Toyota ostatnio wyspecjalizowała się w dostarczaniu na rynek SUV-ów, które z miejsca stają się bestsellerami. To m.in. dlatego japońska marka ma tak silną pozycję w tak trudnych czasach. Toyota Yaris Cross szybko wspięła się na szczyty sprzedaży miejskich crossoverów, największy w ofercie, 7-osobowy Highlander znalazł ponad 2000 nabywców na polskim rynku, a w salonach debiutuje nowe Aygo X, czyli de facto twórca segmentu A-SUV. To nie koniec ofensywy Toyoty w kategorii SUV. Toyota Corolla Cross, która jeszcze w tym roku zadebiutuje na polskich drogach, uzupełnił gamę Corolli o czwartą wersję nadwozia - od 2019 roku dostępne są hatchback, sedan i TS kombi. I patrząc na rynkowe trendy i ostatnie sukcesy Toyoty, to może być absolutny hit.
Czytaj więcej
Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2022 roku 284 506 samochodów (-1 proc.), uzyskując znacznie lepszy wynik od średniej rynku, który skurczył się rok do roku o 14 proc.
W Corolli Cross Toyota stawia na sprawdzoną technologię hybrydową, ale w najnowszym wydaniu. Wraz z Corolla Cross zadebiutuje piąta generacja hybrydy Toyoty, która później trafi również do reszty modeli właśnie zmodernizowanej Corolli. Co się zmieniło od strony technicznej? Od nowa zaprojektowano układy smarowania i rozprowadzania oleju, dzięki czemu mniejsze są straty energii. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i aż o 40 procent lżejsze. Efekt? Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy i ma teraz aż 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Układ ma pracować jeszcze bardziej liniowo, przewidywalnie i intuicyjnie z pomocą przekalibrowanej zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego. Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy. Teraz łączna moc to 197 KM. Co więcej, Corolla Cross występuje też w wersji 4x4 z napędem AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy 40 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu wersjach ma wynosić tyle samo - 8,1 sekundy.
Toyota Corolla Cross
Nowy model ma całą listę asystentów i układów wspomagających kierowcę, ale także stosowanie rozwiązań, które poprawią prowadzenie auta. Toyota w swoich hybrydowych SUV-ach od lat montuje napęd AWD-i. To inteligentny napęd na cztery koła, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy 40 KM. Nie mamy żadnych stałych połączeń między osiami, reduktorów i innych skomplikowanych konstrukcji. Pracą tylnego silnika elektrycznego steruje komputer, który na podstawie analizy danych dozuje odpowiednią moc i moment obrotowy. Atuty systemu AWD-i to prosta budowa, kompaktowe rozmiary i wysoka sprawność. A do tego, poprawa właściwości jezdnych w trudniejszych warunkach i tylko niewielki wzrost apetytu na paliwo. Zastosowanie technologii AWD-i nie oznacza też zmniejszenia walorów transportowych auta – Corolla Cross będzie ma mieć spory bagażnik, do którego, z racji wyższego prześwitu, będzie łatwiejszy dostęp niż w innych modelach z gamy Corolli. Co więcej, Corolla Cross będzie też mogła ciągnąć przyczepę o masie do 750 kg.
Toyota Corolla Cross
Czytaj więcej
Od debiutu Toyoty Highlander, czyli początku 2021 roku na polskim rynku sprzedało się ponad 2000 egzemplarzy tego modelu. Highlander to największy SUV w europejskiej ofercie Toyoty.
Toyota Corolla Cross będzie pierwszym autem z linii Corolli, w którym zadebiutuje zupełnie nowy, 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą, który zastąpi tradycyjne zegary. To na nim będą wyświetlane najważniejsze informacje o aucie. Na konsoli centralnej umieszczono 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego, który od kilku miesięcy dostępny jest w coraz większej liczbie aut japońskiego producenta. Układ, który zaprezentowany został wraz z Yarisem Cross ma nawigację w chmurze i może być aktualizowany przez internet. Pozwala też na łatwą integrację ze smartfonem i oferuje możliwość korzystania z wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji.
Toyota Corolla Cross
Nowoczesne technologie w Corolli Cross to nie tylko system multimedialny, ale jeszcze większy zestaw systemów bezpieczeństwa T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi układami wspomagającymi jazdę i parkowanie, jak system półautomatycznego parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Cross będzie wyposażona m.in. w system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach działający w ramach układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) czy system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu. Toyota Cross startuje z ceną 139 772 zł (wersja Comfort), a z napędem na cztery koła AWD-i została wyceniona na 149 622 zł (wersja Comfort).
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross