Opłaty wzrosną na 150 km odcinku A2 pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem. Powodem podwyżki jest inflacja. Ostatni wzrost cen był raptem pół roku temu. Każdy z trzech 50-kilometrowych odcinków droższy o 2 zł. Za każde 50 km przejazdu autostradą A2 Autostrada Wielkopolska skasuje kierowców po 28 zł. Nowa podwyżka cen przejazdu będzie obowiązywała od 9 marca o godz. 6 rano. Koszt przejazdu odcinkiem autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl pozostaje bez zmian.
Czytaj więcej
Stalexport Autostrada Małopolska, koncesjonariusz odcinka autostrady A4 Kraków - Katowice chce po raz kolejny podnieść opłaty za przejazd. W tym celu spółka wysłała wniosek do GDDKiA o zmianę stawek opłat. Nowy cennik miałby obowiązywać od kwietnia.
Przejazd A2, która jest jedną z najdroższych autostrad w Europie pomiędzy Nowym Tomyślem a Koninem w jednym kierunku to 84 zł. Jeśli wrócimy tą samą trasą zapłacimy w sumie 168 zł. Roczna winieta w Szwajcarii kosztuje 40 franków szwajcarskich, czyli około 188 zł. Roczną winietę w Austrii nabyć można za kwotę 96,40 euro czyli około 452 zł. Średni koszt przejazdu 100 km na francuskiej autostradzie to koszt 8-9 EUR ok. 37-42 zł, w Hiszpanii 10 euro (ok. 47 zł), na polskiej autostradzie A2 będziemy musieli po najnowszych podwyżkach zapłacić aż 56 zł.
Nowe stawiki przejazdu A2 (koszt odcinka 50 km)
- 14 PLN – Kat. 6 (motocykle) bonifikata 50 proc. ceny dla Kat. 1,
- 28 PLN – Kat. 1 (pojazdy osobowe o dwóch osiach),
- 43 PLN – Kat. 2 (pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze oraz motocykle i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami),
- 66 PLN – Kat. 3 (pojazdy samochodowe o trzech osiach oraz pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koła bliźniacze z przyczepami),
- 100 PLN – Kat. 4 (pojazdy samochodowe o więcej niż̇ trzech osiach oraz pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami),
- 280 PLN – Kat. 5 (pojazdy ponadnormatywne).
Czytaj więcej
Defender zaliczył bardzo udany powrót na rynek. Każda z trzech dostępnych wersji nadwoziowych stworzona została tak, żeby mieć jak najmniejszą liczbę konkurentów na rynku.