RAM 1500 REV: Pickup z akumulatorem o rekordowej pojemności i zasięgu

Stellantis ma pierwszego elektrycznego pickupa w ofercie swojego koncernu. Pochodzi od amerykańskiej marki Ram, nosi oznaczenie 1500 REV i będzie dostępny od końca 2024 roku. To model, który ma nie tylko wyjątkowo duży zasięg, ale również olbrzymią baterię o rekordowej pojemności.

Publikacja: 17.04.2023 12:16

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

Foto: mat. prasowe

Ram Trucks, to dział pojazdów użytkowych firmy Dodge i jeden z trzech największych amerykańskich producentów pickupów, który teraz, jako ostatni z wielkiej trójki zaprezentował model z napędem elektrycznym. Ram jest nieco w tyle za konkurencją, bo Ford już sprzedaje F-150 Lightning, a Chevrolet z elektrycznym Silverado startuje wiosną. Nawet Tesla Cybertruck pojawi się przed RAM-em, bo latem 2023 roku. Do tego Ram 1500 REV wygląda... normalnie i nie różni się zbytnio od benzynowego modelu. W wersji produkcyjnej nie zachowano żadnych ciekawych cech samochodu koncepcyjnego - Ram 1500 Revolution BEV, który zaprezentowano w styczniu 2023 roku (zdjęcie na końcu materiału). Nie ma tu drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach, regulowanej tylnej ściany kabiny, deski rozdzielczej z gigantycznym wyświetlaczem czy dużego szklanego dachu. Kto spodziewał się świeżego, niezależnego projektu ten może czuć się rozczarowany.

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

mat. prasowe

A mimo to marka chce „na nowo zdefiniować segment pick-upów”. Elektryczny Ram przewyższy konkurencję w kilku obszarach: zasięg, uciąg, ładowność i czas ładowania baterii. I tak elektryczny pickup RAM ma 1225 kg ładowności i może uciągnąć przyczepę, która waży 6350 kg. Do tego głębokość brodzenia wynosi do 61 cm. Dwusilnikowy układ napędowy na wszystkie koła zintegrowano z największą platformą koncernu Stellantis „STLA Frame”. Auto ma moc 663 KM i maksymalny moment obrotowy 841 Nm. Elektryczny pick-up może w razie potrzeby przyspieszyć od zera do 96,6 km/h w 4,4 sekundy. Tylna oś posiada elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy.

Czytaj więcej

Elon Musk chciał być pierwszy, a będzie trzeci. Konkurencja wyprzedziła Teslę
Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

mat. prasowe

Ram oferuje dwie opcje baterii. Mniejsza i tak jest duża, bo ma pojemność 168 kWh, co powinno zapewnić zasięg 563 km. Z większym akumulatorem - 229 kWh - powinna przejechać nawet 805 km. Tak ogromny akumulator zdecydowanie przewyższa konkurencję. Najbliżej jest GMC Hummer EV - 212 kWh. Reszta jest daleko w tyle: Tesla Cybertruck około 200 kWh, Rivian R1T 180 kWh, Ford F-150 Lightning 131 kWh. Ram 1500 REV ma system 800-woltowy, co umożliwia ładowanie z maksymalną mocą 350 kW. Powinno to pozwolić na uzyskanie zasięgu do 177 km w ciągu dziesięciu minut. Ten pickup może również dostarczać energię elektryczną innym pojazdom, domom i sieci energetycznej. Złącze ładowania znajduje się po stronie kierowcy w przednim błotniku.

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

mat. prasowe

We wnętrzu znajduje się konwencjonalny kokpit, który z wyjątkiem kilku przełączników bardzo przypomina obecne, spalinowe wersje Rama. Są tutaj trzy monitory: 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny dla kierowcy, standardowy 12- lub opcjonalnie 14,5-calowy pionowy ekran dotykowy pośrodku oraz 10,25-calowy ekran po stronie pasażera. Z innych ciekawostek - z przodu pod maską znajduje się przestrzeń ładunkową o pojemności 424 litrów. Pierwsze dostawy Ram 1500 REV planowane są na koniec 2024 roku.

Ram 1500 REV

Ram 1500 REV

mat. prasowe

Koncepcyjny Ram 1500 Revolution BEV

Koncepcyjny Ram 1500 Revolution BEV

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford F-150 Lightning: Pionier i bestseller

Ram Trucks, to dział pojazdów użytkowych firmy Dodge i jeden z trzech największych amerykańskich producentów pickupów, który teraz, jako ostatni z wielkiej trójki zaprezentował model z napędem elektrycznym. Ram jest nieco w tyle za konkurencją, bo Ford już sprzedaje F-150 Lightning, a Chevrolet z elektrycznym Silverado startuje wiosną. Nawet Tesla Cybertruck pojawi się przed RAM-em, bo latem 2023 roku. Do tego Ram 1500 REV wygląda... normalnie i nie różni się zbytnio od benzynowego modelu. W wersji produkcyjnej nie zachowano żadnych ciekawych cech samochodu koncepcyjnego - Ram 1500 Revolution BEV, który zaprezentowano w styczniu 2023 roku (zdjęcie na końcu materiału). Nie ma tu drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach, regulowanej tylnej ściany kabiny, deski rozdzielczej z gigantycznym wyświetlaczem czy dużego szklanego dachu. Kto spodziewał się świeżego, niezależnego projektu ten może czuć się rozczarowany.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata