 na drugim miejscu w kolejnych latach będzie się umacniała. Na podium jest jeszcze XC90. I taki podział modeli zresztą jest na całym świecie — uważa Arkadiusz Nowiński. Chociaż w Szwecji, Holandii Niemczech jest dużo chętnych np. na model V60. Szef polskiego Volvo nie ukrywa, że zaskoczył go popyt na limuzynę S60, ostatni model wprowadzony na rynek. — Sprzedaliśmy już ponad 500 takich aut i nie ukrywam,że nasze plany wcale nie były aż tak ambitne.