Reklama

Kolejny odcinek autostrady A2 na ukończeniu. Trasa przetnie Polskę ze wschodu na zachód

Dwa odcinki autostrady A2 między Kałuszynem a Siedlcami są niemal gotowe. GDDKiA obiecuje, że nowa droga będzie oddana do użytku jeszcze w tym roku.

Publikacja: 22.05.2024 12:35

Budowa autostrady A2

Budowa autostrady A2

Foto: GDDKiA

Autostrada A2 Siedlce Zachód – Siedlce Południe oraz Kałuszyn – Groszki jest już niemal gotowa. Pod względem zaawansowania prac najsłabiej wypada odcinek Groszki — Siedlce Zachód. To efekt sporego opóźnienia w wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji. Na tym fragmencie prace rozpoczęto rok później niż w przypadku dwóch pozostałych odcinków tej autostrady.

Czytaj więcej

Trasa S19 połączy Warszawę z Rzeszowem

GDDKiA planuje jeszcze w tym roku udostępnić kierowcom dwa z trzech odcinków autostrady A2. To pozwoli ominąć kierowcom mocno zatłoczony Kałuszyn czy zakorkowany wjazd do Siedlec od strony Warszawy. Oddanie kolejnego odcinka A2 Siedlce Południe – Malinowiec jeszcze trochę potrwa, chociaż tu też zakończenie prac przewidziano na ten rok (zaawansowanie robót wynosi obecnie 31,8 proc.). Docelowo autostrada A2 ma przebiegać na trasie Świecko – Poznań – Warszawa – Siedlce – Kukuryki. Na terenie Warszawy trasa A2 jest fragmentem drogi ekspresowej S2, która jest elementem obwodnicy miasta –Południowa Obwodnica Warszawy. Po wschodniej stronie Warszawy autostrada A2 jest kontynuowana od węzła Lubelska do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego oraz jako obwodnica Mińska Mazowieckiego, oraz od obwodnicy Mińska Mazowieckiego do Siedlec.

Budowa autostrady A2

Budowa autostrady A2

Foto: GDDKiA

Zaawansowanie robót (projektowania) na budowie autostrady A2 na wschód od Warszawy
- Kałuszyn-Groszki – 69,4 proc. (99,1 proc.)
- Groszki-Siedlce Zach. – 58,9 proc. (94,9 proc.)
- Siedlce Zach.-Siedlce Płd. – 89,7 proc. (99,8 proc.)

Reklama
Reklama
Tu i Teraz
36 tys. błędnych mandatów. Brytyjski system fotoradarów zawiódł
Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama