Ponad 100 jurorów z 33 państw wybrało najlepsze samochody roku w sześciu kategoriach. Znakiem czasów jest to, że w większości z nich wygrały samochody z napędem elektrycznym. Tegoroczna edycja została zdominowana przez jeden model: Hyundai Ioniq 5, który wygrał w następujących kategoriach:
- Światowy samochód roku – Hyundai Ioniq 5
- Elektryczny samochód roku – Hyundai Ioniq 5
- Design roku – Hyundai Ioniq 5
Czytaj więcej
Ioniq 5 to ważny samochód dla Hyundaia i równie istotny dla całej branży moto. Przygotowana do napięcia 800-wolt platforma E-GMP ustanawia w tej klasie nowe standardy i utrudni życie amerykańskiej i niemieckiej konkurencji.
Hyundai Ioniq 5
W pozostałych kategoriach zwycięzcami zostali:
- Miejski samochód roku – Toyota Yaris Corss
- Luksusowy samochód roku – Mercedes EQS
- Sportowy samochód roku – Audi e-tron GT
Koreańczykom należą się uznania, gdyż udało się im wygrać w połowie rozgrywanych konkurencji. Niemal każdej kategorii znalazły się samochody elektryczne. Na polu bitwy ostała się tylko Toyota, która jednak może się pochwalić długoletnim doświadczeniem w budowaniu samochodów hybrydowych, czego przykładem może być właśnie Toyota Yaris Corss, która w takiej odmianie również występuje. Tak więc tegoroczny konkurs zdominowała ekologia i przewrót, który właśnie się dzieje w motoryzacji.
Czytaj więcej
Yaris Cross wjeżdża z rozpędem na polski rynek. Auto produkowane we Francji z silnikiem z Wałbrzycha ma szansę stać się nowym hitem japońskiej marki.
Toyota Yaris Cross
Mercedes EQS
Audi RS e-tron GT
Czytaj więcej
Ma prawie 600 KM mocy, znakomite osiągi i niespotykany komfort jazdy. Audi, które pokazuje jak znakomita może być elektryfikacja w świecie motoryzacji.