Reklama

Obwodnica Warszawy pozostanie dziurawa. 18 odcinków nowych dróg w tym roku

Źle zaczyna się nowy sezon budowlany na drogach. Plany inwestycyjne Wschodniej Obwodnicy Warszawy już na dobre utknęły w szufladach, bo Naczelny Sąd Administracyjny właśnie uchylił wcześniejsze wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie związane z wydaniem decyzji środowiskowych.

Publikacja: 12.03.2023 12:38

Obwodnica Warszawy pozostanie dziurawa. 18 odcinków nowych dróg w tym roku

Foto: fot. GDDKiA

Dotyczą dwóch odcinków dwujezdniowej trasy ekspresowej S17 z trzema pasami ruchu w obie strony: Drewnica - Ząbki oraz Ząbki - Warszawa Wschód. W przeciągających się biurokratycznych procedurach już nie widać końca, więc rozpoczęcie prac w terenie oddala się w nieokreśloną przyszłość. Prawdopodobnie na zrealizowanie inwestycji trzeba będzie czekać nawet kilkanaście lat. Warszawski ring może więc pozostać dziurawy nawet przez najbliższe kilkanaście lat. Zwłaszcza, że według serwisu conadrogach.pl, wciąż nie można uzgodnić docelowego przebiegu trasy przez protesty mieszkańców Wesołej. Nie wiadomo, czy pobiegnie ona tunelem czy nasypem. Ocenia się, że proces inwestycyjny Wschodniej Obwodnicy Warszawy cofa się do połowy minionej dekady, gdyż trzeba będzie aktualizować dokumentację, prowadzić kolejne konsultacje społeczne, uzyskać nowe decyzje środowiskowe, a wreszcie uruchomić przetargi na przygotowanie dokumentacji i prace budowlane.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Tu i Teraz
Mercedes może być jedynym producentem w UE, który nie spełni unijnych celów emisyjnych
Reklama
Reklama