Rynek moto się kurczy, a Toyota rośnie w siłę. Rekordowy udział w rynku

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2022 roku 284 506 samochodów (-1 proc.), uzyskując znacznie lepszy wynik od średniej rynku, który skurczył się rok do roku o 14 proc.

Publikacja: 27.04.2022 12:27

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Foto: mat. prasowe

TME uzyskała najlepszy w swojej historii udział w rynku liczony w pierwszym kwartale roku na poziomie 7,6 proc., uzyskując wzrost o 1 p.p. rok do roku. Pomimo spadków na rynku sprzedaż niskoemisyjnych, zelektryfikowanych modeli Toyoty i Lexusa w pierwszym kwartale roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18 proc. do poziomu 196 473 aut. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wynosi 79 proc., a w całym regionie 68 proc. - Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.

Czytaj więcej

Lexus RZ 450e: Elektryczny SUV na platformie Toyoty

Sprzedaż Toyoty w pierwszym kwartale roku wzrosła o 1 proc. i osiągnęła poziom 270 913 samochodów. Wynik ten przełożył się na 7,2-procentowy udział marki w europejskim rynku samochodów osobowych (+0,8 p.p. rok do roku). Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Corolla (54 936 egz.), Yaris Cross (40 977 egz.), Yaris (38 976 egz.) i RAV4 (38 704 egz.), które łącznie odpowiadają za 75 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie.

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport

Foto: mat. prasowe

Od stycznia do marca 2022 roku klienci w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, aż o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem są Corolla Hybrid (46 537 egz.), Yaris Cross Hybrid (38 130 egz.), Toyota C-HR Hybrid (33 640 egz.), RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (31 655 egz.) oraz Yaris Hybrid (30 238 egz.). Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 69 proc. wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 78 proc. całkowitej sprzedaży.

Czytaj więcej

Czesi rozpoczęli produkcję nowego modelu Toyoty

TME uzyskała najlepszy w swojej historii udział w rynku liczony w pierwszym kwartale roku na poziomie 7,6 proc., uzyskując wzrost o 1 p.p. rok do roku. Pomimo spadków na rynku sprzedaż niskoemisyjnych, zelektryfikowanych modeli Toyoty i Lexusa w pierwszym kwartale roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18 proc. do poziomu 196 473 aut. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wynosi 79 proc., a w całym regionie 68 proc. - Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.

Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny