Reklama

Najskuteczniejszy fotoradar w Polsce rejestruje 30 mandatów dziennie

Polscy kierowcy wydają się nieposkromieni w kwestii przekroczeń prędkości. Potwierdza to zainstalowany fotoradar na łączniku autostrad A1 i A4. W 2023 roku odnotował największą liczbę ponad 11 tys. wykroczeń, które zakończyły się wystawieniem mandatu.

Publikacja: 06.03.2024 09:47

Ponad 11 tys. wykroczeń rejestruje rocznie polski radar rekordzista

Ponad 11 tys. wykroczeń rejestruje rocznie polski radar rekordzista

Foto: wb77 - stock.adobe.com

Fotoradary mają być remedium na kierowców, którzy nie stosują się do limitów prędkości jazdy. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Przykładem może być najbardziej „zapracowany” fotoradar w kraju (zgodnie z danymi za 2023 rok), wychwytujący średnio 30 kierowców dziennie, którzy nie stosują się do ograniczeń prędkości. Jest on ustawiony od 2020 roku na węźle Sośnica, a dokładniej na tzw. ślimaku, gdzie zjeżdża się z autostrady A1 i wjeżdża na A4. Obowiązuje tam ograniczenie do 50 km/h. Kierowcy mimo to stosują się do tego limitu.

Fotoradar w Warszawie zarejestrował ponad 10 tys. wykroczeń

Jak podał Tomasz Król z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w rozmowie z serwisem Interia, fotoradar ustawiony właśnie w tym miejscu uchwycił w 2023 roku 11 004 wykroczenia. To niemal dwa proc. wszystkich mandatów wystawionych przez CANARD w ubiegłym roku. Choć przykład fotoradaru na węźle Sośnica może wprowadzać w osłupienie, to na mapie Polski jest jeszcze kilka jak nie kilkanaście lokalizacji, gdzie wykroczenia prędkości są rejestrowane w równie szybkim tempie. Przykładem jest choćby Warszawa. Rejestrator nadmiernych prędkości ustawiony na skrzyżowaniu ulic Fieldorfa i Ostrobramskiej, wyłapał 10 246 kierowców, czyli tylko 758 mandatów mniej niż w przypadku krajowego lidera. Inny przykład stanowi Solec Kujawski. Tam fotoradar odnotował 10 081 wykroczeń.

Czytaj więcej

152 tys. kierowców złapanych w pół roku na odcinkowym pomiarze prędkości na A4

W Polsce sieć fotoradarów składa się z 583 urządzeń. To jednak dopiero początek infrastruktury CANARD. Bo sieć poszerzyła się również o 39 odcinkowych pomiarów prędkości. ITD sukcesywnie wymienia również fotoradary na nowoczesne urządzenia Multaradary CD, Mesta Fusion RN czy TraffiStar SR390, które są w stanie rejestrować m.in. przejazdy na czerwonym świetle.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Najdroższea autostrada w Polsce zyska rozbudowaną alternatywną i darmową trasę

Czytaj więcej

Na tych autostradach zamontowane są odcinkowe pomiary prędkości

Fotoradary mają być remedium na kierowców, którzy nie stosują się do limitów prędkości jazdy. Nie zawsze jednak tak się dzieje. Przykładem może być najbardziej „zapracowany” fotoradar w kraju (zgodnie z danymi za 2023 rok), wychwytujący średnio 30 kierowców dziennie, którzy nie stosują się do ograniczeń prędkości. Jest on ustawiony od 2020 roku na węźle Sośnica, a dokładniej na tzw. ślimaku, gdzie zjeżdża się z autostrady A1 i wjeżdża na A4. Obowiązuje tam ograniczenie do 50 km/h. Kierowcy mimo to stosują się do tego limitu.

Reklama
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama