Pierwsza kwartalna konferencja nowego szefa Daimlera nie była łatwa. Ola Källenius musiał ogłosić stratę koncernu w wysokości 1,6 miliarda euro. Daimler musi walczyć z kurczącym się rynkiem samochodowym i kosztownymi inwestycjami modeli elektrycznych. Żeby opanować sytuację, Dailmer musi zacząć oszczędzać. W związku z tym przewidziane są ostre cięcia. – Dokonamy przeglądu portfolio, aby skupić się na najbardziej obiecujących produktach – powiedział Källenius. Zapowiedział również, że istnieje również potencjał „uproszczenia portfolio modeli spalinowych”.
Po dwóch latach produkcji nadszedł koniec dla Mercedesa Klasy X.
Obecnie Mercedes ma aktualnie ponad 40 modeli w ofercie. Kiedy pojawią się elektryczne model z rodziny EQ portfolio w 2022 roku poszerzy się do ponad 50 modeli. Przyszłość wygląda nieciekawie szczególnie dla modeli niszowych, typowych dla Mercedesa, takich jak kabriolety.
Mercedes Citan nie doczeka się następcy.
Których modeli Mercedes chce się pozbyć?