RAM 1500 REV: Pickup z akumulatorem o rekordowej pojemności i zasięgu

Stellantis ma pierwszego elektrycznego pickupa w ofercie swojego koncernu. Pochodzi od amerykańskiej marki Ram, nosi oznaczenie 1500 REV i będzie dostępny od końca 2024 roku. To model, który ma nie tylko wyjątkowo duży zasięg, ale również olbrzymią baterię o rekordowej pojemności.

Publikacja: 17.04.2023 12:16

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

Foto: mat. prasowe

Ram Trucks, to dział pojazdów użytkowych firmy Dodge i jeden z trzech największych amerykańskich producentów pickupów, który teraz, jako ostatni z wielkiej trójki zaprezentował model z napędem elektrycznym. Ram jest nieco w tyle za konkurencją, bo Ford już sprzedaje F-150 Lightning, a Chevrolet z elektrycznym Silverado startuje wiosną. Nawet Tesla Cybertruck pojawi się przed RAM-em, bo latem 2023 roku. Do tego Ram 1500 REV wygląda... normalnie i nie różni się zbytnio od benzynowego modelu. W wersji produkcyjnej nie zachowano żadnych ciekawych cech samochodu koncepcyjnego - Ram 1500 Revolution BEV, który zaprezentowano w styczniu 2023 roku (zdjęcie na końcu materiału). Nie ma tu drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach, regulowanej tylnej ściany kabiny, deski rozdzielczej z gigantycznym wyświetlaczem czy dużego szklanego dachu. Kto spodziewał się świeżego, niezależnego projektu ten może czuć się rozczarowany.

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

Foto: mat. prasowe

A mimo to marka chce „na nowo zdefiniować segment pick-upów”. Elektryczny Ram przewyższy konkurencję w kilku obszarach: zasięg, uciąg, ładowność i czas ładowania baterii. I tak elektryczny pickup RAM ma 1225 kg ładowności i może uciągnąć przyczepę, która waży 6350 kg. Do tego głębokość brodzenia wynosi do 61 cm. Dwusilnikowy układ napędowy na wszystkie koła zintegrowano z największą platformą koncernu Stellantis „STLA Frame”. Auto ma moc 663 KM i maksymalny moment obrotowy 841 Nm. Elektryczny pick-up może w razie potrzeby przyspieszyć od zera do 96,6 km/h w 4,4 sekundy. Tylna oś posiada elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy.

Czytaj więcej

Elon Musk chciał być pierwszy, a będzie trzeci. Konkurencja wyprzedziła Teslę
Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

Foto: mat. prasowe

Ram oferuje dwie opcje baterii. Mniejsza i tak jest duża, bo ma pojemność 168 kWh, co powinno zapewnić zasięg 563 km. Z większym akumulatorem - 229 kWh - powinna przejechać nawet 805 km. Tak ogromny akumulator zdecydowanie przewyższa konkurencję. Najbliżej jest GMC Hummer EV - 212 kWh. Reszta jest daleko w tyle: Tesla Cybertruck około 200 kWh, Rivian R1T 180 kWh, Ford F-150 Lightning 131 kWh. Ram 1500 REV ma system 800-woltowy, co umożliwia ładowanie z maksymalną mocą 350 kW. Powinno to pozwolić na uzyskanie zasięgu do 177 km w ciągu dziesięciu minut. Ten pickup może również dostarczać energię elektryczną innym pojazdom, domom i sieci energetycznej. Złącze ładowania znajduje się po stronie kierowcy w przednim błotniku.

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

Foto: mat. prasowe

We wnętrzu znajduje się konwencjonalny kokpit, który z wyjątkiem kilku przełączników bardzo przypomina obecne, spalinowe wersje Rama. Są tutaj trzy monitory: 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny dla kierowcy, standardowy 12- lub opcjonalnie 14,5-calowy pionowy ekran dotykowy pośrodku oraz 10,25-calowy ekran po stronie pasażera. Z innych ciekawostek - z przodu pod maską znajduje się przestrzeń ładunkową o pojemności 424 litrów. Pierwsze dostawy Ram 1500 REV planowane są na koniec 2024 roku.

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

Foto: mat. prasowe

Koncepcyjny Ram 1500 Revolution BEV

Koncepcyjny Ram 1500 Revolution BEV

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford F-150 Lightning: Pionier i bestseller

Ram Trucks, to dział pojazdów użytkowych firmy Dodge i jeden z trzech największych amerykańskich producentów pickupów, który teraz, jako ostatni z wielkiej trójki zaprezentował model z napędem elektrycznym. Ram jest nieco w tyle za konkurencją, bo Ford już sprzedaje F-150 Lightning, a Chevrolet z elektrycznym Silverado startuje wiosną. Nawet Tesla Cybertruck pojawi się przed RAM-em, bo latem 2023 roku. Do tego Ram 1500 REV wygląda... normalnie i nie różni się zbytnio od benzynowego modelu. W wersji produkcyjnej nie zachowano żadnych ciekawych cech samochodu koncepcyjnego - Ram 1500 Revolution BEV, który zaprezentowano w styczniu 2023 roku (zdjęcie na końcu materiału). Nie ma tu drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach, regulowanej tylnej ściany kabiny, deski rozdzielczej z gigantycznym wyświetlaczem czy dużego szklanego dachu. Kto spodziewał się świeżego, niezależnego projektu ten może czuć się rozczarowany.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł