Toyota Yaris Cross: To będzie przebój

Yaris Cross wjeżdża z rozpędem na polski rynek. Auto produkowane we Francji z silnikiem z Wałbrzycha ma szansę stać się nowym hitem japońskiej marki.

Publikacja: 29.09.2021 10:23

Toyota Yaris Cross: To będzie przebój

Foto: Toyota

Ten samochód może stać się nie lada problem dla Toyoty. Yaris Cross ma wszystkie cechy, żeby stać się hitem sprzedaży i jednym z ważniejszych modeli japońskiego producenta na polskim rynku. Kłopot może być jeden - zbyt mała dostępność tego modelu. Jednak znając umiejętność przewidywania Toyoty Motor Poland to pewnie również i o tym pomyśleli. Nie przez przypadek właśnie ta marka utrzymuje się bez najmniejszych problemów na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży. Pomijając atrakcyjność modeli, w odróżnieniu do konkurencji Toyota po prostu ma na stoku samochody. A co do Yarisa Cross to od otwarcia zamówień pojawiło się 1867 chętnych na ten samochód. I to mimo faktu, że żadna z tych osób ani tego auta nie widziała na żywo, a już na pewno w nim nie siedziała. To się nazywa wiara klienta w produkt.

Toyota Yaris Cross

I raczej żaden z nich nie będzie rozczarowany. To po prostu bardzo dobry samochód, który może w żadnym punkcie nie zaskakuje, ale jako całość okazuje się nad wyraz udany. Ale po kolei. Przypominacie sobie Toyoty z lat 90.? Tamte auta mogły mieć wiele zalet, ale na pewno nie były uznawane za ikony stylu. Od jakiegoś czasu to się bardzo zmieniło. Właściwie to C-HR odmłodził japońską markę. Nowa Corolla i Yaris przypieczętowały ten kierunek, a nowy Cross tylko potwierdza, fakt odkrycia przez japońską markę dobrego stylu i designu. Atrakcyjny i ciekawy przód, z ciemnymi kloszami lamp i pionowymi światłami do jazdy dziennej, mocno wybałuszone nadkola w stylu RAV4, tylny pas świateł chyba jako jedyny nawiązujący do klasycznego Yarisa. Toyota jest w swoim wyglądzie szalona jak Nissan Juke i elegancka jak Peugeot 2008. Wśród konkurencji na pewno wygląda na najbardziej terenowe auto.

Toyota Yaris Cross

To nie przypadek, bo Yaris Cross dostępny jest w wersji 4x4. To unikatowa cecha, którą można przypisać tylko kilku modelom w segmencie B, jak Jeepowi Renegade czy Suzuki Vitarze. Jednak u żadnego z konkurentów napęd nie działa tak jak w Toyocie. To hybrydowy system, który zawiera dodatkowy, niezależny silnik elektryczny przy tylnej osi. Rozkład mocy pomiędzy osiami jest dostosowywany automatycznie w proporcjach od 100:0 do 40:60 w zależności od warunków na drodze. Dodatkowo model z napędem 4WD oferuje tryby jazdy „Trail” oraz „Snow”. Całość działa bardzo sprawnie i sprawdza się nawet poza utwardzonymi czy szutrowymi drogami.

Toyota Yaris Cross

Wnętrze jest obszerne, pomieści cztery dorosłe osoby. Brak środkowego tunelu z tyłu pozwoli w miarę wygodnie przewieźć również piątego pasażera. Pozycja za kierownicą jest bardzo dobra, a materiały zadowalające.

Toyota Yaris Cross

Ważny jest fakt, że jakość wykończenia jest bardzo dobra. Nic tu nie skrzypi ani nie trzeszczy. Sporo tu schowków i półek. Jednak najważniejszym punktem w środku jest dla Toyoty nowy systemem multimedialnym z 9-calowym ekranem i nareszcie poprawioną, miłą w obsłudze szatą graficzną. Od teraz z Androidem Auto czy Apple Car Play można się połączyć bezprzewodowo. Bagażnik ma możliwość obniżenia podłogi i pomieści 397 litrów no chyba, że wybierzecie wersję 4x4 to wtedy skurczy się do 320 l. To wina nie tylko dodatkowego silnika elektrycznego, ale przede wszystkim zawieszenia, które w modelu 4WD ma zupełnie inną konstrukcję.

Toyota Yaris Cross

Napęd na cztery koła połączyć można wyłącznie z silnikiem hybrydowym o pojemności 1,5 litra i mocy 116 KM. Ta produkowana w polskiej fabryce Toyoty w Wałbrzychu jednostka napędowa jest też dostępna z napędem na przednią oś. W ofercie jest również klasyczny napęd benzynowy - 3 cyl., 1,5 litra, 125 KM. Już po pierwszych jazdach lepszym wyborem wydaje się być hybryda ze spalaniem od 3 do 5 l/100 km.

Toyota Yaris Cross

Początkowo wydawało mi się, że Yaris Cross będzie się kanibalizować z C-HR. Takiej sytuacji jednak nie będzie, bo Cross jest znacznie mniejszy (długość - 4,39m C-HR, Yaris Cross - 4,18m) no i o wiele tańszy. Jego cena rozpoczyna się od 74 900 (C-HR od 112 900 zł), a świat hybryd rozpoczyna się od 88 900 zł.

Toyota Yaris Cross

Ten samochód może stać się nie lada problem dla Toyoty. Yaris Cross ma wszystkie cechy, żeby stać się hitem sprzedaży i jednym z ważniejszych modeli japońskiego producenta na polskim rynku. Kłopot może być jeden - zbyt mała dostępność tego modelu. Jednak znając umiejętność przewidywania Toyoty Motor Poland to pewnie również i o tym pomyśleli. Nie przez przypadek właśnie ta marka utrzymuje się bez najmniejszych problemów na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży. Pomijając atrakcyjność modeli, w odróżnieniu do konkurencji Toyota po prostu ma na stoku samochody. A co do Yarisa Cross to od otwarcia zamówień pojawiło się 1867 chętnych na ten samochód. I to mimo faktu, że żadna z tych osób ani tego auta nie widziała na żywo, a już na pewno w nim nie siedziała. To się nazywa wiara klienta w produkt.

Tu i Teraz
Toyota liderem, Suzuki z największym wzrostem
Od kuchni
Toyota największym producentem aut na świecie
Parking
Najnowszy i największy model Toyoty tylko dla szejków
Tu i Teraz
24h Le Mans: Dramaty, triumfy, wzloty i upadki
Ten pierwszy raz
Skoda Superb Combi: Praktycznie bez wad