Już nie tylko w USA. Na S5 kobieta spała w trakcie jazdy za kierownicą Tesli

Autopilot w Tesli, który mimo swej nazwy nie ma nic wspólnego z autonomiczną jazdą jest m.in. kwestią postępowania Amerykańskiego Urzędu Bezpieczeństwa Transportu Drogowego NHTSA. Jednak kierowcy Tesli ufają urządzeniu do tego stopnia, że zasypiają za kierownicą.

Publikacja: 26.06.2023 09:27

Już nie tylko w USA. Na S5 kobieta spała w trakcie jazdy za kierownicą Tesli

Foto: youtube Stop Cham

Teraz taki przypadek nagrano w Polsce na trasie S5. Za kierownicą Tesli Model 3 jadąc lewym pasem ruchu za kierownicą siedziała kobieta, która prawdopodobnie ucinała sobie drzemkę. System prowadził samochód po pasie ruchu, przyspieszał i hamował. W siecie można znaleźć sporo tego typu przykładów kierowców Tesli, które pochodzą głównie z USA. Jednak wiara w Autopilota Tesli jest złudna.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Prowadził Teslę siedząc na tylnej kanapie

W Europie, ze względu na prawne uwarunkowania pełne funkcjonowanie systemu jest zakazane. Auta trafiające na rynek UE nie mogą mieć na wyposażeniu jedynie jego okrojoną wersję. Już sama nazwa Autopilot budzi zastrzeżenia, bo sugeruje coś czym nie jest - czyli autonomicznym prowadzeniem auta. W USA toczy się kilka postępowań państwowych organów, w tym NHTSA. Zarejestrowano dużo wypadków z aktywnym autopilotem, który pozwala hamować i automatycznie prowadzić pojazd bez zmiany pasa ruchu. "Autorzy skarg informują, że dochodzi do nagłego zmniejszenia prędkości bez sygnału ostrzegawczego, przypadkowo, często kilkakrotnie podczas jednej jazdy” - informuje w jednym z komunikatów NHTSA. Właściciele tych samochodów zgłaszali się do Tesli ze swymi zastrzeżeniami i obawami. Producent odrzucał ich uwagi twierdząc, że układ hamowania działa bez zarzutu.

Na początku roku Tesla musiała poddać kontroli 362 758 aut ze względu na wadliwe oprogramowanie autopilota, które w USA jest sprzedawane pod nazwą Full Self-Driving Beta i mogło powodować wypadki. Latem zeszłego roku Niemiecki Urząd Transportu Samochodowego ogłosił, że 59 tys. Tesli ma wadliwe oprogramowanie. Według statystyk policyjnych w 2022 r. na autostradach doszło do 43 wypadków spowodowanych zaśnięciem lub zmęczeniem, w których życie straciło 11 osób. Na wszystkich drogach z tej przyczyny doszło do 562 wypadków (2,9 proc. wszystkich zdarzeń).

Reklama
Reklama

Teraz taki przypadek nagrano w Polsce na trasie S5. Za kierownicą Tesli Model 3 jadąc lewym pasem ruchu za kierownicą siedziała kobieta, która prawdopodobnie ucinała sobie drzemkę. System prowadził samochód po pasie ruchu, przyspieszał i hamował. W siecie można znaleźć sporo tego typu przykładów kierowców Tesli, które pochodzą głównie z USA. Jednak wiara w Autopilota Tesli jest złudna.

W Europie, ze względu na prawne uwarunkowania pełne funkcjonowanie systemu jest zakazane. Auta trafiające na rynek UE nie mogą mieć na wyposażeniu jedynie jego okrojoną wersję. Już sama nazwa Autopilot budzi zastrzeżenia, bo sugeruje coś czym nie jest - czyli autonomicznym prowadzeniem auta. W USA toczy się kilka postępowań państwowych organów, w tym NHTSA. Zarejestrowano dużo wypadków z aktywnym autopilotem, który pozwala hamować i automatycznie prowadzić pojazd bez zmiany pasa ruchu. "Autorzy skarg informują, że dochodzi do nagłego zmniejszenia prędkości bez sygnału ostrzegawczego, przypadkowo, często kilkakrotnie podczas jednej jazdy” - informuje w jednym z komunikatów NHTSA. Właściciele tych samochodów zgłaszali się do Tesli ze swymi zastrzeżeniami i obawami. Producent odrzucał ich uwagi twierdząc, że układ hamowania działa bez zarzutu.

Reklama
Tu i Teraz
Jakość nowych aut najgorsza od lat. Drugi najgorszy wynik w ostatniej dekadzie
Tu i Teraz
Plany na trasę szybkiego ruchu. Obwodnica poprowadzona przez centrum miasta
Tu i Teraz
Wielka Brytania pod presją złodziei samochodowych
Tu i Teraz
Kolejna marka z Chin. Chery wchodzi do Polski
Tu i Teraz
Skradzione auta są masowo sprowadzane do Rosji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama