Aby uniknąć sporu prawnego, amerykański producent silników i specjalista od silników wysokoprężnych firma Cummins pochodząca z Columbus (Indiana, USA) zawarła porozumienie z amerykańskimi władzami federalnymi i stanem Kalifornia. Kara, którą koncern będzie musiał zapłacić wynosi 1,675 miliarda dolarów (około 6,6 mld zł).
Czytaj więcej
Stellantis ma pierwszego elektrycznego pickupa w ofercie swojego koncernu. Pochodzi od amerykańskiej marki Ram, nosi oznaczenie 1500 REV i będzie dostępny od końca 2024 roku. To model, który ma nie tylko wyjątkowo duży zasięg, ale również olbrzymią baterię o rekordowej pojemności.
Władze USA oskarżają Cummins o instalowanie na rynku amerykańskim tzw. urządzeń zakłócających pracę w wielu silnikach wysokoprężnych w celu obejścia obowiązujących przepisów dotyczących emisji spalin. Konkretnie chodzi o około 630 tys. silników wysokoprężnych w pickupach RAM 2500 i 3500 z lat 2013–2019. Mówi się również, że firma zainstalowała nieujawnione dodatkowe urządzenia kontrolujące emisję spalin w 330 tys. silników RAM 2500 i 3500 pickupów z roczników 2019 — 2023. Osiągnięte porozumienie musi jeszcze zostać potwierdzone przez sąd federalny w Waszyngtonie. Oprócz grzywny firma Cummins ma obowiązek naprawy wszystkich pojazdów wyposażonych w wadliwe silniki wysokoprężne. W czasie rzekomych manipulacji emisjami spalin, RAM był częścią koncernu Fiat-Chrysler (FCA). Od stycznia 2021 roku FCA jest częścią nowo powstałej Grupy Stellantis.
RAM 2500 (2014 r.)
RAM 2500 (2021 .)