fot. VW

22 lutego z linii produkcyjnej Volkswagena w Poznaniu zjechał 3 milionowy samochód w historii spółki. To niebieski Caddy Kombi Comfortline z dwulitrowym silnikiem mocy 150 KM w wersji Edition 35. Auto pozostanie w wewnętrznej flocie Volkswagen Poznań.

Od 1993 r. w poznańskiej fabryce powstawało w sumie 16 modeli należących do różnych marek koncernu Volkswagen. To m.in. Skoda Felicia, Fabia, Octavia, Volkswagen Passat, Bora i Polo. Po 2003 roku zakład w Poznaniu przeobraził się w samodzielną fabrykę aut dostawczych, z której wyjeżdżają modele VW Caddy oraz VW Transporter. Zakłady w Antoninku i Swarzędzu są jedynym miejscem na świecie, w którym od podstaw powstaje model Caddy i Transporter T6 z otwartą kabiną na ramie.

fot. VW

– Trzymilionowysamochód wyprodukowany w Poznaniu to wielki powód do dumy dla całej, liczącej 11 tys. osób, załogi Volkswagen Poznań, a szczególnie dla pracowników zakładów w Antoninku i Swarzędzu, w których powstaje model Caddy. Cieszymy się, że zakład w Poznaniu przygotowuje się do produkcji nowych generacji pojazdów. W styczniu uruchomiliśmy halę logistyczną, zainstalowaliśmy też pierwsze roboty w nowej lakierni – mówiDietmar Mnich, dyrektor zakładu w Poznaniu.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen w sojuszu z Fordem

Volkswagen Poznań jest obecnie największym producentem samochodów w Polsce. W 2018 r. taśmy produkcyjne opuściło 266 819 samochodów: 161 tys. szt. VW Caddy (Poznań, Swarzędz), blisko 30 tys. VW Transporter T6 (Poznań, Swarzędz) oraz 66,8 tys. VW Crafter i nieco ponad 9 tys. bliźniaczych MAN TGE (Września). VW zwiększył produkcję dzięki uruchomieniu fabryki Craftera we Wrześni – w 2017 r. firmę opuściło 238 tys. pojazdów, a w 2016 r. 185,8 tys. W tyskich zakładach FCA ubiegłoroczny wynik okazał się o blisko 4 tys. aut słabszy niż w roku 2017. Fabryka Fiata, skąd w 2018 r. wyjechało 259,4 tys. aut, straciła tym samym pozycję lidera w produkcji samochodów w Polsce. Ale najgorzej wygląda sytuacja w gliwickim Oplu: jeśli taśmy zakładu w 2017 r. opuściło 165,2 tys. samochodów, to w roku ubiegłym już tylko 106,5 tys. To bardzo głęboki spadek, o przeszło jedną trzecią. Przy tym nic nie wskazuje, by sytuacja miała się zmienić, jeśli do fabryk nie trafią nowe modele. A w tej kwestii żadne decyzje jak dotąd nie zapadły.

Fabryka we Wrześni produkuje także elektryczną wersję VW Craftera / fot. VW

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autostrada A4 pomiędzy Wrocławiem a Krzyżową

Autostrady A2 i A4 dostaną po dodatkowym pasie

Autostrada pomiędzy Łodzią i Warszawą otrzyma dodatkowy pas w obu kierunkach, rozbudowana będzie także ...

Volkswagen Golf Sportsvan: Gatunek zapominany

Są samochody, które mimo wielu zalet są niedoceniane. Przeważnie dzieje się tak przez ogólną ...

Jeśli elektryczne auto, to tylko z dopłatą

Wzrosła liczba Polaków zainteresowanych zakupem elektrycznego samochodu. Słabnie popyt na diesle. Z raportu „Barometr ...

Skoda Kamiq: Trzeci, najmniejszy SUV czeskiej marki

Skoda Kamiq będzie trzecim modelem czeskiej marki w segmencie SUV. Jej premiera odbędzie się ...

Wszystko, co wiemy już o ID.3

Na rynku samochodów elektrycznych zaczyna się rewolucja. Volkswagen inwestuje miliardy euro w nowy rozdział ...

Hiroto Saikawa, prezes Nissan Motor: Ryzykowna partia pokera

Nie jest wykluczone, że 17 grudnia Hiroto Saikawa zostanie wybrany szefem rady nadzorczej Nissana ...