Rynek moto się kurczy, a Toyota rośnie w siłę. Rekordowy udział w rynku

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała w pierwszym kwartale 2022 roku 284 506 samochodów (-1 proc.), uzyskując znacznie lepszy wynik od średniej rynku, który skurczył się rok do roku o 14 proc.

Publikacja: 27.04.2022 12:27

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Foto: mat. prasowe

TME uzyskała najlepszy w swojej historii udział w rynku liczony w pierwszym kwartale roku na poziomie 7,6 proc., uzyskując wzrost o 1 p.p. rok do roku. Pomimo spadków na rynku sprzedaż niskoemisyjnych, zelektryfikowanych modeli Toyoty i Lexusa w pierwszym kwartale roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18 proc. do poziomu 196 473 aut. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wynosi 79 proc., a w całym regionie 68 proc. - Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.

Czytaj więcej

Lexus RZ 450e: Elektryczny SUV na platformie Toyoty

Sprzedaż Toyoty w pierwszym kwartale roku wzrosła o 1 proc. i osiągnęła poziom 270 913 samochodów. Wynik ten przełożył się na 7,2-procentowy udział marki w europejskim rynku samochodów osobowych (+0,8 p.p. rok do roku). Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Corolla (54 936 egz.), Yaris Cross (40 977 egz.), Yaris (38 976 egz.) i RAV4 (38 704 egz.), które łącznie odpowiadają za 75 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie.

Toyota Corolla GR Sport

Toyota Corolla GR Sport

Foto: mat. prasowe

Od stycznia do marca 2022 roku klienci w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, aż o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem są Corolla Hybrid (46 537 egz.), Yaris Cross Hybrid (38 130 egz.), Toyota C-HR Hybrid (33 640 egz.), RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (31 655 egz.) oraz Yaris Hybrid (30 238 egz.). Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 69 proc. wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 78 proc. całkowitej sprzedaży.

Czytaj więcej

Czesi rozpoczęli produkcję nowego modelu Toyoty
Producenci
Byli dumą koncernu. Teraz 1900 pracowników Porsche może stracić pracę
Producenci
Ferrari z minimalnym wzrostem sprzedaży, ale miliardowym zyskiem
Producenci
Audi znów zmienia oznaczenia modeli. Ostatnie zmiany nie spodobały się klientom
Producenci
Ta marka od pięciu lat jest najpopularniejszym producentem samochodów na świecie
Producenci
Hyundai w Polsce z rekordem sprzedaży. Najlepszy wynik od początku działalności