Ulubione auto kobiety - szary hatchback z silnikiem benzynowym

Jeśli na drodze widzimy szarego hatchbacka, z dużym prawdopodobieństwem można zgadnąć, że jego kierowcą jest kobieta. Eksperci AAA Auto przeanalizowali rynek samochodów używanych pod kątem motoryzacyjnych preferencji pań kupujących auta z drugiej ręki.

Publikacja: 12.03.2022 11:55

Ulubione auto kobiety - szary hatchback z silnikiem benzynowym

Foto: mat. prasowe

W Grupie AAA Auto, która ma swoje centra sprzedaży samochodów używanych w krajach Europy Środkowej, od 2018 roku zwiększył się odsetek kobiet kupujących takie auta z 29 proc. do 31 proc. Jednak wciąż panie stanowią mniejszość, ponieważ w 2021 roku zdecydowało się kupić samochód 69 proc. mężczyzn. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety czują się bardziej komfortowo wybierając samochód z doradcą, niż samodzielnie, a także dłużej podejmują decyzję zakupową.

- Kobiety przed wyborem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. W ubiegłym roku panie najczęściej wybierały samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet były także kombi i SUVy, które są idealnymi autami dla rodziny – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

Czytaj więcej

Polacy wybierają europejskie marki aut używanych. Tylko jedna pochodzi z Azji
TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w 2021 roku w oddziałach AAA Auto

TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w 2021 roku w oddziałach AAA Auto

mat. prasowe

W 2021 roku aż 39 proc. kobiet kupiło w oddziałach AAA Auto samochody typu hatchback, wobec 26 proc. mężczyzn. Panie często także decydowały się kupić używane kombi (23 proc.) oraz SUV-y (20 proc.). Zdecydowanie więcej kobiet preferowało silniki benzynowe (60 proc.), aż o 12 proc. więcej niż mężczyźni (48 proc.), którzy wybierali diesle (52 proc.). Kobiety, podobnie jak mężczyźni, lubią auta w kolorach szarym, białym, czarnym, niebieskim i czerwonym.

Po spadku cen na rynku samochodów używanych w styczniu 2022 roku w stosunku do grudnia 2021 roku, w lutym mediana ceny wzrosła. Według miesięcznego raportu AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w lutym 2022 roku w Polsce pojawiło się 198.119 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza wzrost w stosunku do stycznia 2022 roku o 3.271 aut. Wzrosła także mediana ceny aut używanych z 22.500 złotych w styczniu 2022 roku do 23.000 złotych w lutym br.

Czytaj więcej

Crossovery dobrze trzymają wartość rezydualną. Modele Nissana na czele

W Grupie AAA Auto, która ma swoje centra sprzedaży samochodów używanych w krajach Europy Środkowej, od 2018 roku zwiększył się odsetek kobiet kupujących takie auta z 29 proc. do 31 proc. Jednak wciąż panie stanowią mniejszość, ponieważ w 2021 roku zdecydowało się kupić samochód 69 proc. mężczyzn. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety czują się bardziej komfortowo wybierając samochód z doradcą, niż samodzielnie, a także dłużej podejmują decyzję zakupową.

Pozostało 84% artykułu
Za ile jeździć
Pierwsze miasto w USA zaczyna pobierać opłatą za wjazd samochodem. Tanio nie jest
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Za ile jeździć
Takich rabatów Toyota jeszcze nie miała. Gigantyczny upust plus bony na paliwo
Materiał Promocyjny
Zaawansowane rozwiązania Shell API – jak ułatwiają zarządzanie kartami paliwowymi?
Za ile jeździć
Auta serwisowanie w ASO droższe o minimum 10 proc. na rynku wtórnym
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Za ile jeździć
Nowe opłaty dla ciężarówek mogą zrujnować biznes w Polsce. Niemcy już je mają