Volkswagen: Nowa fabryka w Europie Wschodniej, Passat produkowany razem ze Skodą

Po długim posiedzeniu rady nadzorczej Volkswagena jest jasne: w ciągu najbliższych pięciu lat VW zainwestuje 44 miliardy euro w elektromobilność.

Publikacja: 18.11.2018 12:57

Volkswagen: Nowa fabryka w Europie Wschodniej, Passat produkowany razem ze Skodą

Foto: moto.rp.pl

Koncern Volkswagena w najbliższych pięciu latach zainwestuje 44 miliardy euro w elektromobilność. Wydatki przewidują budowę elektrycznych modeli jak i wydatki na usługi rozwojowe w obszarach autonomicznej jazdy, nowych usług w zakresie mobilności i cyfryzacji wokół pojazdów, produkcji i sprzedaży. 44 miliardy euro stanowią około jednej trzeciej planowanych całkowitych wydatków w ciągu najbliższych kilku lat. Volkswagen inwestuje tak wiele, bo celem jest posiadanie ponad 50 pojazdów elektrycznych w całym portfolio marek grupy Volkswagena do 2025 r.

""

Herbert Diess, – szef grupy Volkswagena.

Foto: moto.rp.pl

„Rozważamy inwestowanie w produkcję akumulatorów”- mówi szef Volkswagena Herbert Diess, który nie wyklucza również własnej produkcji ogniw akumulatorowych. Aby zwiększyć wydajność i zmniejszyć złożoność produkcji w fabrykach Grupy Volkswagena zdecydowano o rotacji produkcji. Oprócz fabryki w Zwickau przekształcone w produkcję pojazdów elektrycznych zostaną również zakłady produkcyjne w Emden i Hanowerze. Passat, który był wcześniej produkowany w Emden od 2023 roku będzie montowany wraz ze Skoda Superb w czeskich Kvasinach. Produkcja Skody Karoq i Seata Ateca, które są obecnie budowane są w Kvasinach obok Superba, szef Volkswagena planuje przenieść do nowej, wielomarkowej fabryki w Europie Wschodniej. Wyszukiwanie miejsca dla nowego zakładu jest już w toku. W Hanowerze od 2022 roku produkowana będzie elektryczna rodzina I.D.

""

Jednym z elektrycznych modeli produkowanych w przyszłości w Hanowerze będzie VW I.D. Buzz

Foto: moto.rp.pl

Szef grupy Volkswagena podkreślił również, że planowana współpraca z amerykańskim Fordem w Europie dotyczy wyłącznie lekkich samochodów dostawczych. „W ramach naszego rozległego sojuszu z Fordem obniżymy koszty, skalujemy wydajność i rozszerzamy naszą ofertę dla klientów komercyjnych” – powiedział Diess. Ponadto Volkswagen widzi dodatkowe obszary współpracy poza tym segmentem. Oznacza to współpracę nad autonomicznymi modelami lub usługami mobilności.

Koncern Volkswagena w najbliższych pięciu latach zainwestuje 44 miliardy euro w elektromobilność. Wydatki przewidują budowę elektrycznych modeli jak i wydatki na usługi rozwojowe w obszarach autonomicznej jazdy, nowych usług w zakresie mobilności i cyfryzacji wokół pojazdów, produkcji i sprzedaży. 44 miliardy euro stanowią około jednej trzeciej planowanych całkowitych wydatków w ciągu najbliższych kilku lat. Volkswagen inwestuje tak wiele, bo celem jest posiadanie ponad 50 pojazdów elektrycznych w całym portfolio marek grupy Volkswagena do 2025 r.

Tu i Teraz
Polska rośnie w motoryzacyjną siłę. Jedyny salon Pagani w tej części Europy
Tu i Teraz
Amerykanie mają zaskakujący pomysł. Koniec z systemem "start-stop" w samochodach
Tu i Teraz
Już nie tylko elektryki. Największy producent na świecie zmienia strategię na Europę
Tu i Teraz
Kradli przez lata części warte miliony dolarów. W fabryce Forda aresztowano 4 osoby
Tu i Teraz
Geely to chińska firma znana z Volvo i Izery. Teraz wchodzi na polski rynek