BMW to wiodąca na świecie marka premium. W ubiegłym roku firma z Monachium znalazła się na szczycie listy sprzedaży na trzech najważniejszych rynkach - w Chinach, USA i Europie. BMW odnotowało łącznie 1,67 miliona nowych rejestracji, wyprzedzając Mercedesa z 1,5 miliona egzemplarzy i Audi z 1,35 miliona samochodów. Na czwarte miejsce trafiła Tesla (650 000 pojazdów), a na piąte Volvo (515 000 nowych rejestracji).
Czytaj więcej
Po raz pierwszy od 1931 r. koncern GM nie był liderem sprzedaży samochodów w USA. W 2021 r. to miejsce przejęła od niego Toyota.
Za tą piątką producentów robi się duża luka. Cadillac zajął szóste miejsce z 325 000 samochodów, następnie Lincoln (160 000 aut). Obydwie marki nie są reprezentowane w Europie. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają jeszcze Porsche, Land Rover, Infiniti, Genesis, Acura, Lancia i Alfa-Romeo. Ogólnie producenci premium mają około 10 procent udziału w rynku światowym.
Czytaj więcej
Pierwsza generacja BMW serii 2 Active Tourer była zerwaniem z tradycją marki. Druga edycja chce spróbować zbliżyć się swoimi cechami i wyglądem do pozostałych modeli z Monachium.