Toyota Highlander trafiła do sprzedaży w Polsce w styczniu 2021 roku. Nieco rok później, w kwietniu 2022 roku jej łączna sprzedaż przekroczyła 2000 aut. Do końca ubiegłego miesiąca polscy klienci kupili dokładnie 2 116 Highlanderów. Model oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym o pojemności 2.5 litra i mocy 248 KM, z automatyczną przekładnią e-CVT i napędem na cztery koła AWD-i. Ten duży SUV rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s i zużywa wg. danych producenta średnio od 6,6 l/100 km paliwa.

Toyota Highlander

Toyota Highlander

mat. prasowe

Polacy najchętniej wybierają Highlandera w topowych konfiguracjach. Model jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia Prestige i Executive, z pakietem Tech oraz dodatkowymi akcesoriami. Najwyższa wersja Executive odpowiada za 56 proc. całkowitej sprzedaży. Wersję Prestige z pakietem Tech wybrało 39 proc. nabywców, zaś podstawową konfigurację Prestige tylko 5 proc. kupujących. Z ośmiu wersji kolorystycznych najpopularniejsze lakiery nadwozia to Moon Dust (jasny niebieski metalik, 22 proc. egzemplarzy), Attitude Black (18 proc. egzemplarzy) i Royal Grey (17 proc. egzemplarzy).

Czytaj więcej

Toyota Aygo X wjeżdża do salonów sprzedaży. To może być hit sprzedaży
Toyota Highlander

Toyota Highlander

mat. prasowe

Toyota Highlander

Toyota Highlander

mat. prasowe

Toyota Highlander

Toyota Highlander

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volvo w I kwartale: stabilnie w niestabilnych warunkach