Toyota ostatnio wyspecjalizowała się w dostarczaniu na rynek SUV-ów, które z miejsca stają się bestsellerami. To m.in. dlatego japońska marka ma tak silną pozycję w tak trudnych czasach. Toyota Yaris Cross szybko wspięła się na szczyty sprzedaży miejskich crossoverów, największy w ofercie, 7-osobowy Highlander znalazł ponad 2000 nabywców na polskim rynku, a w salonach debiutuje nowe Aygo X, czyli de facto twórca segmentu A-SUV. To nie koniec ofensywy Toyoty w kategorii SUV. Toyota Corolla Cross, która jeszcze w tym roku zadebiutuje na polskich drogach, uzupełnił gamę Corolli o czwartą wersję nadwozia - od 2019 roku dostępne są hatchback, sedan i TS kombi. I patrząc na rynkowe trendy i ostatnie sukcesy Toyoty, to może być absolutny hit.

Czytaj więcej

Rynek moto się kurczy, a Toyota rośnie w siłę. Rekordowy udział w rynku

W Corolli Cross Toyota stawia na sprawdzoną technologię hybrydową, ale w najnowszym wydaniu. Wraz z Corolla Cross zadebiutuje piąta generacja hybrydy Toyoty, która później trafi również do reszty modeli właśnie zmodernizowanej Corolli. Co się zmieniło od strony technicznej? Od nowa zaprojektowano układy smarowania i rozprowadzania oleju, dzięki czemu mniejsze są straty energii. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i aż o 40 procent lżejsze. Efekt? Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy i ma teraz aż 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Układ ma pracować jeszcze bardziej liniowo, przewidywalnie i intuicyjnie z pomocą przekalibrowanej zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego. Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy. Teraz łączna moc to 197 KM. Co więcej, Corolla Cross występuje też w wersji 4x4 z napędem AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy 40 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu wersjach ma wynosić tyle samo - 8,1 sekundy.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Nowy model ma całą listę asystentów i układów wspomagających kierowcę, ale także stosowanie rozwiązań, które poprawią prowadzenie auta. Toyota w swoich hybrydowych SUV-ach od lat montuje napęd AWD-i. To inteligentny napęd na cztery koła, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy  40 KM. Nie mamy żadnych stałych połączeń między osiami, reduktorów i innych skomplikowanych konstrukcji. Pracą tylnego silnika elektrycznego steruje komputer, który na podstawie analizy danych dozuje odpowiednią moc i moment obrotowy. Atuty systemu AWD-i to prosta budowa, kompaktowe rozmiary i wysoka sprawność. A do tego, poprawa właściwości jezdnych w trudniejszych warunkach i tylko niewielki wzrost apetytu na paliwo. Zastosowanie technologii AWD-i nie oznacza też zmniejszenia walorów transportowych auta – Corolla Cross będzie ma mieć spory bagażnik, do którego, z racji wyższego prześwitu, będzie łatwiejszy dostęp niż w innych modelach z gamy Corolli. Co więcej, Corolla Cross będzie też mogła ciągnąć przyczepę o masie do 750 kg.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Czytaj więcej

Sprzedaż największej hybrydowej Toyoty powyżej oczekiwań

Toyota Corolla Cross będzie pierwszym autem z linii Corolli, w którym zadebiutuje zupełnie nowy, 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą, który zastąpi tradycyjne zegary. To na nim będą wyświetlane najważniejsze informacje o aucie. Na konsoli centralnej umieszczono 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego, który od kilku miesięcy dostępny jest w coraz większej liczbie aut japońskiego producenta. Układ, który zaprezentowany został wraz z Yarisem Cross ma nawigację w chmurze i może być aktualizowany przez internet. Pozwala też na łatwą integrację ze smartfonem i oferuje możliwość korzystania z wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Nowoczesne technologie w Corolli Cross to nie tylko system multimedialny, ale jeszcze większy zestaw systemów bezpieczeństwa T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi układami wspomagającymi jazdę i parkowanie, jak system półautomatycznego parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Cross będzie wyposażona m.in. w system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach działający w ramach układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) czy system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu. Toyota Cross startuje z ceną 139 772 zł (wersja Comfort), a z napędem na cztery koła AWD-i została wyceniona na 149 622 zł (wersja Comfort).

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe