Zniknęły ostatnie przewężenia na budowanej autostradzie A1 pomiędzy Częstochową a Tuszynem: do dyspozycji zmotoryzowanych udostępniono pełny przekrój wschodniej jezdni od Kamieńska do Piotrkowa Trybunalskiego. W efekcie na całym, niemal stukilometrowym odcinku samochody jadą dwiema jezdniami po trzy pasy ruchu. Udostępnienie całej szerokości jezdni Kamieńsk – Piotrków nie oznacza jeszcze, że można rozwijać na tym odcinku autostradową prędkość 140 km/h. - W dalszym ciągu poruszamy się po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Także otwarta została cała Trasa Kaszubska na Pomorzu. Od początku października kierowcy korzystali z fragmentu drogi ekspresowej S6 od Bożepola Wielkiego do Strzebielina, teraz udostępniono do ruchu odcinek między węzłami Strzebielino i Gdynia Wielki Kack. W rezultacie do dyspozycji jest teraz ok. 42 km wygodnej dwujezdniowej ekspresówki. Nowa trasa radykalnie zwiększy komfort jazdy po województwie pomorskim, przybliżając mieszkańcom Trójmiasta tereny w zachodniej części województwa i znacząco poprawiając czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Kierowcy jadący między Bożepolem Wielkim a Gdynią, pokonają tę trasę w ok. 25 minut zamiast dotychczasowych 75 minut.
Czytaj więcej
Niedawno otwarty tunel na Zakopiance posiada odcinkowy pomiar prędkości. Dozwolona prędkość to 100 km/h. Przejazd przez tunel trwa 72 sekundy. Dla wielu kierowców wyznaczona prędkość jest wyraźnie za niska albo nie potrafią przez kilkadziesiąt sekund wytrzymać bez przekroczenia prędkości.
GDDKiA rozpoczęła wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na S17 Warszawa Wschód (Zakręt) - Lubelska. W pierwszej kolejności udostępniony został przejazd na wprost DK92 pod węzłem Warszawa Wschód. W środę 21 grudnia kierowcy wjechali na jezdnię S17 w kierunku Lublina. Natomiast w czwartek około południa udostępniona zostanie jezdnia w stronę Warszawy oraz dwa pasy ruchu na łącznicy węzła Lubelska z S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na ekspresówkę S17. W tym tygodniu do ruchu włączony został 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo – Wirwajdy, zakończyły się zakończyły się także prace na budowie obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15, które samochody omijają teraz od wschodu drogą o długości około 18 km.
Z kolei w drugim tygodniu grudnia, po dwumiesięcznym wyłączeniu, ponownie zaczął funkcjonować węzeł Emilia na połączeniu Autostrady A2 i drogi krajowej 91. Jego zamknięcie okazało się konieczne dla budowy ronda, które w przyszłości pozwoli skomunikować drogę ekspresową S14 z autostradą A2 i drogą krajową nr 91. Rondo jest częścią budowy odcinka S14 między węzłami Aleksandrów Łódzki i Słowik. Obecnie prace zaawansowane są w ponad 80 proc. Ich zakończenie przewidywane jest na II kwartał 2023 r., gdy rondo zostanie uruchomione w pełnym zakresie. W tym roku GDDKiA ma włączyć do ruchu 345 km szybkich dróg. Plany na przyszły rok nie zostały do końca skonkretyzowane.