44 miliardy zainwestuje koncern Volkswagena w samochody elektryczne, autonomiczne i digitalowe technologie. Pieniądze pochodzić będą z programu oszczędnościowego, który zakłada drastyczną redukcję modeli i wyższe ceny za samochody z konwencjonalnym napędem.

Volkswagen przyspiesza w kierunku samochodów z napędem elektrycznym. W latach 2019 do 2023 wyda 11 miliardów euro na nowe technologie, z tego dziewięć na samochody elektryczne. Żeby je zbudować tanio potrzebna będzie nowa platforma, a na tym Volkswagen się zna. Na bazie platformy MQB powstało już 50 milionów samochodów. W 2020 roku będzie ich już 100 milionów. Platforma dla elektrycznych modeli będzie nosiła oznaczenie MEB. Do 2025 roku ma być wykorzystana dla 20 modeli w koncernie Volkswagena. W pierwszym pełnym roku produkcji (rok 2020) ma zostać wyprodukowanych 100 000 samochodów elektrycznych.

Volkswagen I.D. będzie pierwszym w pełni elektrycznym modelem zapowiadającym nową, zbudowaną od nowa gamę modelową. Na zdjęciu jeszcze jako koncept.

Pierwszym krokiem do szukania oszczędności będzie redukcja wersji silnikowych. Złożona, długotrwała i droższa procedura WLTP wymusiła taki ruch. W 2019 roku Volkswagen zredukuje w Europie o 25 procent ilość wersji silnikowych. Skreślone zostaną te najmniej popularne. Dla przykładu w Niemczech w 2017 roku sprzedano 84 000 Golfów. 58 000 z nich miało różną konfigurację. Zaledwie 400 było identycznych. Oznacza to, że Volkswagen buduje nawet w przypadku Golfa unikatowe, wręcz jednorazowe egzemplarze.

Jednym z elektrycznych modeli ma być również VW I.D. Crozz, który ma pojawić się w 2020 roku.

Do tego dochodzi znacznie mniejszy popyt na silniki diesla. Od 2015 roku zmniejszył się o 50 procent do 38 procent w palecie modelowej VW. Dlatego też zwiększona została produkcja jednostki 1,5 l TSI z 500 000 sztuk do 1,25 miliona. Żeby osiągnąć wymagany dla każdego producenta cel CO2, który wynosi 95 g/km Volkswagen stawia doraźnie na hybrydowe wersje Passata, Tiguana, a za niedługo prawdopodobnie również Touarega.

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen: Nowa fabryka w Europie Wschodniej, Passat produkowany razem ze Skodą

Każda nowa technologia i budowa nowej platformy to olbrzymie inwestycje. Żeby choć część wróciła VW będzie oszczędzał. Plan zakłada, że do 2020 roku będzie to suma trzech miliardów euro. W kolejnych latach ma być to podobna kwota. Koncern chce to uzyskać przez optymalizację kosztów i powiększenie rentowności. To oznacza niestety wzrost cen poszczególnych modeli.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volvo V60 Cross Country D4 AWD: Kombi lepsze od SUV-a

6,5 centymetra różnicy wysokości względem klasycznego kombi sprawia, że zamiast o średniej klasy SUV-ie, ...

Elektryczne Mini już za rok

Następnym elektrycznym modelem BMW będzie Mini. Technicznie bazować będzie na rozwiązaniach z modelu i3. ...

Mazda MX-5 RF: Stworzona, by cieszyć

Retactable Fastback. Nowa wersja legendarnego roadstera Mazdy, MX-5 RF to pierwszy model z twardym, ...

Jak włączyć samochód do sieci

W przyszłości w samochodach montowane będzie nawet 18 anten. Harman i Samsung pracują nad ...

Maciej Pertyński, polski juror World Car of the Year: Drapieżnik musi zaryczeć

Oglądanie wyścigów elektrycznych samochodów budzi podobne emocje jak obserwowanie schnącej farby. To piękny dźwięk ...

Premiera systemu ABS w 1978 r.

40 lat ABS: Od innowacji do standardu

Między 22 a 25 sierpnia 1978 r. Mercedes-Benz i Bosch zaprezentowały na fabrycznym torze ...