Jak donosi branżowy tygodnik „Automobilwoche” zaprzestanie produkcji to nieodwołalna decyzja. Mercedes klasy X, który miał podbić segment średniej wielkości pickupów został wprowadzony na rynek pod koniec 2017 roku. W ubiegłym roku w Europie, Australii i RPA sprzedano tylko 16 700 sztuk. Znacznie mniej niż np. dostawczego modelu Citan (26 300 egzemplarzy).
Mercedes klasy X.
Niemiecki magazyn cytuje anonimowego, wysoko postawionego menadżera Daimlera, który miał powiedzieć: „To dobrze, że w takiej sytuacji szybko odcinamy się od takiego projektu, a nie trwamy czekając na cud”.
Mercedes klasy X.
Mercedes Klasy X powstał we współpracy z koncernem Renault-Nissan. Jest technicznie osadzony na modelu Nissan Navara. Daimler dostrzegł pewien potencjał na rynku europejskim na taki model, ale pickupy pozostały niszą w stosunku np. do trwającego trendu na samochody typu SUV. Ważniejszy byłby sukces na kluczowych rynkach, takich jak RPA czy Ameryka Południowa, gdzie pickupy są bardziej popularne. Jednak plany sprzedaży Klasy X w Ameryce Południowej zostały zarzucone już w lutym przez byłego szefa Daimlera Dietera Zetsche.