Porsche w Polsce ma się coraz lepiej

Na prestiżowy, luksusowy brand zawsze będzie popyt, nawet gdy produkt drożeje, a społeczeństwo ubożeje – tak można byłoby skomentować powodzenie sprzedaży Porsche w Polsce.

Publikacja: 30.07.2022 13:14

Porsche Macan GTS

Porsche Macan GTS

Foto: mat. prasowe

Te luksusowe sportowe samochody sprzedawały się w pierwszej połowie tego roku jak przysłowiowe ciepłe bułeczki – od stycznia do końca czerwca kluczyki do nowych cacek marki ze Stuttgartu odebrało 1337 klientów, co w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku daje imponujący wzrost o blisko 40 proc. Przy czym, to właśnie ubiegły rok był do tej pory rekordowym dla sprzedaży Porsche na polskim rynku.

Czytaj więcej

Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Idealnie pośrodku

Przez ostatnie sześć miesięcy największym powodzeniem cieszył się Macan. Odebrało go 409 klientów. Na drugim miejscu znalazł się większy SUV Porsche – Cayenne, którego sprzedano 341 sztuk, z czego większość w wersji nadwoziowej coupe. Jak podaje AutomotiveSuppliers.pl, wyjątkowo duży wzrost rejestracji miał miejsce w przypadku sportowego modelu 911, który w rankingu popularności zajął trzecie miejsce podium: jego sprzedaż podskoczyła w porównaniu z ubiegłym rokiem o przeszło połowę do 219 egzemplarzy. Podobny do ubiegłorocznego wynik odnotowała Panamera: w tym półroczu trafiła do 166 odbiorców, rok wcześniej do 161. Za to największym, przeszło dwukrotnym skokiem sprzedaży może pochwalić się Porsche Taycan – pierwszy całkowicie elektrycznym model marki. Jeśli przed rokiem zarejestrowano 64 sztuki tego auta, to teraz już 130.

Porsche Cayenne Turbo GT

Porsche Cayenne Turbo GT

Foto: mat. prasowe

Nie tylko w Polsce Porsche ma powody do zadowolenia. Jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w pierwszym półroczu marka ze Stuttgartu jako jedna z nielicznych poprawiła sprzedaż na rynku Unii Europejskiej, rejestrując 30,6 tys. samochodów wobec 28,7 tys. w tym samym czasie rok wcześniej. To wynik lepszy o 6,5 proc., podczas gdy wolumenowe marki Grupy Volkswagena – Volkswagen, Audi i Skoda – odnotowały dwucyfrowe spadki. Jeszcze większy, bo 6,8-procentowy wzrost sprzedaży miało Porsche w czerwcu, co powiększyło udział marki w rynku z 0,5 do 0,6 proc.

Porsche 911 Carrera4 GTS

Porsche 911 Carrera4 GTS

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

NASA i Goodyear chcą wrócić na Księżyc. Misja planowana na rok 2025

Te luksusowe sportowe samochody sprzedawały się w pierwszej połowie tego roku jak przysłowiowe ciepłe bułeczki – od stycznia do końca czerwca kluczyki do nowych cacek marki ze Stuttgartu odebrało 1337 klientów, co w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku daje imponujący wzrost o blisko 40 proc. Przy czym, to właśnie ubiegły rok był do tej pory rekordowym dla sprzedaży Porsche na polskim rynku.

Pozostało 81% artykułu
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem