Fundacja „Comité permanent du Salon International de l'automobile”, jako organizator salonu samochodowego w Genewie widzi „zbyt wiele niewiadomych i utratę atrakcyjności najważniejszych europejskich targów motoryzacyjnych”. Tak napisano w oświadczeniu, w którym stwierdzono oficjalny koniec ratowania salonu w Genewie. „Brak zainteresowania producentów Salonem Genewskim, konkurencja ze strony targów w Paryżu i Monachium, które cieszą się dużym zainteresowaniem lokalnych grup, a także inwestycje niezbędne do utrzymania salonu przy życiu uniemożliwiły kontynuację wydarzenie” – powiedział Alexandre de Senarclens, prezes fundacji.
Czytaj więcej
Z badania przeprowadzonego wśród producentów części motoryzacyjnych wynika, że pomimo optymalizacji kosztów produkcji i innych środków mających przeciwdziałać kryzysowi, aż 23 proc. ankietowanych spodziewa się odnotować w tym roku straty.
Wraz z odwołaniem Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie (GIMS) fundacja również utraci swój cel i w związku z tym zwróci się do organu nadzorczego o jej rozwiązanie. Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Genewie, ale te które mają odbyć się w Katarze nadal są zaplanowane na listopad 2025 r. w Doha. Salon Samochodowy w Genewie był pierwszą dużą wystawą samochodową, która została wstrzymana na początku 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa. W kolejnych latach targi się nie odbywały aż do 2024 roku kiedy nastąpił nieudany powrót. Większość producentów nie wystawiło się w Genewie.
Pierwsze targi w Genewie odbyły się w 1905 roku. Ostatnie w 2024 r.
Salon Samochodowy w Genewie, który po raz pierwszy odbył się w 1905 roku ma długą tradycję jako platforma prezentacji nowych pojazdów. W swojej stuletniej historii zaprezentowano tu wiele aut, które wywarły znaczący wpływ na rozwój motoryzacji. Cechą charakterystyczną Salonu Samochodowego w Genewie były rygorystyczne ograniczenia w budowie stoisk targowych np. w latach dwudziestych XX wieku obowiązkowe było użycie wykładzin i roślin. W 2005 roku targi odnotowały rekordową liczbę odwiedzających – 747 700 osób. W czerwcu 2020 roku fundacja będąca właścicielem praw do targów motoryzacyjnych ogłosiła, że sprzedaje udziały za około 15 mln franków (67 mln zł). W ostatniej 91. edycji wzięło udział zaledwie około 20 wystawców i wykorzystaniem trzech z siedmiu hal targowych.. Spośród uznanych producentów reprezentowane było tylko Renault.
Czytaj więcej
Można śmiało powiedzieć, że Willys MB Jeep odegrał kluczową rolę w walce o wyzwolenie Europy spod okupacji hitlerowskiej. To wszechstronne auto wpisało się na stałe w historię motoryzacji i świata.