Ponad 100 jurorów z 33 państw wybrało najlepsze samochody roku w sześciu kategoriach. Znakiem czasów jest to, że w większości z nich wygrały samochody z napędem elektrycznym. Tegoroczna edycja została zdominowana przez jeden model: Hyundai Ioniq 5, który wygrał w następujących kategoriach:

- Światowy samochód roku – Hyundai Ioniq 5

- Elektryczny samochód roku – Hyundai Ioniq 5

- Design roku – Hyundai Ioniq 5

Czytaj więcej

Hyundai Ioniq 5: Bardzo ważny elektryk
Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5

mat. prasowe

W pozostałych kategoriach zwycięzcami zostali:

- Miejski samochód roku – Toyota Yaris Corss

- Luksusowy samochód roku – Mercedes EQS

- Sportowy samochód roku – Audi e-tron GT

Koreańczykom należą się uznania, gdyż udało się im wygrać w połowie rozgrywanych konkurencji. Niemal każdej kategorii znalazły się samochody elektryczne. Na polu bitwy ostała się tylko Toyota, która jednak może się pochwalić długoletnim doświadczeniem w budowaniu samochodów hybrydowych, czego przykładem może być właśnie Toyota Yaris Corss, która w takiej odmianie również występuje. Tak więc tegoroczny konkurs zdominowała ekologia i przewrót, który właśnie się dzieje w motoryzacji.

Czytaj więcej

Toyota Yaris Cross: To będzie przebój
Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

mat. prasowe

Mercedes EQS

Mercedes EQS

mat. prasowe

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi RS e-tron GT: Zamiast schabowego