Główną zmianę jaka zaszła w tym modelu to układ napędowy. Miejsce spalinowego silnika zastąpiła jednostka elektryczna o mocy 100 kW 132 KM). Dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 260 Nm, a cała moc przekazywana jest na przednią oś. Według założeń producenta zasięg wynosi 320 km. Z doświadczeń pierwszych jazd można powiedzieć, że ta odległość jest jak najbardziej możliwa do pokanania na jednym ładowaniu. DS ma akumulator o pojemności 50 kWh, a masa całego auta gotowego do jazdy to około 1525 kg. Przy tej mocy i masie, pierwszą setkę można osiągnąć po 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Ładowanie w przypadku DS3 Crossback e-tense jest możliwe na parę sposobów. Najbardziej wydajnym jest użycie szybkiej ładowarki o mocy 100 kW (jest to maksymalna moc z jaką można ładować to auto). W 30 minut możliwe jest uzyskanie 80 proc. naładowania akumulatora. Przy użyciu Wallboxa możemy ładować DS-a z mocą 7,4 albo 11 kW. W drugim wariancie czas pełnego naładowania to około 5 godzin.
Nowy elektryczny DS3 Crossback to samochód, który potrafi zaskoczyć. Jego wykończenie – oczywiście jak na klasę, którą reprezentuje – jest całkiem dobre. Można w nim mieć nawet obszytą skórą centralną część kierownicy. Co więcej jest wiele możliwości jego skonfigurowania, zarówno pod względem stylistyki zewnętrznej, jak i wykończenia. W tym przypadku personalizacja jest naprawdę obszerna, co jest warte podkreślenia. Dzięki zainstalowaniu akumulatora w podłodze pojazdu, jego środek ciężkości został obniżony. Mimo sporej masy własnej wpłynęło to na prowadzenie, które jest pewne i nie można narzekać na zbyt wychylające się nadwozie. Jedynie można by popracować nad precyzją samego układu kierowniczego, który pozostawania nieco do życzenia. Jednak, jeżeli weźmie się poprawkę, że mamy do czynienia z francuskim autem, to jest naprawdę nieźle. Podczas pierwszych jazd udało się osiągnąć zużycie energii na poziomie 13,5 kWh/100 km.
Zamówienia na pierwszego elektrycznego DSa ruszyły od 5 listopada. Nie jest to jednak najtańszy elektryk na rynku. Jego ceny rozpoczynają się od 159 900 zł (wersja podstawowa: SO CHIC). W cenniku znalazły się jeszcze dwie odmiany: Grand Chic oraz Performance Line+. Kosztują one odpowiednio od 184 400 zł oraz od 180 500 zł.
CZYTAJ TAKŻE: DS7 Crossback e-tense 4×4: Hybrydowy komfort