Wyłączone z ruchu zostaną pasy ruchu na obydwu wiaduktach Trasy Łazienkowskiej. Autobusy miejskie nadal będą poruszały się wyznaczonymi buspasami. Reszta kierowców zostanie najbardziej dotknięta tą zmianą. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez kolejne dwa tygodnie. Następnie nastąpi powolna rozbiórka i odbudowa wiaduktów.
Czytaj więcej
Do sieci dróg ekspresowych mają dołączyć dwie nowe: S19 i S74. Obydwie w rejonach gdzie do tej pory ruch piętrzy się na drogach krajowych. Nowe trasy powinny rozładować korki i ułatwić poruszanie się po województwie lubelskim i świętokrzyskim.
Drogowcy w pierwszej kolejności zajmą się wiaduktem znajdującym się po stronie północnej. Jego zamknięcie planowane jest w pierwszej połowie lipca. To właśnie wtedy wprowadzony zostanie dwukierunkowy ruch dla pojazdów indywidualnych na południowej jezdni – od Kanału Wystawowego do wiaduktów Trasy Łazienkowskiej nad Wałem Miedzeszyńskim. Główny objazd będzie poprowadzony przez Trasę Łazienkowską. „Aby ułatwić kierowcom zjeżdżającym z Trasy Siekierkowskiej włączanie się do ruchu, powstał dodatkowy pas wzdłuż jezdni Wału Miedzeszyńskiego w stronę centrum” – podają drogowcy.
Modernizacja wiaduktów nad ul. Paryską i Bajońską jest kolejnym etapem przebudowy Trasy Łazienkowskiej. Na chwilę obecną wyremontowany został most Łazienkowski, estakady na węzłach z Wisłostradą i Wałem Miedzeszyńskim oraz wiadukt na Przyczółku Grochowskim. Do marca 2024 roku potrwa przebudowa dwóch wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy parku Agrykola.
Czytaj więcej
Najdłuższy tunel podwodny w Polsce nie będzie miał profesjonalnej instalacji sieci komórkowej. Oznacza to, że wjeżdżając do tunelu, wszelkie urządzenia mobilne stracą zasięg. Nie tylko telefony, ale również nawigacja i wszelkie inne usługi w aucie, które działają online.