Kolejny festiwal głupoty w tunelu. Tym razem w Świnoujściu

To już niestety smutna tradycja, że każdy otwarty tunel kumuluje przedziwne zachowania kierowców. W oddanym kilka dni temu tunelu w Świnoujściu kierowcy z niewiadomych powodów zaczęli zawracać po środku tunelu.

Publikacja: 05.07.2023 11:57

Kolejny festiwal głupoty w tunelu. Tym razem w Świnoujściu

Foto: Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz/ Facebook/ zrzut ekranu /

Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, ale cały odcinek łączący wyspy Uznam i Wolin ma 3,4 km. Przejechanie odcinka pomiędzy wyspami zajmie około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 minut. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To była największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Przez nowy tunel w Świnoujściu można przejechać z prędkością 50 km/h. Czuwa nad tym zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości, ale również w tunelu zainstalowano 143 kamery tak, żeby mieć podgląd na całej jego długości.

Czytaj więcej

Szykuje się generalny remont Trasy Łazienkowskiej w Warszawie

Już w pierwszych dniach po otwarciu tunelu doszło do kilku zaskakujących incydentów. W mediach społecznościowych pojawiło się nagranie, na którym widać jak kilka samochodów zatrzymuje się i następnie wszystkie zawracają. Taka sytuacja nie była odosobniona, zawracających kierowców po środku tunelu było znacznie więcej. W tunelu pojawił się również pieszy.

Nowo otwarte tunele w Polsce ściągają dziwne zachowania kierwców, którzy np. w tunelu na Zakopiance czy trasie S2 w Warszawie zatrzymywali się po to, żeby zrobić sobie w nim zdjęcie czy nagrać film na instagram, lub też po prostu, rozprostować nogi. Pamiętajmy, że zatrzymywanie się na pasie awaryjnym bez powodu, zawracanie i inne dziwne zachowania są nie tylko skrajnie nieodpowiedzialne, ale zabronione, a monitoring tuneli wszystkie je wyłapuje.

Czytaj więcej

Widzieliśmy najnowszy koncept Mercedesa. Niemcy idą w stronę luksusu

Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, ale cały odcinek łączący wyspy Uznam i Wolin ma 3,4 km. Przejechanie odcinka pomiędzy wyspami zajmie około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 minut. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To była największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Przez nowy tunel w Świnoujściu można przejechać z prędkością 50 km/h. Czuwa nad tym zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości, ale również w tunelu zainstalowano 143 kamery tak, żeby mieć podgląd na całej jego długości.

Tu i Teraz
Założona w 2021 r. marka samochodowa niewypłacalna. Bankructwo byłego mistrza świata
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Tu i Teraz
Drogowcy dopiero teraz naprawiają uszkodzoną w lutym trasę S1. Remont do 2025 r.
Tu i Teraz
Kryzys Volkswagena. Spadek zysków o 63,7 proc.
Tu i Teraz
Nikt nie chciał przejąć legendarnej polskiej firmy. Teraz ukraińska spółka wykupiła Ursusa
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Tu i Teraz
Upadek niemieckiej branży moto. VW chce zamknąć trzy fabryki i zwolnić załogę