Reklama

Nowy plan Renault i Geely. Będą przerabiać elektryki na hybrydy

Renault i Geely przymierzają się do nowego planu. Chcą zamieniać modele aut elektrycznych w hybrydy. Firma Horse Powertrain opracowała szybki i tani sposób na montowanie napędów spalinowych na platformach aut elektrycznych.

Publikacja: 20.04.2025 01:58

Renault 5 póki co oferowane jest wyłącznie z napędem elektrycznym. Teraz jest szansa, że pojawi się

Renault 5 póki co oferowane jest wyłącznie z napędem elektrycznym. Teraz jest szansa, że pojawi się również w wersji spalinowej

Foto: mat. prasowe

Transformacja na elektromobilność nie postępuje w zamierzonym tempie dlatego Horse Powertrain opracowała szybki i tani sposób na wyposażenie samochodów zaprojektowanych jako elektryczne w napęd hybrydowy. Motoryzacyjny świat stanął na głowie. Najpierw słyszymy od producentów, że w przyszłości będziemy jeździć wyłącznie samochodami elektrycznymi i w konsekwencji firmy inwestują miliardy dolarów w projektowanie samochodów na prąd. A teraz okazuje się, że pomysłem na biznes jest przerabianie aut elektrycznych na spalinowe.

Zmodyfikowanie platformy samochodu elektrycznego w sposób, który umożliwia stosowanie w niej również napędu spalinowego, jest zwykle bardzo kosztowne. Fiat był tak bardzo rozczarowany sprzedażą nowego modelu 500, że zdecydował się to zrobić. Według jeszcze nieoficjalnych informacji pod koniec tego roku do salonów trafią hybrydowe 500-tki, które jeśli tylko cena okaże się przystępna, będą sprzedawać się jak świeże bułeczki.

Renault 5

Renault 5

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Legendarne Renault powraca w nowej wersji. "Piątka" turbo już nie ma turbo

Podobną ścieżką idzie Horse Powertrain, firma której właścicielami są Renault Group, Geely i gigant petrochemiczny Aramco. 24 kwietnia 2025 roku w Szanghaju Horse Powertrain pokaże Future Hybrid Concept – hybrydowy moduł, który ma takie gabaryty, że w procesie produkcji może zastąpić napęd elektryczny. Future Hybrid Concept może spalać wszelkiego rodzaju paliwa, w tym benzynę, paliwa etanolowe lub syntetyczne. Największą zaletą nowego rozwiązania są niskie koszty jego wdrożenia. Dzięki niemu wersje elektryczne i hybrydowe będą montowane na tej samej linii, co znacznie upraszcza proces i obniża koszty.

Reklama
Reklama

Nie wszyscy producenci popełnili ten błąd i projektowali nowe modele jako wyłącznie elektryczne. W fabryce Stellantis w Tychach na jednej linii produkcyjnej wytwarzane są równolegle wersje spalinowe i elektryczne np. Jeepa Avengera. Jego platforma już w procesie projektowania została tak zaplanowana, by mogła obsłużyć różne typy napędu. Ale to jest obecnie odosobniony przypadek dobrego kalkulowania.

Renault 5

Renault 5

Foto: mat. prasowe

Jest szansa na spalinowe wersje elektrycznych modeli Renault

„Horse Powertrain koncentruje się na rozwiązywaniu największych problemów stojących przed producentami branży motoryzacyjnej” - powiedział Matias Giannini, dyrektor generalny firmy. Giannini podkreśla również, że dziś już wiemy iż droga do ograniczenia emisji CO2 będzie wiązała się nie tylko z samochodami czysto elektrycznymi. Potrzebujemy znacznie więcej różnorodnych rozwiązań, które pomogą nam zadbać o środowisko. Można się spodziewać, że układ hybrydowy typu drop-in firmy Horse Powertrain trafi do seryjnej produkcji w 2028 roku. Oznacza to, że jest bardzo duża szansa, że za trzy lata, a może nawet wcześniej, na rynku pojawi się hybrydowy Renault 5.

Podczas zeszłorocznych targów w Genewie rozmawialiśmy z Laurensem van den Ackerem, szefem designu Renault, o możliwości wprowadzenia napędu hybrydowego w R5 i wtedy usłyszeliśmy, że platforma tego modelu zaprojektowana do czystoelektrycznego napędu nie pozwala na wprowadzenie wersji spalinowej. Wygląda na to, że ten problem właśnie rozwiązano i jeden z najbardziej charyzmatycznych modeli Renaulta ostatnich lat będzie oferowany również w wersji spalinowej, co nas bardzo cieszy

Renault 5

Renault 5

Foto: mat. prasowe

Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Tu i Teraz
Poruszenie w rodzinie Porsche. Świeżo po ślubie 82-latek oddaje żonie milionową firmę
Tu i Teraz
Po dekadzie zmiana władzy. Szef produkcji zostaje prezesem BMW
Tu i Teraz
Zdumiewająca decyzja Łady. Nowych modeli nie będzie. Rosjanie wyśmiali producenta
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Tu i Teraz
Setki Porsche w Rosji unieruchomione. Awaria systemu blokuje samochody
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama