Właściciele uznali, że w logo powinna bardziej wybrzmiewać jej brytyjskość, zwłaszcza w czasach, postępującej elektryfikacji w motoryzacji. Będzie ono symbolizowało „nową erę”, ponieważ wszystkie auta Jaguara będą już miały napęd elektryczny. Zmiana logo następuje po 102 latach istnienia brytyjskiej marki. Będzie ono być bardziej lśniące i „ ma silnie celebrować nowoczesność” - — napisała firma w informacji prasowej.. Do tego już w tytule pojawiają się słowa „nieustraszony”, „odważny” i „nieoczekiwany”. Jak podkreśla Jaguar w rebrandingu ma się zmienić także wymowa z amerykańskiego „Jag-wahr”( czyli „Dżagłar’”) na bardziej brytyjskie „Jag-you-are,” („Dża-gju-ar”).

Czytaj więcej

Najdziwniejsza decyzja Jaguara w historii. Na rok zaprzestanie sprzedaży nowych aut
Jaguar zmienia swój logotyp

Jaguar zmienia swój logotyp

mat. prasowe

Nowy logotyp Jaguara polaryzuje. "Nie ma zadowolić wszystkich"

Tak jakby Brytyjczycy chcieli bezpośrednio uwrażliwić publiczność na to, co miało nadejść. „Podczas tej podróży stracimy część naszych obecnych klientów” – przewiduje dyrektor generalny Jaguara, Rawdon Glover. „Nowy wygląd marki nie ma zadowolić wszystkich. Będzie polaryzował” – mówi dyrektor kreatywny Jerry McGovern. No i już nowy logotyp polaryzuje fanów marki. Wybijają się w nim rozstawione złote litery, z wyróżniającymi się G i U , które, jak zapewnia firma — tworzą „wizualną harmonię”. Zmienił się także wizerunek skaczącego jaguara i nie będzie to już wyłącznie jego sylwetka, ale ta zostanie wkomponowana w tło. — W ten sposób wracamy do dawnych wartości i ożywiamy esencję Jaguara, do tego co naprawdę kochamy i dopasowujemy się do obecnych czasów - tłumaczy cytowany w informacji prasowej Gerry McGovern, wiceprezes kreatywny w Jaguarze. Fizycznie nowe logo będzie można zobaczyć 2 grudnia w Miami na Florydzie, podczas „Miami Art Week”.

Czytaj więcej

Jaguar F-Type P450 Convertible: Jego dni dobiegły końca