Volvo przedstawia kompaktowego, w pełni elektrycznego SUV-a XC40. Dodatkowe oznaczenie nowego modelu brzmi – „Recharge“ czyli „naładuj”. Auto trafi na rynek w 2020 roku. Niestety, na razie nie będzie oferowane w Polsce.

Volvo XC40 Recharge.

Do tej pory 250 KM stanowiło górną granicę mocy dla modelu XC40. Po pojawieniu się elektrycznego modelu moc wzrośnie do 408 KM. W ciągu najbliższych pięciu lat Szwedzi co rok wprowadzą na rynek elektryczny model. Wszystkie będą miały dodatkową nazwę „Recharge“.

XC40 będzie oferowany również jako model częściowo zelektryfikowany – 1,5 litrowy silnik benzynowy zostanie połączony z jednostką elektryczną. Tu energię magazynuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 9,7 kWh. Trzycylindrowy silnik spalinowy ma moc 180 KM, elektryczny – 82 KM. Kompaktowy SUV w wersji plug-in hybrid powinien przejechać na prądzie około 50 kilometrów. Volvo chce w 2025 roku zarabiać w połowie z aut elektrycznych, druga część przychodów ma być generowana z modeli hybrydowych.

Aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i integralność akumulatora w razie zderzenia, Volvo opracowało nową strukturę bezpieczeństwa dla całkowicie elektrycznego Volvo XC40. Akumulator jest chroniony przez klatkę bezpieczeństwa wykonaną z wytłaczanej aluminiowej ramy osadzonej pośrodku konstrukcji nadwozia. Tworzy to strefę zgniotu wokół akumulatora. Jednocześnie Volvo wzmocniło również strukturę nadwozia pojazdu. Elektryczny układ napędowy został zintegrowany ze strukturą nadwozia, aby lepiej kierować siły związane z wypadkiem z dala od kabiny.

Platforma CMA (Compact Modular Architecture) obsługuje nie tylko elektrycznego Polestara 2 i elektryczne XC40, ale także XC40 z konwencjonalnymi napędami. Ponadto używana jest też przy produkcji chińskich modeli Lynk & Co 01, 02 i 03 oraz w SUV-ie Geely F11.

ZOBACZ TAKŻE: Volvo XC90: Dwie nowe wersje hybrydowe

XC40 jako model BEV (Battery Electric Vehicle) otrzymuje układ napędowy Polestar, który osiąga moc 300 kW (408 KM) i 600 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h potrwa około pięć sekund. Silniki elektryczne są dwa, po jednym na oś. Polestar ma zasięg WLTP 500 kilometrów i kosztuje na rynku niemieckim od 39 900 euro. Szacuje się, że elektryczne XC40 powinien kosztować podobnie, czyli nieco mniej niż 40 000 euro. Póki co elektryczny SUV, podobnie jak Polestar, nie będzie oferowany na polskim rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemiecki sposób na smog

W 2019 roku zanieczyszczenie powietrza w niemieckich miastach zmniejszyło się w odniesieniu do stężenia ...

Koncepcyjny (na razie) elektryczny Volkswagen ID.crozz

Volkswagen, PSA, Toyota i Daimler na czele elektrycznej rewolucji

Do 2021 roku potroi się liczba modeli aut elektrycznych i z innymi napędami alternatywnymi ...

Jaguar Land Rover będzie musiał zapłacić 118 mln USD grzywny

Brytyjska marka samochodów, której właścicielem jest Indyjski koncern TATA Motors, spodziewa się grzywny za ...

Wzrosły ceny wynajmu aut w wakacyjnych regionach

Kto ucieszy się z tanich biletów lotniczych i poleci na urlop za granicę może ...

Rejestracja osobówek jako aut ciężarowych będzie się mniej opłacać

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Wprowadzone zmiany mają na celu m.in. ...

Siedziba główna Mitsubishi w Tokio

Mitsubishi też nie chce Ghosna

Jak można było się spodziewać, rada nadzorcza Mitsubishi Motors zagłosowała w poniedziałek za odsunięciem ...