W Grupie AAA Auto, która ma swoje centra sprzedaży samochodów używanych w krajach Europy Środkowej, od 2018 roku zwiększył się odsetek kobiet kupujących takie auta z 29 proc. do 31 proc. Jednak wciąż panie stanowią mniejszość, ponieważ w 2021 roku zdecydowało się kupić samochód 69 proc. mężczyzn. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety czują się bardziej komfortowo wybierając samochód z doradcą, niż samodzielnie, a także dłużej podejmują decyzję zakupową.
- Kobiety przed wyborem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. W ubiegłym roku panie najczęściej wybierały samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet były także kombi i SUVy, które są idealnymi autami dla rodziny – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
Czytaj więcej
Polacy darzą sympatią niemal wyłącznie marki europejskie. Wśród 10 najczęściej sprzedawanych mare...
TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w 2021 roku w oddziałach AAA Auto
W 2021 roku aż 39 proc. kobiet kupiło w oddziałach AAA Auto samochody typu hatchback, wobec 26 proc. mężczyzn. Panie często także decydowały się kupić używane kombi (23 proc.) oraz SUV-y (20 proc.). Zdecydowanie więcej kobiet preferowało silniki benzynowe (60 proc.), aż o 12 proc. więcej niż mężczyźni (48 proc.), którzy wybierali diesle (52 proc.). Kobiety, podobnie jak mężczyźni, lubią auta w kolorach szarym, białym, czarnym, niebieskim i czerwonym.