Kolejny festiwal głupoty w tunelu. Tym razem w Świnoujściu

To już niestety smutna tradycja, że każdy otwarty tunel kumuluje przedziwne zachowania kierowców. W oddanym kilka dni temu tunelu w Świnoujściu kierowcy z niewiadomych powodów zaczęli zawracać po środku tunelu.

Publikacja: 05.07.2023 11:57

Kolejny festiwal głupoty w tunelu. Tym razem w Świnoujściu

Foto: Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz/ Facebook/ zrzut ekranu /

Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, ale cały odcinek łączący wyspy Uznam i Wolin ma 3,4 km. Przejechanie odcinka pomiędzy wyspami zajmie około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 minut. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To była największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Przez nowy tunel w Świnoujściu można przejechać z prędkością 50 km/h. Czuwa nad tym zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości, ale również w tunelu zainstalowano 143 kamery tak, żeby mieć podgląd na całej jego długości.

Czytaj więcej

Szykuje się generalny remont Trasy Łazienkowskiej w Warszawie

Już w pierwszych dniach po otwarciu tunelu doszło do kilku zaskakujących incydentów. W mediach społecznościowych pojawiło się nagranie, na którym widać jak kilka samochodów zatrzymuje się i następnie wszystkie zawracają. Taka sytuacja nie była odosobniona, zawracających kierowców po środku tunelu było znacznie więcej. W tunelu pojawił się również pieszy.

Nowo otwarte tunele w Polsce ściągają dziwne zachowania kierwców, którzy np. w tunelu na Zakopiance czy trasie S2 w Warszawie zatrzymywali się po to, żeby zrobić sobie w nim zdjęcie czy nagrać film na instagram, lub też po prostu, rozprostować nogi. Pamiętajmy, że zatrzymywanie się na pasie awaryjnym bez powodu, zawracanie i inne dziwne zachowania są nie tylko skrajnie nieodpowiedzialne, ale zabronione, a monitoring tuneli wszystkie je wyłapuje.

Czytaj więcej

Widzieliśmy najnowszy koncept Mercedesa. Niemcy idą w stronę luksusu

Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, ale cały odcinek łączący wyspy Uznam i Wolin ma 3,4 km. Przejechanie odcinka pomiędzy wyspami zajmie około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 minut. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To była największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Przez nowy tunel w Świnoujściu można przejechać z prędkością 50 km/h. Czuwa nad tym zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości, ale również w tunelu zainstalowano 143 kamery tak, żeby mieć podgląd na całej jego długości.

Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Tu i Teraz
Tesla przekłada debiut swojego nowego projektu. Robotaxi z problemami technicznymi
Tu i Teraz
Potentat naftowy wierzy w silniki spalinowe. Wchodzi do spółki z kwotą 31,7 mld zł
Tu i Teraz
Niemiecka Bundeswehra z miliardowym zamówieniem na terenowe Mercedesy
Tu i Teraz
Szef designu Rolls-Royce’a zamordowany w swoim domu w Bawarii