Reklama

Kolejny festiwal głupoty w tunelu. Tym razem w Świnoujściu

To już niestety smutna tradycja, że każdy otwarty tunel kumuluje przedziwne zachowania kierowców. W oddanym kilka dni temu tunelu w Świnoujściu kierowcy z niewiadomych powodów zaczęli zawracać po środku tunelu.

Publikacja: 05.07.2023 11:57

Kolejny festiwal głupoty w tunelu. Tym razem w Świnoujściu

Foto: Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz/ Facebook/ zrzut ekranu /

Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, ale cały odcinek łączący wyspy Uznam i Wolin ma 3,4 km. Przejechanie odcinka pomiędzy wyspami zajmie około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 minut. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To była największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Przez nowy tunel w Świnoujściu można przejechać z prędkością 50 km/h. Czuwa nad tym zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości, ale również w tunelu zainstalowano 143 kamery tak, żeby mieć podgląd na całej jego długości.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Szykuje się generalny remont Trasy Łazienkowskiej w Warszawie

Już w pierwszych dniach po otwarciu tunelu doszło do kilku zaskakujących incydentów. W mediach społecznościowych pojawiło się nagranie, na którym widać jak kilka samochodów zatrzymuje się i następnie wszystkie zawracają. Taka sytuacja nie była odosobniona, zawracających kierowców po środku tunelu było znacznie więcej. W tunelu pojawił się również pieszy.

Nowo otwarte tunele w Polsce ściągają dziwne zachowania kierwców, którzy np. w tunelu na Zakopiance czy trasie S2 w Warszawie zatrzymywali się po to, żeby zrobić sobie w nim zdjęcie czy nagrać film na instagram, lub też po prostu, rozprostować nogi. Pamiętajmy, że zatrzymywanie się na pasie awaryjnym bez powodu, zawracanie i inne dziwne zachowania są nie tylko skrajnie nieodpowiedzialne, ale zabronione, a monitoring tuneli wszystkie je wyłapuje.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Widzieliśmy najnowszy koncept Mercedesa. Niemcy idą w stronę luksusu

Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Tunel pod Świną ma długość 1,44 km, ale cały odcinek łączący wyspy Uznam i Wolin ma 3,4 km. Przejechanie odcinka pomiędzy wyspami zajmie około pięciu minut, a nie jak do tej pory co najmniej 45 minut. Inwestycja kosztowała ponad 900 mln zł, z czego 775,7 mln pochodziło z dofinansowania z Unii Europejskiej. Resztę z własnego budżetu zapłaciła Gmina Miasto Świnoujście. Prace nad tunelem rozpoczęły się prawie 5 lat temu. To była największa inwestycja komunikacyjna w tym regionie. Przez nowy tunel w Świnoujściu można przejechać z prędkością 50 km/h. Czuwa nad tym zainstalowany odcinkowy pomiar prędkości, ale również w tunelu zainstalowano 143 kamery tak, żeby mieć podgląd na całej jego długości.

Reklama
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama