Ten samochód może stać się nie lada problem dla Toyoty. Yaris Cross ma wszystkie cechy, żeby stać się hitem sprzedaży i jednym z ważniejszych modeli japońskiego producenta na polskim rynku. Kłopot może być jeden - zbyt mała dostępność tego modelu. Jednak znając umiejętność przewidywania Toyoty Motor Poland to pewnie również i o tym pomyśleli. Nie przez przypadek właśnie ta marka utrzymuje się bez najmniejszych problemów na pierwszym miejscu w rankingu sprzedaży. Pomijając atrakcyjność modeli, w odróżnieniu do konkurencji Toyota po prostu ma na stoku samochody. A co do Yarisa Cross to od otwarcia zamówień pojawiło się 1867 chętnych na ten samochód. I to mimo faktu, że żadna z tych osób ani tego auta nie widziała na żywo, a już na pewno w nim nie siedziała. To się nazywa wiara klienta w produkt.
I raczej żaden z nich nie będzie rozczarowany. To po prostu bardzo dobry samochód, który może w żadnym punkcie nie zaskakuje, ale jako całość okazuje się nad wyraz udany. Ale po kolei. Przypominacie sobie Toyoty z lat 90.? Tamte auta mogły mieć wiele zalet, ale na pewno nie były uznawane za ikony stylu. Od jakiegoś czasu to się bardzo zmieniło. Właściwie to C-HR odmłodził japońską markę. Nowa Corolla i Yaris przypieczętowały ten kierunek, a nowy Cross tylko potwierdza, fakt odkrycia przez japońską markę dobrego stylu i designu. Atrakcyjny i ciekawy przód, z ciemnymi kloszami lamp i pionowymi światłami do jazdy dziennej, mocno wybałuszone nadkola w stylu RAV4, tylny pas świateł chyba jako jedyny nawiązujący do klasycznego Yarisa. Toyota jest w swoim wyglądzie szalona jak Nissan Juke i elegancka jak Peugeot 2008. Wśród konkurencji na pewno wygląda na najbardziej terenowe auto.
To nie przypadek, bo Yaris Cross dostępny jest w wersji 4x4. To unikatowa cecha, którą można przypisać tylko kilku modelom w segmencie B, jak Jeepowi Renegade czy Suzuki Vitarze. Jednak u żadnego z konkurentów napęd nie działa tak jak w Toyocie. To hybrydowy system, który zawiera dodatkowy, niezależny silnik elektryczny przy tylnej osi. Rozkład mocy pomiędzy osiami jest dostosowywany automatycznie w proporcjach od 100:0 do 40:60 w zależności od warunków na drodze. Dodatkowo model z napędem 4WD oferuje tryby jazdy „Trail” oraz „Snow”. Całość działa bardzo sprawnie i sprawdza się nawet poza utwardzonymi czy szutrowymi drogami.