RAV4 IV generacji zadebiutowała w 2012 roku, a trzy lata później przeszła dość poważny lifting. Auto produkowane jest w Japonii, Rosji, Chinach oraz Kanadzie. Wygląda nowocześnie, oferuje także bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Nasz redakcyjny test to okazja, by wnikliwiej przyjrzeć się katalogowi tego modelu.
Trzy napędy, hybryda na szczycie
Toyota jest bezsprzecznym liderem w produkcji napędów hybrydowych, i taki właśnie silnik ma pod maską „nasza” RAV4. To on też znalazł się na szczycie całej gamy jednostek tego bestsellerowego modelu. Jej bazę stanowi pracujący w cyklu Atkinsona silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra oraz jedna lub dwie (jeśli auto ma napęd na 4 koła) jednostki elektryczne. Zestaw rozwija 197 KM mocy systemowej. Co ciekawe, odmiana Hybrid jest też najbardziej dynamiczna w gamie. Potrzebuje zaledwie 8,3 sekundy, by zapędzić wskazówkę prędkościomierza do 100 km/h. Cechuje się też wyjątkowo niskim zapotrzebowaniem na paliwo, wynoszącym według producenta 5,1 litra.
fot. Toyota
Warto jednak wspomnieć, że w ofercie RAV4 można znaleźć także inne jednostki. W ofercie wciąż pozostaje 2-litrowy diesel opracowany wraz z inżynierami BMW. Ma 143 KM i 320 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Doładowany motor współpracuje z 6-stopniową skrzynią manualną i napędem na przednią oś. Taki zestaw gwarantuje niezłą dynamikę i rozsądne zużycie paliwa – tylko 4,7 litra w średnim rozrachunku (dane producenta). Przyspieszenie do setki wynosi 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna 195 km/h.
CZYTAJ TAKŻE: Toyota RAV4 hybrid: Czas na naukę jazdy