Dotyczą dwóch odcinków dwujezdniowej trasy ekspresowej S17 z trzema pasami ruchu w obie strony: Drewnica - Ząbki oraz Ząbki - Warszawa Wschód. W przeciągających się biurokratycznych procedurach już nie widać końca, więc rozpoczęcie prac w terenie oddala się w nieokreśloną przyszłość. Prawdopodobnie na zrealizowanie inwestycji trzeba będzie czekać nawet kilkanaście lat. Warszawski ring może więc pozostać dziurawy nawet przez najbliższe kilkanaście lat. Zwłaszcza, że według serwisu conadrogach.pl, wciąż nie można uzgodnić docelowego przebiegu trasy przez protesty mieszkańców Wesołej. Nie wiadomo, czy pobiegnie ona tunelem czy nasypem. Ocenia się, że proces inwestycyjny Wschodniej Obwodnicy Warszawy cofa się do połowy minionej dekady, gdyż trzeba będzie aktualizować dokumentację, prowadzić kolejne konsultacje społeczne, uzyskać nowe decyzje środowiskowe, a wreszcie uruchomić przetargi na przygotowanie dokumentacji i prace budowlane.
Czytaj więcej
Przejazd kolejnym koncesyjnym odcinkiem autostrady w Polsce będzie kosztował więcej. Tym razem ceny na A2 pójdą w górę. Jak poinformowała spółka Autostrada Wielkopolska ceny za przejazd wzrosną od 9 marca.
Tymczasem 15 marca formalnie wznawiane są prace budowlane na wszystkich inwestycjach drogowych w kraju, bo w tym dniu kończy się trwająca od połowy grudnia zimowa przerwa. Nowy sezon na drogach pod względem liczby oddawanych do ruchu odcinków nie będzie się jednak zaliczał do imponujących: według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), do końca grudnia oddanych ma być ok. 260 km. To znacznie mniej zarówno w porównaniu do ubiegłego roku (oddanych 345 km) jak i 2021 r (425 km). Bieżący rok przyniesie kierowcom prawie 50 km autostrady A18, 193 km dróg ekspresowych oraz 14 km obwodnic w ciągu dróg krajowych. Z planów kontraktowych m.in. wynika, że w pierwszej połowie 2023 roku powinniśmy jechać już całą zachodnią obwodnicą Łodzi dzięki oddaniu północnego fragmentu trasy S14. Na sierpień i wrzesień zaplanowano oddanie ekspresówki S11 od Bobolic do Koszalina, do jesieni powinna się zakończyć budowa południowego odcinka trasy S3 pomiędzy Bolkowem a granicą z Czechami w Lubawce. Także jesienią ma być gotowa południowa nitka autostrady A18 w kierunku Berlina, czyli przebudowywane „najdłuższe schody Europy” nazywane tak z powodu jeszcze poniemieckiej nawierzchni z betonowych płyt.
Planowane do oddania w 2023 r. odcinki dróg ekspresowych:
- S3 Kamienna Góra Północ - Lubawka (12 km)
- S7 Lesznowola - Tarczyn Północ (17,1 km)
- S7 Moczydło - Miechów (18,7 km)
- S11 Koszalin Zachód - Zegrze Pomorskie (16,9 km)
- S11 Zegrze Pomorskie - Kłanino (19,3 km)
- S11 Kłanino - Bobolice (11,6 km)
- S11 obwodnica Olesna (24,8 km)
- S14 Aleksandrów Łódzki - Słowik (14,5 km)
- S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (5,4 km)
- S52 Węgrzce - Batowice (3 km)
- S61 Ełk Południe - Kalinowo (22,9 km)
- S61 Podborze - Śniadowo (19,5 km)
- S61 Łomża Zachód - Łomża Południe (7,2 km)