W Grupie AAA Auto, która ma swoje centra sprzedaży samochodów używanych w krajach Europy Środkowej, od 2018 roku zwiększył się odsetek kobiet kupujących takie auta z 29 proc. do 31 proc. Jednak wciąż panie stanowią mniejszość, ponieważ w 2021 roku zdecydowało się kupić samochód 69 proc. mężczyzn. W przeciwieństwie do mężczyzn kobiety czują się bardziej komfortowo wybierając samochód z doradcą, niż samodzielnie, a także dłużej podejmują decyzję zakupową.
- Kobiety przed wyborem konkretnego auta szczegółowo analizują parametry techniczne różnych samochodów, nie sugerując się wyłącznie ich wyglądem, ale stosunkiem jakości do ceny. W ubiegłym roku panie najczęściej wybierały samochody używane z nadwoziem typu hatchback, które świetnie sprawdzają się zarówno jako auta miejskie, jak i rodzinne. Bardzo popularne wśród kobiet były także kombi i SUVy, które są idealnymi autami dla rodziny – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.
Czytaj więcej
Polacy darzą sympatią niemal wyłącznie marki europejskie. Wśród 10 najczęściej sprzedawanych marek aut używanych w 2021 roku, w pierwszej trójce znalazły się VW, Opel i Ford. W rankingu uplasowała się tylko jedna marka azjatycka – Toyota.
TOP 10 najczęściej kupowanych aut używanych przez kobiety w 2021 roku w oddziałach AAA Auto
W 2021 roku aż 39 proc. kobiet kupiło w oddziałach AAA Auto samochody typu hatchback, wobec 26 proc. mężczyzn. Panie często także decydowały się kupić używane kombi (23 proc.) oraz SUV-y (20 proc.). Zdecydowanie więcej kobiet preferowało silniki benzynowe (60 proc.), aż o 12 proc. więcej niż mężczyźni (48 proc.), którzy wybierali diesle (52 proc.). Kobiety, podobnie jak mężczyźni, lubią auta w kolorach szarym, białym, czarnym, niebieskim i czerwonym.