Daimler oszczędza. Koniec produkcji Mercedesa Klasy X.

Daimler musi oszczędzać. Na koniec 2019 roku koncern spodziewa się miliardowej straty. Zaciskanie pasa rozpocznie się od rezygnacji z dalszej produkcji pickupa klasy X. Modelu, który pojawił się na rynku w 2017 roku.

Publikacja: 16.07.2019 21:50

Daimler oszczędza. Koniec produkcji Mercedesa Klasy X.

Foto: moto.rp.pl

Jak donosi branżowy tygodnik „Automobilwoche” zaprzestanie produkcji to nieodwołalna decyzja. Mercedes klasy X, który miał podbić segment średniej wielkości pickupów został wprowadzony na rynek pod koniec 2017 roku. W ubiegłym roku w Europie, Australii i RPA sprzedano tylko 16 700 sztuk. Znacznie mniej niż np. dostawczego modelu Citan (26 300 egzemplarzy).

""

Mercedes klasy X.

moto.rp.pl

Niemiecki magazyn cytuje anonimowego, wysoko postawionego menadżera Daimlera, który miał powiedzieć: „To dobrze, że w takiej sytuacji szybko odcinamy się od takiego projektu, a nie trwamy czekając na cud”.

""

Mercedes klasy X.

moto.rp.pl

Mercedes Klasy X powstał we współpracy z koncernem Renault-Nissan. Jest technicznie osadzony na modelu Nissan Navara. Daimler dostrzegł pewien potencjał na rynku europejskim na taki model, ale pickupy pozostały niszą w stosunku np. do trwającego trendu na samochody typu SUV. Ważniejszy byłby sukces na kluczowych rynkach, takich jak RPA czy Ameryka Południowa, gdzie pickupy są bardziej popularne. Jednak plany sprzedaży Klasy X w Ameryce Południowej zostały zarzucone już w lutym przez byłego szefa Daimlera Dietera Zetsche.

""

moto.rp.pl

Porażka modelu Klasy X nie jest zaskakująca. Samochód zbyt mało różni się od tańszego, siostrzanego modelu Nissan Navara. Do tego Mercedes z tym samym 2,3 litrowym dieslem o mocy 163 KM był droższy o prawie 35 tysięcy złotych od Nissana.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mercedes EQC: Najtańszy i najmocniejszy

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Jak donosi branżowy tygodnik „Automobilwoche” zaprzestanie produkcji to nieodwołalna decyzja. Mercedes klasy X, który miał podbić segment średniej wielkości pickupów został wprowadzony na rynek pod koniec 2017 roku. W ubiegłym roku w Europie, Australii i RPA sprzedano tylko 16 700 sztuk. Znacznie mniej niż np. dostawczego modelu Citan (26 300 egzemplarzy).

Niemiecki magazyn cytuje anonimowego, wysoko postawionego menadżera Daimlera, który miał powiedzieć: „To dobrze, że w takiej sytuacji szybko odcinamy się od takiego projektu, a nie trwamy czekając na cud”.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności