Daimler oszczędza. Koniec produkcji Mercedesa Klasy X.

Daimler musi oszczędzać. Na koniec 2019 roku koncern spodziewa się miliardowej straty. Zaciskanie pasa rozpocznie się od rezygnacji z dalszej produkcji pickupa klasy X. Modelu, który pojawił się na rynku w 2017 roku.

Publikacja: 16.07.2019 21:50

Daimler oszczędza. Koniec produkcji Mercedesa Klasy X.

Foto: moto.rp.pl

Jak donosi branżowy tygodnik „Automobilwoche” zaprzestanie produkcji to nieodwołalna decyzja. Mercedes klasy X, który miał podbić segment średniej wielkości pickupów został wprowadzony na rynek pod koniec 2017 roku. W ubiegłym roku w Europie, Australii i RPA sprzedano tylko 16 700 sztuk. Znacznie mniej niż np. dostawczego modelu Citan (26 300 egzemplarzy).

""

Mercedes klasy X.

Foto: moto.rp.pl

Niemiecki magazyn cytuje anonimowego, wysoko postawionego menadżera Daimlera, który miał powiedzieć: „To dobrze, że w takiej sytuacji szybko odcinamy się od takiego projektu, a nie trwamy czekając na cud”.

""

Mercedes klasy X.

Foto: moto.rp.pl

Mercedes Klasy X powstał we współpracy z koncernem Renault-Nissan. Jest technicznie osadzony na modelu Nissan Navara. Daimler dostrzegł pewien potencjał na rynku europejskim na taki model, ale pickupy pozostały niszą w stosunku np. do trwającego trendu na samochody typu SUV. Ważniejszy byłby sukces na kluczowych rynkach, takich jak RPA czy Ameryka Południowa, gdzie pickupy są bardziej popularne. Jednak plany sprzedaży Klasy X w Ameryce Południowej zostały zarzucone już w lutym przez byłego szefa Daimlera Dietera Zetsche.

""

Foto: moto.rp.pl

Porażka modelu Klasy X nie jest zaskakująca. Samochód zbyt mało różni się od tańszego, siostrzanego modelu Nissan Navara. Do tego Mercedes z tym samym 2,3 litrowym dieslem o mocy 163 KM był droższy o prawie 35 tysięcy złotych od Nissana.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mercedes EQC: Najtańszy i najmocniejszy

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Jak donosi branżowy tygodnik „Automobilwoche” zaprzestanie produkcji to nieodwołalna decyzja. Mercedes klasy X, który miał podbić segment średniej wielkości pickupów został wprowadzony na rynek pod koniec 2017 roku. W ubiegłym roku w Europie, Australii i RPA sprzedano tylko 16 700 sztuk. Znacznie mniej niż np. dostawczego modelu Citan (26 300 egzemplarzy).

Niemiecki magazyn cytuje anonimowego, wysoko postawionego menadżera Daimlera, który miał powiedzieć: „To dobrze, że w takiej sytuacji szybko odcinamy się od takiego projektu, a nie trwamy czekając na cud”.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy