Te luksusowe sportowe samochody sprzedawały się w pierwszej połowie tego roku jak przysłowiowe ciepłe bułeczki – od stycznia do końca czerwca kluczyki do nowych cacek marki ze Stuttgartu odebrało 1337 klientów, co w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku daje imponujący wzrost o blisko 40 proc. Przy czym, to właśnie ubiegły rok był do tej pory rekordowym dla sprzedaży Porsche na polskim rynku.
Czytaj więcej
Porsche ma coraz bardziej rozbudowaną gamę hybrydowych modeli. Panamera dostępna jest aż w trzech wersjach z mieszanym napędem spalinowo-elektrycznym.
Przez ostatnie sześć miesięcy największym powodzeniem cieszył się Macan. Odebrało go 409 klientów. Na drugim miejscu znalazł się większy SUV Porsche – Cayenne, którego sprzedano 341 sztuk, z czego większość w wersji nadwoziowej coupe. Jak podaje AutomotiveSuppliers.pl, wyjątkowo duży wzrost rejestracji miał miejsce w przypadku sportowego modelu 911, który w rankingu popularności zajął trzecie miejsce podium: jego sprzedaż podskoczyła w porównaniu z ubiegłym rokiem o przeszło połowę do 219 egzemplarzy. Podobny do ubiegłorocznego wynik odnotowała Panamera: w tym półroczu trafiła do 166 odbiorców, rok wcześniej do 161. Za to największym, przeszło dwukrotnym skokiem sprzedaży może pochwalić się Porsche Taycan – pierwszy całkowicie elektrycznym model marki. Jeśli przed rokiem zarejestrowano 64 sztuki tego auta, to teraz już 130.
Porsche Cayenne Turbo GT
Nie tylko w Polsce Porsche ma powody do zadowolenia. Jak podało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, w pierwszym półroczu marka ze Stuttgartu jako jedna z nielicznych poprawiła sprzedaż na rynku Unii Europejskiej, rejestrując 30,6 tys. samochodów wobec 28,7 tys. w tym samym czasie rok wcześniej. To wynik lepszy o 6,5 proc., podczas gdy wolumenowe marki Grupy Volkswagena – Volkswagen, Audi i Skoda – odnotowały dwucyfrowe spadki. Jeszcze większy, bo 6,8-procentowy wzrost sprzedaży miało Porsche w czerwcu, co powiększyło udział marki w rynku z 0,5 do 0,6 proc.